Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

BRABUS Mercedes 360TE-24 285hk

Emne i 'Ordet er frit' startet af Bendix, 16 December 2010.

  1. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,469
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Haha, det er jo den vi s¨å nede på havnen den som jeg også har prøve kørt i Næsteved hvor det var en Tømmer der solgte den til en som boede i vallensbæk. (ung gut som kom ned på havnen)

    Det er i øvrigt mine billeder af gearstangen fra min bil inden jeg købte den i 2006 samt motorrum, det kan man se på den carlsson tårnstiver samt at ja jeg kender mine egne billeder :lol: som jeg også har smidt op her samt på bilgalleri :) så det er nok stadig ham i vallensbæk som sælger den da han nemlig brugte mine billeder kan jeg huske.

    Billederne er af en sort model, men der står jo også i anoncen at den er blå, men han snakkede da om at han havde solgt den ham fra vallensbæk til en som ville sætte den total i stand, måske det så er ham der nu vil sælge den.

    Jeg kan da bidreage med at bilen kørte pisse godt i motoren 8) men den har jo gået lidt rigeligt :lol: min har gået mindre end hans :lol:

    Ellers total billigt alene for motorens skyld og karossen er faktisk rimelig rustfri som jeg husker den, men bestem ikke så pæn i farven.
     
  3. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Jeg kan også huske den fra dengang den stod til salg sidst--- mener at den stpd til 65- eller 70,000 kr.
    Mener bestemt at den havde grå læderkabine.

    Jeg var selv ved at købe den dengang
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det er den samme Nick 8)

    Den har en org. Grå læderkabine fra BRABUS, hvor der sidder sådan et flap ved handskerummet som vi kender det fra tøj hvor der i nakke nsider en læder lap som indikerer at det er "ægte" læder den er syet af.

    Men, det er desværre også det mest sårbare man kan vælge til en kabine, så derfor er den også rimelig slidt skulel jeg hilse og sige, altså der er ikke nogen huller men ridser og skrammer er uundgåeligt i sådan noget ægte læder næsten.

    Den ligner dog en sportline kabine på en prik, bare i brabus egen læder stof.

    Men motoren køre super godt, den skulle være renoveret af Slangerup auto import, som umidelbart lige efter måtte hive topstykket af den igen, men historien melder ikke noget om hvorfor toppe nblev pillet af lige efter.
    Men jeg kan da bidrage med at da jeg renoveret motor på min, så kostede en toppakning 5000 Kr. og det var kun pakningen og ikke et slibesæt eller noget.
    Så det har da været en kedelig oplevelse at skulel hive den af igen.

    Man kan dog sagtens bruge AMG toppakningen fra den nye M104 motor som hedder enten E36 AMG eller C36 AMG eller CE36 AMG osv.
    Denne toppakning formidler mercedes dog ikke længere i deres system da der står at stort set alle deres toppakninger nu bare skal erstattes af den som E320 bruger standart.
    Men det er katastrofalt at bruge netop denne, hvorfor jeg er meget sikker på at jeg tror det er her de har begået fejlen.
    Den org.

    Den org. E36 AMG toppakning som er anbefalelses værdig at bruge i stedet for brabus egen toppakning har reservedels nummer:
    HWA 104 016 01 20 = E36 AMG toppakning med forstærkning i hele pakningen, så den specielt ikke melle mcylinderne blvier utæt grundet den større boring.
    Den alm. E320 pakning som EPC fejlagtig siger erstatter den heder:
    A 104 016 28 20 = E320 standart pakning som ikek er forstærket og derfor på et tidspunkt kan give problemmer mellem cylinderne.

    Men brabus toppakning som faktisk er endnu større i boringen, den er også forstærket, men de har desværre valgt at tage udgangs punkt i den gamle type pakning som ikke havde kobber stykker ved olie gennemgangen samt de forstærkninger der sidenhen er lavet ud til forkammer dækslet hvor den har det med at blive utæt med tiden.

    Så derfor er det en god idé at bruge en AMG toppakning i stedet som er lavet ud fra de nye forbedret/opdateret toppakninger.
    Den har så et lidt mindre boring, men den kan stadig godt passe på uden at stemplerne rammer mod elelr at toppakningen stikker ud i cylinder gangen, det vil så give en smule mere kompresion, men det kan den sagtens håndtere 8) man skal bare holde sig til 98 oktan eller sætte en ny modstand i tændings modulet, så man kan køre på 95 oktan :mrgreen:
     

    Attached Files:

  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Her har i de rigtige billeder af bilen, da den stod til salg i Næstved 8)

    og det rigtige motorrums billede også 8)

    Men den er pæn på de billeder der synes jeg, men shit sådan en køre godt :mrgreen: jeg er ovenud glad for at det er sådan en motor jeg også har i min som jeg skal starte op for hver morgen :love: :yipi: :coolguy:
     

    Attached Files:

  6. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Det var mærkeligt at den er udgået til 104 motorene.
    Jeg lavede top på den M103 3,6 Brabus motor jeg havde stående, og der kunne jeg med 2 dages levering få toppakningen fra AMG, med samme boring.

    men de laver sgu nogen spøjse ting en gang imellem, og lader en masse nyttige og forholdsvis nye ting udgå.

    DOG slår det ikke min kammerats far - han har en Mazda MPV fra 2005, hvor man ikke længere kan få bremserør til! :lol: dét er da helt til grin
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nick den er ikke udgået den AMG toppakning, det er bare en fejl information der er sket i systemmet.

    Den findes og laves stadig, men nu skal det da nok gå hen og blive sjovt når folk bestiller AMG toppakningen og de får en E320 top pakning... :lol:
    BRABUS toppakningen kan man stadig få både til M103 OG M104 motoren. :love:

    Men man skal bare komme og smide reservedels nummeret på bordet, så plejer de at kunen finde den alligevel.
    Jeg ved at der op til 1½ år siden den er udgået ER blevet bestilt en af en gut i England som opklarede dette underlige mysterie og fik den alligevel.
    Men de har ikke rettet fejlen i EPC.

    Grunden til at fejlen opstår er at AMG havde sin egne spare part numre dengang, derfor heder den også HWA til at starte med og ikke A som de elelrs gør.

    Man skal bare bede MErcedes om at gå uden om deres såkaldte klods om benet (Computeren) og bruge deres "eget" hoved og ringe ned til dem i Hamborg og bestille den. :whistle:
     
  8. Sorens2

    Sorens2 New Member

    Joined:
    24 Juli 2007
    Indlæg:
    186
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ribe
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E320
    Km:
    267000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    MNR VortX ZX12R
    Bil nr. 2 Km:
    3100
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hehe, nej den stinker for at sige det mildt, men det var hvad kameraet lige kunne byde på og det kan godt lige ses hvis man har lidt lys på sin monitor :mrgreen: og så var det før jeg fik den total renoveret og den kørte med knækkede stempel ringe på alle 6 propper :p
    Så efter en lille hoved rengøring af hele motoren, så har jeg fået den ned under 20 sek. fra 0-200 og det er sgu flot af en ren suge motor på kun 6 propper :mrgreen:

    Alt det der turbo Søren, det er der jo ikek noget imponerende ved :lol: det blvier jeg jo nød til at sige når nu min er med rent sug på et gammel mekanisk sprøjt med gammelt tændings system på fordeler og kun 1 tænd spole 1 meter fra propperne :mrgreen:

    Der er simpelthen ikke noget bedre end at nakke en V8er elelr en af gadedrengene med deres lille turbo 4 benede bil og så bare åbne hjælmen og sige, jeg har sgu da ikke engang tryk på min, og så plejer kæberne at falde til jorden og rasle :yipi:
    de 2 bedste episoder i min brabus kerierer er helt klart da jeg fik jordet en 500E og da jeg jordet en C280 kompressor med et K2 kit fra Kleemann så den ydet 265 Hk. han fik sig også noget af en kikker da han så jeg også havde 6 propper men bare ude tryk fordring, haha det var for fedt :rofl:
     
  10. Sorens2

    Sorens2 New Member

    Joined:
    24 Juli 2007
    Indlæg:
    186
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ribe
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E320
    Km:
    267000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    MNR VortX ZX12R
    Bil nr. 2 Km:
    3100
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Jae....men en E46 M3 med bare en smule gejl yder 360 hk fra en 3.2 L
    Så vi er stadig en del bagud.

    Søren S2
     
  11. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,469
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    FY! ikke bande.
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nej men den har også en hel del nyere teknik plus at den fra fabrikken er konstrueret til at være højtydende topmodel.
    Det kan man ikke just sige om M104 motoren :lol: den er jo blot tunet på for at få den til at yde det man nu kunne.
    Hvis man nu gav den elektronisk styret tænding OG indsprøjtning som ikke er mekanisk :lol: samt ændrede indsugnings manifolden og ind/ud porte på toppen, så var der nok også en del mere at hente.

    Jeg ved da at Vath har tunet på samme motor som min og har fået 330 Hk ud af den blot ved at bruge elektronisk tænding samt indsprøjtning og modificeret ind og ud blæsning af toppen, men den er stadig kun på 3.6 litter. og yder vist også 440Nm.
    standart er det jo også noget tykt og tungt bollejern det hele er samlet af, det er langt fra en lige så rafineret motor som M3erens. der jo er trimmet i alle ender og jørnet set i forhold til M104 motoren

    Og ja Bendix, vi fyre lige løs om os med bande ordet BMW :D
     
  13. 124036-009

    124036-009 Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    Også lige som din?
     
  14. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nu kender jeg den jo ikke i bunden sådan rigtig, men min egen er hetl rustfri over alt, med undtagelse af skærmkanterne :lol: og antenne hullet.

    Dette er grundet Carlsson ombygningen i 1992 hvor de lagde skærmkanterne op. så at det har kunen holde lige siden indtil nu er jeg ret imponeret over egentlig :)

    Så ja den er da ikke rusten i skærmene, men hvad den gemmer på i bunden ved jeg ikke, andet end at den skulle være uden gennemtæringer osv., sælger ville meget gerne vise mig bunden også, så jeg tror skam ikke man skal frygte at den skal have en ordentlig tur, langt fra.
    Men en omlakering ville virkelig gøre underværker for den blå brabus T model der :D Det kunne jo indikere at den netop har været omlarkeret en gang og fået lavet det rust der var, man harså bare været midnre heldig med lakeringen.

    Men ellers så synes jeg faktisk det er en ret god og sund brabus stationcar og når man tænker på at motoren ikke har gået så langt, så er det faktisk helt utrolig billigt hvis man vil have noget der kan levere 500 power til langt mere fornuftige priser end det som følger med i kølvandet på 500 modellern, her tænker jeg både på forsikring, vægafgift, brændstof forbrug og vedligeholdelses priser på bremser, motor dele, forskærme :whistle: kofangerer og ja listen er lang på en 500 over de dyerer dele jo :coolguy:
     

Del denne side