Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Centrallås pumpe

Emne i 'Kabine' startet af Christian K, 7 Januar 2011.

  1. Christian K

    Christian K New Member

    Joined:
    13 Februar 2009
    Indlæg:
    65
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Helsinge
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230E aut
    Km:
    276000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hejsa

    Nogen der kan rådgive om følgende:

    Min centrallås er begyndt at opføre sig lidt mærkeligt. Systemet brummer ca. 10 sekunder efter jeg låser op og i. Tror det må være fra pumpen midt i bilen (under bagsædet eller hvor sidder den?)

    Udover den faste brummen og vist nok en en svag lyd fra S48(se link), har jeg oplevet følgende periodiske problem:

    - en øget stramhed i låsetøjet når jeg drejer nøglen om i førerdør
    - den har en enkelt gang låst sig selv, men jeg var inde i bilen.

    Men centrallåsen fungerer i skrivende stund, bortset fra den omtalte brummen.

    Jeg vil nødigt riskikere at blive låst ude. Er dette muligt hvis noget i sytemet svigter helt??
    Kan det have noget med fugt og frost at gøre?


    Se iøvrigt diagrammer her fra lignende tråd:
    viewtopic.php?f=20&t=4219&p=44181#p44181
     
  2. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej Christian

    Det lyder til at du har en utæthed i vakuumsystemet et sted. prøv at lytte dig frem.

    Det kunde eventuelt være vakuum låsecylinder i en af dørene eller en gummi samling et sted. Alle vakuum slanger er af plast samlet med små gummi slanger der kan mørne.

    Hvis der er en utæthed så køre vakuum pumpen til den har opnået et hvis vakuum eller en tid er gået.

    Hilsen Søren
     
  3. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Tja jeg synes altid der er problemer med mit låsesystem her om vinteren, især vil v/bagdør enten ikke låse eller låse op. Og det på trods af talrige smøringer, justeringer, anden dørpumpe anden låseklump osv. og ingen utætheder eller lang køretid for pumpen.
    Så man skal altid være opmærksom på hvordan "tappen" står og det er da egentligt irreterende.
    Jeg har også en kollega med en 300D, han har problem med en anden dør, så det er åbenbart ikke et ukendt problem.
    Nu har jeg også en reserve/delebil (Fiat Punto) med elektrisk centrallås og det virker perfekt selv ved minus 17 grader, på trods af øgenavnet FIAT, fejl i al ting.
    Så jeg glæder mig også til plusgrader, så er det hele iorden igen.
     
  4. bachko74

    bachko74 New Member

    Joined:
    3 August 2010
    Indlæg:
    497
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S240
    Km:
    148000
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2:
    XV 1100 Virago (mc)
    Bil nr. 2 Km:
    56000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Den med øget stramhed i låsen, og brummen i lang tid osv. som du beskriver har jeg også haft. I mit tilfælde var det dørbeklædningen, der var synderen, der sad og klemte på låseknappen, så trykket fra vakuumpumpen ikke var tilstrækkeligt til at låse op, den kunne dog godt låse :mrgreen:
    En lille justering af dørbeklædningen, og vupti, det har kørt upåklageligt siden, både op og ned 8)
     

Del denne side