Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

BRABUS Total motor renovering "Update"

Emne i 'Tuning, ombytning af motor og specialmodeller' startet af BRABUS, 1 September 2009.

  1. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Re: BRABUS motor adskildt for at komme til

    Fine billeder!

    Ultralydsrensning ER bare det ultimative, til rengøring af motorkomponenter. Så får man helt sikkert alt sod og skidt med ud.

    Det er godtnok nogle korte ventilstyr. Er det BRABUS der har kortet dem så meget ned? Det giver selvfølgelig et bedre flow :wink:
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: BRABUS motor adskildt for at komme til

    Ja det er ikke mig der har af kortet dem i hvertfald :mrgreen:

    Jeg fik også at vide at det faktisk ikke kun var indsugnings ventil styrene der var skiftet til stål styr, men at udstødnings styrene også var skiftet til et andet materiale hvor der fandtes 2 typer.
    Det var sådan nogle akedemiske betegnelser han kom med for forskællige typer kobber materiale mener jeg.
    Men ja BRABUS har bpde udskiftet styrene og afkortet dem, samt skiftet ventilerne til andre typer eller størelser tror jeg.
    Og så er ind og udstødnings porte blevet portet, poleret og flow testet.

    Det kan godt være at BRABUS dengang var et "garage firma" ej det var nok dengang i 70erne hvor de opstod, men de havde da helt og holden styr på hvordan man skulle gøre, det ligner ikke ligefrem amatør arbejde i mine øjne med alt det arbejde de har lagt i det og måden hvorpå det er udført.

    Men om blokken lider under samme skæbne som den triste sang omkring de kedelige 350SD diesel maskiner ved jeg ikke, men Mercedes har i hvertfald haft deres bøvl med at få den 3.5 liters diesel maskine til at holde uden at bøje plejle stænger og slide motoren op inden den stort set har rundet de 150.000 Km.
    Starmark har da måtte lave nogle motore på garantien og på kulance så vidt jeg er orienteret om.
    Den har jo samme krumtab "tror jeg" men bare en større boring samt andre plejlestænger og stempler.

    Jeg glæder mig helt vildt til at få samlet den igen og se hvilke kræfter jeg gik glip af :mrgreen:
     
  3. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Re: BRABUS motor adskildt for at komme til

    Jeg tror ikke at din motor vil være lige så besværlig, som 350SD'eren. Vores benzinere har jo bl.a. et meget lavere kompressionsforhold,
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: BRABUS motor adskildt for at komme til

    Ja kompresions forholdet er mindre, dog øget til 10,5:1 på en brabus mod de org. 10:1

    Men tilgængæld tager vores jo stadig 7000 omdrejninger mod dieslens maks 5200

    Men det jeg har ladet mig fortælle er at en er svag grundet meget mindre plejle stænger og så går cyl 1 som regel til og når plejle stangen så er bøjet og stemplet nu ikke køre sammen med sin kammerat cyl 1 så begynder den at lave et hæftigt æggeformet slid i cylinderen :shock: det lider min dog ikke af :)
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: BRABUS motor adskildt for at komme til

    Eftersom projektet skrider lidt frem og har udviet sig lidt :yes: så komemr lige her lidt flere billeder 8)

    Jeg fik trods flere anbefalinger om blot at skifte mine stempelringe, overbevist mig selv om at jeg helelre ville have en helt ny motor med 0 Km. på klokken end jeg ville have en lappe løsning som sikkert havde været helt fin og givet mig en super motor, men der er bare noget over at have været det hele igennem så man ved hvad man har :mrgreen:
    Og det er faktisk meget billigere end jeg først havde forstillet mig, men bevares billigt er det jo heller ikke ligefrem :lol:

    Blokken har nu været hos Dansk cylinder service og blevet fin honet og planet, jeg troede ellers kun det var topstykker man planede :mrgreen:

    Og så var Søren så flink at lave mit BRABUS 3.6-24 motor enblem til mig i aluminium, da det gamle org. fra BRABUS var blevet lidt træt i glansen og malingen var skallet lidt af samt at det ikke var så solidt lavet, det er standset ud i meget tyndt alupalde og var klistret på med noget der mindede om tykke gummi når motoren havde varmet det op.

    Og selvom Søren skulle opfinde nogle af bogstaverne til CNC maskinen så ligner det jo faktisk næsten det samme.
    Der mangler toppen på Aet, og binde stregen er også blevet lidt kort.

    Og så er mit topstykke også blevet færdigt, men det har jeg dog ikke hentet endnu, så billeder af det kommer i næste uge :yes:

    Nu vare det ikke længe før at jeg har mig en dejlig ny BRABUS motor :gr8:
     

    Attached Files:

  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: BRABUS motor adskildt for at komme til

    :coolguy:

    Ja min motor renovering er faktisk slet ikke så voldsom dyr enda kan man sige...

    Her tænker Jacob allerede at manden må være stinkende rig haha men nej desværre ikke....

    Men man kan dele det spørgsmpl op i 2 ting, hvor og hvordan man får renoveret motoren.

    Jeg fik tilbudt af BRABUS i Bottrop at få renoveret motoren for 135.000 Kr. ja de sagde også at de sådan set lavede ombygningen på ny med alt hvad der skulle bruges, fordi de skal jo stå inde for at det virker bagefter plus de skal give 100.000 Km garanti osv.

    Men ja så dum er man dog trods alt ikke jo

    Så jeg gik jo selv igang med at undersøge sagen om at få det gjort selv, men de rigtige steder uden at BRABUS skulle sætte deres gyldne guldfinger i maskinen.

    Så man kan sige det er lavet lige så profesionelt, men blot hos nogle folk som ikke skal spinde guld

    Forløbig er det løbet mig op i følgende:

    Komplet renovering af toppen som ellers var fin nok, men ja når nu den er taget af ik 7500 Kr. inkl. moms
    Komplet sæt 6stk. nye stempler med ringe leveret fra JE i USA 7000 Kr. inkl deres afgift.
    Komplet boring og Honing af motor blokken samt afretning/planing og afrensning 2995 Kr. inkl. moms osv.
    Komplet sæt pakninger og strækbolte og hvad der ellers skal bruges i forbindelse med af og påmontage ca. 5600 Kr.
    BRABUS toppakning 4750 Kr. :cry: og ja den kan ikke fåes andre steder jeg har prøvet :p

    Så ialt kan man sige det er meget billigt når man tænker på at jeg fik et afsalg i købesummen på 104.000 Kr.
    Og jeg gav 153.000 Kr. for bilen dengang, så ialt fik jeg bilen for 49.000 Kr. men ja så skulle olie forbruges jo så laves. og her valgte jeg så i mod manges mening at renovere hele motoren og ikke blot smide nye stempelringe på de org. stempler som HELT sikkert vile have været ok, fordi bilen kørte jo upåklageligt men bare med stort olie forbrug fordi den kørte med knækkede olie skraberinge

    Jeg har det bare bedre når jeg ved at alt jeg har haft rørt ved er tjekket og ikke overladt til 1% måske. og så kan man sige det er jo ikke penge ud af vinduet, fordi nu har jeg så bagefter en motor jeg kan sætte stempel på kun har kørt ja "0" Km. med regning på alt udført arbejde og så kan det da ikke blive bedre :gr8:

    Jeg har brugt Dansk cylinderservice i Næstved til at ordne blokken
    Jeg har brugt RMC-Motor i Glostrup/Rødovre til at ordne Topstykket
    Jeg har brugt Jacob til at skilde ikke bare motor men bil ad kan man vist rolig sige :mrgreen:
    Og ja så har jeg da også selv lagt nogle timer til i div. adskildelse og undersøgelse af ting og sager men de er jo gratis kan man sige når det er ren interesse :yes:

    Så jeg synes bestemt ikke jeg er faldet bagover af de priser jeg har været udsat for, tværtimod og så er alt enda profesionelt lavet kun overladt til folk der har med faget at gøre.

    Hvad bilen så er værd bagefter er jeg lidt i tvivl om, :roll: men mon ikke man kunne sælge den for lidt mere end de 49.000 Kr. jeg gav for den :rofl:
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: BRABUS motor adskildt for at komme til

    ja det er selvfølgelig værd at tage med om det er BRABUS dele eller alm.

    hvad angår cylinder service, så er det jo blot en blok uanset om det er en brabus eller ej det er blot et andet mål på boringen, så her vil prisen være hetl den samme uasnet blok/motor men prisen er bestemt af antal cylindre selvfølgelig og prisen er for 6 cyllindre, jeg ville nok anbefale at få blokken boret op til 91mm i stedet for de org. 88,5 som jeg mener den er, men dette selvføglelig kun hvis man også er ude i nye stempler, fordi til denne størelse kan man stadig få org. mercedes overstørelses toppakning til alm. pris 8)

    Ellers kan man jo få fin honet blokken og montere nye ringe og den SKAL finhones hvis man montere nye ringe ellers bliver de ikke slidt rigtig til og meget hurtigt vil de nye ringe også knække eller blive slidt op for hurtigt fik jeg at vide.
    Jeg ved godt han lever af hvad han laver, men jeg ville heller ikke montere nye ringe uden at fin hone cylindrene en gang men det kan dog gøres med blokken monteret i bilen fik jeg at vide.

    Selve prisen for renovering af toppen er lidt dyere fordi jeg fik ham til at afmontere udstødnings manifoldene samt jeg fik nye ventiler i også, som er lidt større end org. jeg fik dem dog for 1000 Kr. som var meget billigt sagde han da de ikke findes andet end på bestilling, men han havde et sæt på lager som kun ventede på en BRABUS top kom forbi :mrgreen:

    Jeg fik også nye ventilstyr som bekendt er af en anden type som er afkortet og lavet af et hårdere materiale når det er brabus ventil styr.
    Hans normale pris for en renovering af en 24 ventilet top er kr. 4651,57 plus moms
    Og for et 12 ventilet topstykke kr. 2857,75 plus moms.
    Og han er om nogen manden der kan lave alu topstykker, nogle af hans referencer er Mercedes Danmark og Sverige samt Jaguar Danmark og Ferrari Import Danmark A/S

    Den stor højde springer er toppakningen som jo skal være 92,25mm i boring og den findes ikke hos andre end BRABUS og de ved godt hvad de vil have for sådan en :cry: jeg har her prøvet flere forskællige tunings firmaer som har speciale i at lave toppakninger til specielle formål som tunede biler med turbo osv. men ingen tør lave denne toppakning fordi cylinder vægende er så tynde som de er, det fatter jeg bare ikke helt fordi mange BMWer køre med samme tynde væge :| , nå men den kære toppakning fra BRABUS koster sygelige 4750 Kr inkl. moms dette er stedet hvor man bliver revet i skinnet, da en org. kan fåes for under 800 Kr vil jeg tro og så får man hele slibesættet, BRABUS toppakningen er kun for pakningen og intet andet og den er faktisk ikke med i den pris som jeg nævnte tidligere

    Men så er der faktisk ikke mere som er skiftet som er BRABUS relateret stumper

    Men min pris på renovering af topstykke på de 7500 Kr. var inkl. moms blot til orientering.

    Så der er da enkelte steder hvor det lige koster et hak i pungen, men det er ikke overdrevet synes jeg, altså lige bortset fra deres forgyldte toppakning som kun er dyere fordi der står brabus og fordi ingen andre end brabus bilerne bruger dem :coolguy:

    Så sammenlagt løber min genopfriskning af motoren op i ca. 30 kilo men så kan jeg også skrive "0" Km. på motoren og det skulle undre mig meget hvis ike jeg kunne få de 49.000 Kr plus de 30.000 Kr altså godt 80.000 Kr. for bilen hvis jeg ville sælge den :rofl: men det vil jeg ikke :mrgreen: jeg vil ikke gætte på hvad den skulle være værd efterfølgende, men det er helt sikkert på den dyre side af 150.000 Kr :yes:

    BRABBUS renoverede faktisk en W201 BRABUS 3.6S for 1½ år siden som første ejer solgte tilbage til firmaet.
    Den blev gjort helt i stand og motoren ligeså renoveret.
    Den skulle være solgt for det der svare til en dansk pris på godt 500.000 Kr. inkl afgift :gasp: men det er heller ikke noget i forhold til hvad den kostede fra ny i DK den gang i 1989 der kostede den, ja hold lige fast for en 190er 1.8 Milioner Kr. :yes: min egen kostede 2.2 Milioner Kr. fra nypris omregnede til DK pris. men jeg har svært ved at tro jeg kan tage 500.000 Kr. som privat mand og en ikke 100% BRABUS renoveret bil :-D men hvis jeg bare fik halvdelen så var jeg da glad :D
     
  8. hardbern

    hardbern Member

    Joined:
    16 September 2008
    Indlæg:
    254
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Kbh
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    BMW E39 M5
    Km:
    180.000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Porsche 928s
    Bil nr. 2 Km:
    160.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1986
    Re: BRABUS motor adskildt for at komme til

    Særdeles imponerende konkurrencedygtige priser må jeg sige... Det bliver spændende at se den i fuld vigør på roskilde havn til foråret..

    God læsning..

    Mvh Kåre
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: BRABUS motor adskildt for at komme til

    Lige lidt opdatering selvom der ikke er sket meget siden sidst :wink:

    Jeg fik lige hentet det nyrenoveret topstykke i december fra RMC motor i Rødovre.
    På regning står der som følger:

    Rep af Topstykke til Mercedes M104 BRABUS 24V

    275 Kr. Vask og ultralydsrensning
    550 Kr. Trykprøvning
    1200 Kr. 12 stk. Nye BRABUS specifikke Udstødnings ventiler (Fik et kanon rabat tilbud, se længere nede)
    1560 Kr. Sæder fræst 24 stk.
    780 Kr. Indsugnings Ventiler slebet 12 stk.
    1320 Kr. Nye BRABUS specifikke ventil styr for udstødnings ventiler 12 stk.
    540 Kr. af/påmontering af udstødnings ventil styr 12 stk.
    475 Kr. Planslibning
    427 Kr. Ventilstamme pakningssæt.
    67 Kr. Miljø omkostninger
    -1294 Kr. Rabat i følge aftale. :love:

    Ialt. 5900 Kr. plus moms. = 7375 Kr. 8)

    Billeder følger. :money:
     
  10. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: BRABUS motor adskildt for at komme til

    Her er så ny afhentet BRABUS topstykke :mrgreen:
     

    Attached Files:

  11. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: BRABUS motor adskildt for at komme til

    Pu ha,

    Nu nærmer sommeren sig nok snart, og lige nu har brabus tøsen sit ene ben i Hooly Wood for at få sig 6 nye :love:
    Kan næsten ikke vente til at se motoren blive vækket til live igen :coolguy:

    Håber i har det godt alle i stjerne ejerer :gr8:
     

    Attached Files:

  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: BRABUS motor adskildt for at komme til

    Så er der lige lidt billeder af den nye brabus toppakning til sindsyge 4800 Kr. :yipi:

    Der er ikke meget materiale mellem cylndervægene :eek: men der er også større vandkanaler i den så de køles mere 8)

    Man kan jo ikke bare bruge en org. overstørelse da den kun findes op til 91mm. og den skal bruge 92mm.

    Hvis man bruger en 91mm. så får man tændings banken eftersom brabus ved hjælp af topstyk modifikation samt de nye stempler osv har hævet kompresionen fra 10:1 til næsten 11:1 og har man så også en toppakning der stikker lidt ind i forbrændings kameret, så hæver man også kompresionen og så går det ud over alle olie skrabe ringene da de er svageste led.

    Precis det som var sket med mine :( Jeg har prøvet at undersøge sagen og AMG laver simpelthen ikke en toppakning til M104 motorene som er 92mm. i diameter :| så der er kun 1 vej og det er at bruge brabus toppakningen :p
     

    Attached Files:

  13. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Re: BRABUS motor adskildt for at komme til

    Et eller andet siger mig at du er rimelig spændt på at få motoren samlet:)
     
  14. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: BRABUS motor adskildt for at komme til

    Nå det tror du alligevel :lol: :lol: :lol:

    Hva så med disse total dug friske nye billeder, kan jeg mon så også hæve spændings nivauet på dit værksted om 1 uges tid eller 2 tror du :nakkal: :yipi: :love: ;jubi ;love ;bana ;joker :letsparty: :hands: :cb:

    Jeg beklager på Jacobs vejne, men i det næste stykke tid kan han desværre ikke lave noget som helst på nogen af jeres andres biler.
    Skulle i have en bil stående og vente på rep, så er jeg sikker på han kan genoptage arbejdet inden for en overskuelig periode på alt imellem 1 uge til 4 uger/måneder :rofl: fordi nu skal der samles BRABUS og hvem ved hvor lang tid det kan tage :yipi: :yipi: :yipi: :love:
     

    Attached Files:

  15. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: BRABUS motor adskildt for at komme til

    Her lidt bedre billeder af dem, nu hvor jeg fik dem i hånen selv :yipi:
     

    Attached Files:

  16. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: BRABUS motor adskildt for at komme til

    Og en lille kvalitets video kan jeg da også lige smide op :lol: nørd nørd :lol:
     

    Attached Files:

  17. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: BRABUS motor adskildt for at komme til

    Import Told 81 Kr.
    Import moms 571 Kr.
    Importgebyr ex. moms: 128 Kr.
    Moms af importgebyr: 32 Kr.

    Importopkrævning ialt: 812 Kr. :yipi: ;bana ;jubi :cb: :angel:
     
  18. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: BRABUS motor adskildt for at komme til

    Så er der lidt nye billeder af samlingen af motoren :love: enjoy (nyd dem) :)
     

    Attached Files:

    • 15.JPG
      15.JPG
      File size:
      135.2 KB
      Visninger:
      3,176
    • 14.JPG
      14.JPG
      File size:
      81.4 KB
      Visninger:
      3,161
    • 13.JPG
      13.JPG
      File size:
      117.4 KB
      Visninger:
      3,170
    • 12.JPG
      12.JPG
      File size:
      124.7 KB
      Visninger:
      3,183
    • 11.JPG
      11.JPG
      File size:
      97.5 KB
      Visninger:
      3,170
    • 10.JPG
      10.JPG
      File size:
      142.9 KB
      Visninger:
      3,181
    • 9.JPG
      9.JPG
      File size:
      127.5 KB
      Visninger:
      3,173
    • 8.JPG
      8.JPG
      File size:
      186.7 KB
      Visninger:
      3,172
    • 7.JPG
      7.JPG
      File size:
      165.9 KB
      Visninger:
      3,176
    • 6.JPG
      6.JPG
      File size:
      196 KB
      Visninger:
      3,164
    • 5.JPG
      5.JPG
      File size:
      166.4 KB
      Visninger:
      3,164
    • 4.JPG
      4.JPG
      File size:
      78.5 KB
      Visninger:
      3,171
    • 3.JPG
      3.JPG
      File size:
      140.6 KB
      Visninger:
      3,130
    • 2.JPG
      2.JPG
      File size:
      161.8 KB
      Visninger:
      3,171
    • 1.JPG
      1.JPG
      File size:
      187.9 KB
      Visninger:
      3,184
    • A.JPG
      A.JPG
      File size:
      139.7 KB
      Visninger:
      3,135
  19. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Re: BRABUS motor adskildt for at komme til

    Har det værksted ikke et ordentligt motor-stativ?

    Bendix
     
  20. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: BRABUS motor adskildt for at komme til

    Nej åbenbart ikke Bendix :lol: men værkstedet har også ferie lukket nu, så jeg samler den lige selv ik :lol:

    Søren truede mig med at have sådan et motor stativ, det kommer jeg nok til at skulle benøtte mig af når olie pumpen og sumpen skal monteres.

    Jeg skal også have købt ny olie pumpe kæde nu jeg er derinde og Olie pumpen har jeg haft skildt ad og smurt fedt på tandhjulene.
    Ligeledes har jeg købt ny olie smøre hus til forkæden da den gamle var flækket og af tvivlsom beskaffenhed.

    Det er faktisk slet ikke særlig svært at samle sådan en motor helt fra bunden af, det hele giver sig selv og er ret logisk opbygget.
    Alle dele har jeg ligeledes haft i rense kar og skrubbet med børste osv. da det var ret tilsølet i olie fra et oliespild der var opstået omkring forkammeret.
     

Del denne side