Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Centrallås spørgsmål

Emne i 'Vakuum-system' startet af hunden1979, 25 August 2011.

  1. hunden1979

    hunden1979 New Member

    Joined:
    28 Oktober 2010
    Indlæg:
    190
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E
    Km:
    355000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Peugeot 407SW
    Bil nr. 2 Km:
    233000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Heysa folkens

    Nu er jeg startet på fejlfinding på centrallås
    Problemet er at den ikke låser bilen(alle døre) fra føre døren.
    Fik så læst mig frem til at det nok var en kontakt i døren der var defekt.
    Det der undre mig lidt nu, er at jeg har afmonteret beklædningen
    Og kan høre kontakten klikker og den slår noget relæ et sted under rattet.
    Men åbner ikke alle døre (kun føre døren) undre mig bare over at hvis den
    Kontakt skulle være defekt hvordan kan den så aktivere noget relæ?
    Eller er det selve pumpen der gør det?

    Mvh Tommy
     
  2. Charlie

    Charlie New Member

    Joined:
    9 November 2008
    Indlæg:
    13
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    3
    Location:
    Jylland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 300E 24V
    Km:
    325000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W210 E320T CDI Avant
    Bil nr. 2 Km:
    263000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2002
    Det du kan høre er sikkert dit komfort relæ som hvis du holder nøglen i åben pos. et par sek. vil åbne alle 4 ruder på en gang og omvendt et par sek. i låse pos. vil lukke soltag og ruder på en gang men det virker kun hvis du selv holder nøglen i den stilling, hvis du slipper stopper åbne/lukke funktionen.
    Hvis central låsen virker fra bagklap og højre dør er det muligvis dit kontaktsæt/multistik i centrallås enheden i førerdøren det er galt med. Central lås pumpen sidder i højre side under dit bagsæde pakket ind i noget skum/svampe materiale så hvis den brummer når du bruger de andre låse er det i førerdørs kredsen du skal finde fejlen.
    Hvis det ellers virker fra de andre låse og låser/åbner alt er det heldigvis ikke en vaccum lækage. Ellers skriv igen så skal jeg finde et el diagram over de tre ledninger der styre systemet så du kan teste det i førerdøren. Du skal se det er nok bare et justerings spørgsmål eller enheden i døren der er defekt.
    Det er ellers ikke et system der er mange fejl på men der er jo også en MB 124.
     
  3. Charlie

    Charlie New Member

    Joined:
    9 November 2008
    Indlæg:
    13
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    3
    Location:
    Jylland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 300E 24V
    Km:
    325000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W210 E320T CDI Avant
    Bil nr. 2 Km:
    263000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2002
  4. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Din pumpe levere vacuum til dine låseelementer som sidder i dørene og i panel under bagklap.
    Du skriver ikke om alle dine elementer fungere(låser de op og i),har du testet hvert element evt ved at suge i slangen som kommer ud fra elementet..
    Din fejl er sikkert et brud på en vacuumlinje,de ligger i kabelbakkerne under bundtæpppet..
     
  5. hunden1979

    hunden1979 New Member

    Joined:
    28 Oktober 2010
    Indlæg:
    190
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E
    Km:
    355000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Peugeot 407SW
    Bil nr. 2 Km:
    233000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Den åbner alle døre incl bagklap og tankdæksel hvid jeg gør det fra bagklap eller højre dør.
    Så selve vakuum delen fungere fint..
    Undre mig bare over at den kan aktivere et relæ fra føre døren men ikke åbner alle døre når men låser op fra føre døren
     
  6. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Hej "Hunden 1979",
    Da jeg har nøjagtigt det samme problem som dit vil jeg spørge om du har fået løst problemet og i givet fald hvordan.
    Jeg havde mistanke om at aktuatoren der sidder i førerdøren var defekt og købte derfor en ny (296 + moms, suk), desværre hjalp det ikke så jeg er tilbage til scratch.
    Jeg undrer mig over at der ikke skulle være et eller andet relæ i forbindelse med vacumsystemet men har ikke kunne finde noget.
    Jeg fik afmonteret hele låsesystemet i fordøren og det er først nu, efter at have monteret den nye actuator at jeg kom til at tænke på om fejlen måske kunne skyldes et slidt låsesystem. Jeg bemærkede efter afmonteringen, men hæftede mig ikke rigtigt ved det at der sidder bl.a. en nylon/plastik foring hvor "pinden" fra låsescylinderen går ind, denne kunne godt se noget slidt ud hvilket vel ikke er mærkeligt efter mere end 25 år på bagen :)
    Det jeg kunne forestille mig i forbindelse med slitage af låsemekanismen er at det ikke får skabt "kontakt"
    Jeg glemte at nævne at min MB er en 190E, 1985.
    Håber nu på at du eller andre vil/kan bidrage til en en løsning.
    M.v.h.
    icepirat

    Tilføjet 22. november 2011
    Jeg har på det seneste haft nogle "sjove" oplevelser med låsetøjet, hvis man ellers kan kalde det sjovt :?
    Efter at have skiftet actuatoren har jeg et par gange oplevet at låsene pludselig låser under kørslen, endvidere fandt jeg ud af at hvis jeg "lirkede" med nøglen så kan jeg låse alle døre men det kræver at jeg først drejer låsen til højre, så lidt til venstre og igen til højre, der går så et sekund eller to så låser dørene. Jeg kan dog ikke åbne alle døre på denne måde, kun førersiden.
    Jeg syntes det var nogle væsentlige oplysninger som måske kan hjælpe til med at få løst mysteriet.
    Håber stadig at der er nogen der kan hjælpe med forslag.
     
  7. flintstone

    flintstone Member

    Joined:
    14 November 2011
    Indlæg:
    34
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300d
    Km:
    0
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej"hunden1979" med hensyn til dit problem med centrallåsen,gå ned under bagsædet til centrallås pumpen,tag det runde stik af og kontrolere om der kommer plus og skifteves minus på den blå ledning det er den der kommer fra føredøren,den grønne er fra højre fordør,den gule kommer fra bagklappen,hvis ikke der kommer skiftende potentiale på ledningen,kan det skyldes samlingen af plus ledningen ,rød/hvid denne samling ligger i kabelbakken 10cm fra bagsædet fremad,det er set før på grund af fugt.
     

Del denne side