Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Bremsekaliber nok engang 230TE 1988

Emne i 'Bremser' startet af icepirat, 11 Juni 2016.

  1. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Hjælp efterlyses.

    Jeg skiftede højre bagerste kaliber i går og det gik let og smertefrit, udluftede og bremsen var fint hård.

    Jeg skiftede så venstre kaliber og til at starte med gik det fint med udluftningen men pludselig kom der hverken luft eller bremsevæske ud???

    Prøvede så højre igen og det samme gentog sig?? ingen luft eller væske.

    Nu har jeg mere eller mindre opgivet efter at have prøvet hvad der nu var muligt.

    Jeg har godt nok en aftale med Jakob (JTC) mandag men er meget nysgerrig med hensyn til hvad der kan have forårsaget dette problem og håber nogen i forum evt. kan bidrage med forslag og muligheder.

    Beklager, men jeg følte det var nødvendig at starte en ny tråd for at få response.

    PS. Bilen kan bremse men pedalen går selvfølgelig langt ned.

    Med venlig hilsen,
    icepirat
     
  2. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Husk at bremse væske beholdren skal være helt fyldtt op med bremse væske og bliver ved med at påfylde under udluftning ,de har fortalt mig at beholderen er delt op i 2 dele ,dvs, hvis den ikke er helt fyldt op så få bag bremserne ikke væske.
    Den har også snydt mig, indtil jeg fyldte den op hele tiden.
     
    Sidst redigeret: 11 Juni 2016
  3. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Som mede siger så skal beholderen selvfølgelig være fyldt op, men det går jeg ud fra at den har været. Har du prøvet at udluftet et forhjul. PS går ikke ud fra at du vil køre i bilen ud til JTC, så længe at du ikke kan lufte den rigtig ud . Hvis det er en st.car sidder der så ikke en "ventil" på bagbroen, hvis man kører med eller uden læs, eller er det kun større varevogne.
     
  4. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Hej Puch72,
    Tak for indspark, beholdere er fyldt op, forhjul er ikke prøvet idet jeg i dag (lørdag) prøvede endnu engan at finde problemet, kiggede bla. på den belastningsventil ved bagbroen, efter at have trukket og banket med en plastikhammer prøvede jeg at udlufte, og hvad skete, først luft og derpå bremsevæske i stride strømme, tog derefter fat på venstre bag og her kom også bremsevæske ud, desværre havde det ingen virkning på bremsepedalen, stadig blød. Gentog derefter udluftning i højre og denne gang kom der ingen væske, samme med venstre...jeg har også prøvet at fjerne forbindelsesstangen til ventilen, samme negative resultat....meget mærkeligt så nu har jeg opgivet og vil overlade det til Jakob.
    Med hensyn til at køre til JTC så virker bremsen ganske udemærket omend noget blød, så jeg kører til JTC, lansomt naturligvis. :angel:
    Med venlig hilsen,
    icepirat
     
  5. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det kunne da godt lyde som om at den ventil er defekt, det kunne måske også være årsagen til at stemplerne i dine kaliber har hængt fordi den ikke har bremset rigtigt. Spændende at høre hvad i finder ud af. Men jeg ville nok stadig ikke køre i den
     
  6. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Så er problemet klaret hos JTC og bremserne virker fint.
    Jakob (JTC) sagde at der ikke var bremsvæske i beholderen ?? og det tror jeg naturligvis på, men alligevel lidt mærkeligt da jeg jo var opmærksom på at beholderen skal være fyldt hele tiden mens man udlufter.
    Den eneste forklaring kunne være at jeg om lørdagen prøvede endnu engang og da har "glemt" bremsevæske.
    Tak til jer der bidrog med svar og forslag.
    Med venlig hilsen,
    icepirat
     
    • Like Like x 1
  7. lbe

    lbe Member

    Joined:
    29 August 2008
    Indlæg:
    550
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hvalsø
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w201 2.0D
    Årgang:
    1986
    Du er hverken den første eller den sidste, det sker for! ;-)
     

Del denne side