Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

C230 Kompressor motor i 230TE

Emne i 'Tuning, ombytning af motor og specialmodeller' startet af StjerneFan, 15 Januar 2010.

  1. StjerneFan

    StjerneFan New Member

    Joined:
    15 Januar 2010
    Indlæg:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230TE
    Km:
    300000
    Årgang:
    1989
    Jeg overvejer at få en 230 Kompressor motor i min 230TE. Motoren vil jeg finde, endten fra en C, eller en SLK årgang omkring 97 / 98.
    Er der nogle af jer der ved om den passer på min 4-trins automatgerkasse, eller om jeg skal have gearkassen med?
    Så vidt jeg har kunnet læse mig til burde den 16 ventilede motor være nem at putte i, men er der nogle med lidt erfaringer om hvad jeg møder af problemer undervejs?

    Og ja, jeg ved godt at jeg kunne få samme effekt ved at have fundet en 300TE, men efter lige at have solgt min E430, er det meget bevist at jeg går after en let 4 cyl. motor, med i nærheden af 200hk. Og så er de jo også dejligt at få skiftet W210erén ud med en "rigtig" MB, der er nu intet som en 124...
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Kan fastslå med det samme at det ikke er nogen nem opgave. clk230 motoren er digital og din er analog.
    Hverken festninger, geakasse, bagtøj, kølersystem, motor styring, klima O.s.v passer sammen.

    Hvis du skulle noget, så hellere tune din 230er. Bore den op til en 2.5 liters og sætte trykladning på.
    Så er du nærmere de 300Hk
     
  3. StjerneFan

    StjerneFan New Member

    Joined:
    15 Januar 2010
    Indlæg:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230TE
    Km:
    300000
    Årgang:
    1989
    Tak for svaret Djaabo

    Jeg troede den passede rimelig nemt i befæstninger o.s.v., så det "kun" var elektronikken jeg skulle slås med..
    Lyder som en god idé at bore den op, og finde en kompressor der kan tilpasses, det jeg går efter er drejningsmoment ved de lave omdrejninger, så jeg kan bruge kræfterne ved "danske hastighedder". (E430 eren kom først rigtigt til sin ret efter 160 km/t..)

    Jens Gerhøj
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det skal så siges at M104, m111 og M119 motorene har knast justering, som giver en hel del moment.
    For at få det samme på 230eren, skal der en god trykladning på
     

Del denne side