Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Check af T model ved køb

Emne i 'Køb af MB 124 & 201'r' startet af TC260, 30 August 2010.

  1. TC260

    TC260 Member

    Joined:
    16 Juni 2009
    Indlæg:
    418
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    W124 260E
    Km:
    334000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    W126 300SE
    Bil nr. 2 Km:
    184000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Hej alle

    Skal ud at kigge nærmere på en station car (200T), og har lige brug for lidt gode råd.

    Når man skal checke undervognen/bunden for rust - hvor skal man så kigge (og banke)?

    Hvor er de typiske rust "hot spots" i bunden?

    Er der nogen der har en tegning over bunden med de typisk rust plagede område indtegnet? Det ville være en stor hjælp.

    Og er der nogle bestemte steder som er så alvorlige at man skal holde sig væk, hvis man finder rust der?

    Håber at I kan hjælpe.

    Mvh.

    Thomas
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Der er de 4 klassiske donkraft huller som plejer at være plaget af rust.
    kik rundt om de bagerste ruder nede langs kanten, det er et svagt punkt på en T model.
    Kik også langs baglygte kanterne og i hulrummet ved reservehjulet som findes i kabinen.
    Kik specielt efter bagenden på T modellen, de er noget mere angrebet end sedannerne af alle dem jeg har set igennem tiden.
    lige bag ved hvert forhjul skal tjekkes samt paneler trods de som regel ikke er plaget af rust.
    Hvis den har planker på siden, så tjek specielt ved føre dørene om der er rust langs den øverste kant da denne slider op og ned af døren hver gang den lukkes og kan starte korrosions dannelse pga. lakken og malingen slides af her.

    Der er sikkert flere gode råd, men jeg kan ikke lige finde flere pt.
     
  3. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    sidepanelerne KAN være helt rustet væk under de plastic planker hvis den har dem på..og det er næsten ikke til at se før de kommer af..
    tjek og ALLE døre og klapper lukker som de skal.. ikke noget klank eller klunk...
    og se om afstanden imellem dørene og dør-skærm osv er ens over det hele.. så er den ikke skæv efter f.eks en skade m.m...

    håber det var lidt hjælp.. mvh Michael.
     
  4. TC260

    TC260 Member

    Joined:
    16 Juni 2009
    Indlæg:
    418
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    W124 260E
    Km:
    334000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    W126 300SE
    Bil nr. 2 Km:
    184000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Jeg takker for jeres input.

    Er der nogle der har noget at tilføje, skal I være meget velkomne - jo mere jo bedre :-D

    Ved I om 2,0 motoren (uden indsprøjtning) har nogle svagheder sammenlignet med de øvrige 124 motorer?....................udover den lave ydelse, naturligvis.

    Mvh.

    Thomas
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Den findes både med elektrisk og mekanisk karburator, altså selve styringen af div. ting.

    Der er ikke ret mange der ved hvprdan man justere dem ind ved jeg og det skulle være et hyr hvis den begynder at gå dårligt.

    Blot til info så kan en skæv forklap/skærme og døre godt være andet end en skade, der kan være lavet face lift samt udskfitede dele pga. rust osv, så det er ikke altid en guide for at en bil har været skadet hvis den har forskællige mellem rum fra højre til venstre side.

    Her skal man hellere kikke på vangerne fortil og bagtil, men mercedes har en hel guide til hvordan man tjekker bilens linier ud.
    Men det er nok lidt overkill på en bil i denne klasse at gå så drastisk til værks.
    Det var nok noget andet hvis den kostede flere hundrede tusinde klassen og var relativ ny.

    Personligt ville jeg aldrig vælge en W124er med 2.0 motoren, hverken med eller uden karburator, den er hverken mere økonomisk eller billig i drift.
    find hellere end 230T den er mere mand over opgaven og kan derfor køre lige så langt på litteren.
    Eneste ting kan være forsikringen der i nogle tilfælde for unge mennekser siger maks 2.0 osv. men mon dog.
     

Del denne side