Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

bjarnes nye tankvogn

Emne i 'Ordet er frit' startet af uffe, 25 November 2007.

  1. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
  2. eigilck

    eigilck New Member

    Joined:
    25 November 2006
    Indlæg:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Fredericia(Skærbæk)
    Ratings:
    +0 / 0
    skørt det ikke er lovligt herhjemme... lastbilerne kører jo alligvel så tæt i forvejen herhjemme..
     
  3. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    En truck i australien de forstår og få flyttet nogen varer.. :D
    Ja selvfølgelig kører vi tæt og hvis vi ikke gør er der nok lige en
    personbil der kan bli klemt ind er nu selv modstander af og køre
    for tæt man har ikke en chance. :cry:
    er Bjarne Arla chauffør med 80 i timen pga Overskriften.
     
  4. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    skal vi så ikke lide ha et fint billed af den selv samme bil :shock:
     

    Attached Files:

  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hvordan mon den kommer rundt om jørnerne hehe,...

    jeg kan lgie forestille mig at den køre ind i en rundkørsel der er lige så lang som hele lastbils toget der.

    Og så bare køre i ring igen og igen.
    Så kan folk ikke fatte hvad der sker hehe...
     
  6. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    for lide at mætte de nysgerrig om hvor langt nu verden længte Road train nu er kan jeg oplyse her:

    Just For The Record tells how Kalgoorlie?s Doug Gould and his mates connected 117 trailers to a Kenworth Truck powered by a tenacious 600 horsepower Caterpillar engine to make the world?s longest roadtrain. The full road train rolled along on 2126 wheels, and was almost a one-mile long.

    http://www.roadtrains.com.au/media.php? ... tro-D1.wmv

    og jo barbus de har ikke noget problem med at komme rundt,

    lidt data om Road Train i australien

    ROAD TRAIN------ADVARSEL

    DE ER STORE-DE ER FLOTTE-OG DE ER FARLIGE
    Hvad er nu det for noget "idioti" det er da bare en lastbil med trailer, og så lige et par hængere,
    hvorfor skulle de være farlige, vil en normal dansker spørge sig selv.
    DERFOR
    Et Road Train består som regel af det vi kalder en trækker, hvorpå der er koblet en trailer,
    efter denne trailer kommer der en hænger, og efter denne endnu en hænger og endnu en
    hænger, hængerne er som regel almindelige trailere, der er tilkoblet via en dolly, med det
    resultat at den kan dreje meget skarpt,OG kan komme i slinger.
    Et Road Train er MEGET tungt, der er enkelte der kommer op på en totalvægt på 150 tons
    DERFOR
    Kommer man ikke på tværs af sådan en, ydermere ligger deres hastighed på mellem
    100 og 130 kilometer i timen. Kommer du på tværs af sådan et Road Train, så stopper
    den ikke. den kan simpelt hen ikke, der har været lavet stopprøver ude i outbacken
    hvor disse monstre køre, et Train der kørte med en hastighed på 130 km/h og vejede 122 tons
    og bremsen blev aktiveret, for ikke at køre bremserne for varme tog det næsten 5 km.
    før vogntoget stod helt stille.
    SÅ MØDER DU SÅDAN ET TOG, SÅ LAD VÆRE MED AT VÆRE ET SMARTARSE
    GIV PLADS, OM NØDVENDIGT, KØR LANGT IND TIL SIDEN.
     

    Attached Files:

  7. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej Uffe

    Jeg tror sg bondemand jensen bliver ked af at få besøg af en 50+ m lang vogn,- når der dårlig er plads til den trillebør med kun 3 aksler, som jeg kører med :)

    Smut25

    Hvad er Arla? :twisted:
     
  8. Martin

    Martin Member

    Joined:
    4 Marts 2007
    Indlæg:
    488
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Stilling - Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Pt. ingen stjerbil
    Km:
    0
    Årgang:
    0
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Arla det er dem der har demente chauffører ansat.

    De har simpelthen valgt at skrive på siden af bilen hvad de skal have med: "Husk mælken"
     
  9. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Arla ja hvad er det bum bum husk mælken..
    brabus ang og dreje læste en artikel for et par md siden om road train
    de tager bare en MEGA bue for og dreje et lille udslag i rattet giver et ordentligt slag ude i den bagerste trailer de har skilte før lyskurvene som blinker hvis et road train ikke kan nå over så de skal bremse selv om det er grønt ja det er ikke for børn. 8)
     
  10. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ok. det lyder vildt nok :D
    Jeg gad nu godt at se et i det virkelig liv :)
    Jeg har også tit tænkt på hvordan de der store lange trailere fra VESTAS vindmølle fabrik de kommer rundt, de kan nemlig ikke bare lige knække vingen på midten.
    Men jeg har hørt den der vogn som køre med er en vogn fyldt med værktøj til at afmotere skilte og div. vej udstyr så de kan komme rundt.
    Men det tager tid når alt skal skrues ad og samles igen, før de kan kommer videre.
     
  11. Martin

    Martin Member

    Joined:
    4 Marts 2007
    Indlæg:
    488
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Stilling - Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Pt. ingen stjerbil
    Km:
    0
    Årgang:
    0
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Brabus,
    Jeg kan fortælle dig at man på fastlandet nogle steder har lavet frakørslerne sådan at der faktisk er plads til at et langt vogntog kan få drejet. Check f.eks. Horsens N fra/tilkørslen.

    En lille historie som måske fortæller lidt om hvad de går og roder med på Vestas :)

    For et par år siden skulle en specialtransport læsses med en en nacelle til en vindmølle (en stor vindmølle fragtes på 10 specialtransporter). Chaufføren blev på et tidspunkt temmelig utålmodig - da han blev spurgt hvorfor var forklaringen at når han skulle over Vejlefjordbroen var den lukket for øvrig trafik og aftalen med ordensmagten var at de stod klar på et bestemt tidspunkt.

    Faktisk er det ikke kun vingerne der sendes på special transport, som nævnt skal der 10 special transporter til for at sende en stor vindmølle afsted. I "gamle" dage var det klaret med én alm. lastbil :)
     
  12. Mads

    Mads New Member

    Joined:
    25 November 2007
    Indlæg:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Dragør/Holbæk
    Ratings:
    +0 / 0
    Her kan i se 13 af de 112 trialere som er monteret på det største Road Train hidtil!!!
     

    Attached Files:

    • road.jpg
      road.jpg
      File size:
      12 KB
      Visninger:
      481
  13. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg kan kun se 12 :D
    ah så er jeg ikke imponeret hehe :D

    Er du gal, hvordan kan den overhoved trække det læs?
    Det kan da ikke kun være trækkeren som "trækker" nogle af vognene må da hjælpe til skulle man tro.

    Ellers så skal jeg da love for den har nogle kræfter sådan en lille trillebør der :D hehe

    MVH
    BRABUS
     
  14. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hæhæ

    2 ting :!: Masser af Moment = Volumiøse motorer + En gearkasse med masser af gear + en passende bagtøjsudveksling.... ikke for høj.

    Det vi kalder store lastbiler på det europæiske fastland har motorer på 12 -16 liter og hk på 400-600 hk og et moment på mellem 2000-3000 NM med fuld effekt fra omkring 1000 omdr./min. og en flad kurve op til ca. 1600 omdr./min.

    Derudover har de en gearkasse med 12-16 fremadgående gear + evt. krybegear.

    MEN: i denne del af verden med de små vægte på 48 tons totalvægt, bruger man sjældent mere 4-6 gear i dagligdagen, når man bare ligger og kører på det overordnet vejnet.

    Nu har jeg aldrig været i nærheden af et Roadtrain i virkeligheden, men jeg vil tro at deres motor/gearkasse ikke er så voldsomt forskellig, men at de istedet bruger alle gear helt fra bunden incl. krybegear til at sætte igang,- og så herefter sikkert bruger adskelige km på at komme op i fart.

    Eks. : Scania 16 liter V8 620 hk

    3000Nm 1100 -1400 omdr./min
    600+ hk fra 1400-1900 omdr./min

    http://www.scania.dk/scania_trucks/engi ... 0Euro4.asp


    Men det kunne være spændende at prøve at være pilot på sådan et monstertræk.
     
  15. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
  16. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Omk Bjarnes indlæg vedr gear kan fortælle at i min MAN 430 med 2100nm fra 1150 til 1400 omdr.den kan trækkes sig op igen fra 800. ligger en
    8 trins zf gearkasse med split samt 2 krybegear til dem som ikke ved hvad split gear er, er det et halvt gear imellem altså ialt 20 trin og ja der blir sprunget meget i gearene under 60 tons (som er 12 i overlæs) starter jeg i 3 lav split skifter til 4 op i den høje gearkasse til5 høj split også ellers 6 7 8 og tryk på memo ved 90 vejer man 50tons så behøver jeg ikke røre gearstangen fra Vissenbjerg til limfjorden den klarer hele turen i højgear det længste den går ned er horsens nord 65kmt (1100 omdr)roder jeg i rytmeboxen op af den går den 75kmt. jeg ved at man har et par volvoer kørene i australien til test med 550 hk som er i direkte forbindelse med fabrikken
    så de kan stille på motorstyringen hk og moment imens den kører
     

Del denne side