Hej Hvad er den nemmeste og billigste metode til at skifte bremsevæske. Min bil er så velpasset og plejet og må indrømme at Jeg ikke har skiftet bremsevæske. Så det må Jeg altså igang med men hvordan og hvad der købes ind udover Dot væske med venlig hilsen _BO_ ps den bremser super dejligt og nemt, kan man "mærke" ny bremsevæske eller har det kun noget kogepunktet, ved godt bremsevæske absorbere vand/fugt...
Billigste,vi var 2 til det udluftede en kaliper ad gangen og pumpede indtil den nye væske fremkom i slangen(den nye har en anden farve end den gamle)så den kan du se i slangen når den er fremme,sørgede selvfølgelig for at huset ikke løb tørt for væske.. Nemmeste at bruge en bremseudlufter på luft,der selv suger væsken frem..
Du skal have købt dig en bremseudlufter.. Det er en beholder med slange der sættes på der hvor du har skruet udluftningsskruen af på de enkelte calipere. Der findes model hvor du skal træde på bremsepedalen for at få flow i systemet, og en anden type der tilsluttes kompressor, så væsken "trækkes" ud. Du skal så enten stå og fylde ny væske på på efterhånden som den gamle forsvinder, eller der findes beholder du kan montere over påfyldningshullet, som så fylder på af sig selv. http://www.wuerth.dk/produktinfo/ImageT ... ?id=071455 11 061 1&imagetype=tdb http://www.wuerth.dk/produktinfo/ImageT ... d=46923300 076 1&imagetype=tdb
I sgu hurtige Jamen det lyder jo lige så nemt som en omgan med servovæsken hvor man også har gavn af en assistent... takker for svar og links.. med venlig hilsen _BO_
Biltema har også sådan en udlufter http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Varkt ... ftsdrevet/ Inden wurth tømmer dine lommer helt
Helt afgjort,dog syntes jeg ikke at hjemmemekanikeren har brug for dyre løsninger som henvender sig til proff.Mine billige topnøglesæt har iøvrigt gjort det ganske fint i mange år,måske havde de været afgået ved døden nu,hvis de blev benyttet 50 gange om dagen..
Takker for svar Enig med at de billige løsninger er sagen men skal også være billig i længden Hvis pumpen koster over 500kr så er det måske bedre at få det gjort på et værksted? Er det samme fremgangsmåde på mercedes som de fleste andre biler? Tænker på om værkstedet skal have denne special pumpe. Var rundt og høre om der var nogen der kunne skifte støddæmper og det kunne de ikke uden fjedrespænder. Endte op med at låne en af Martin Konge og selv udføre udskiftningen... med venlig hilsen _BO_
Den pumpe har de fleste værksteder ..Jeg ville da heller aldrig punge ud for den pumpe,har 2 biler og skal vi være regelret,så skifter jeg væske måske hvert 2 år..
Jeg er helt på linie..investering skal også stemme overens med behovet. Meeenn jeg gad nu godt have et Snap-On topnøglesæt Lækkerhedsfaktoren koster, det er jo også derfor vi kører W124, ikke? Og ja, jeg tror ikke mange værksteder ikke har en bremseudlufter..
Klart Klart Jeg tænker også på orginale og uorginale dele. ikke et ondt ord om gørløse men brugte super mange ressourcer på at lokalisere et dødt motorophæng. Det vil sige det var lige udskiftet til et uorginalt og blev ved med at have en træls resonans et sted fra og skiftede næsten hele udstødningen (trængte også), tog varmeskjold af og skiftede manifolden med en lille ridse. Med hjælp fra M. konge på lift fandt vi det døde ophæng og det blev også promte byttet over af gørløse men ikke noget sparet på en billigere uorginal stump. Kan jo sikket også sagtens ske med Mercedes egen.... Men det er jo en anden tråd Jeg skal oprette Orginale Vs. Uorginale stumper mvh _BO_