Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Benzin pumpe og filter, hvor er de?

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af alp, 8 Maj 2008.

  1. alp

    alp New Member

    Joined:
    27 Marts 2007
    Indlæg:
    377
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    600
    Årgang:
    1965
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej igen :wink:

    Jeg ændre lige mit oprindelige spørgsmål , det gav desværre ingen respons.

    Så kort og godt: Hvor sidder benzinpumpen og brændstoffilter henne på en 230CE evt. på en 230E? Det må være samme sted el. lign. Er der ikke en der kan hjælpe med dette, har selv ledt men ka´ it hit´ dem :?:

    Hej

    Min 230CE gik død idag :cry:

    Troede første det var en benzindamplomme, da den havde stået lige i solen efter en kort tur. Men nej, heller ikke da det blev køligere ville den starte.

    Den lugter ikke af benzin efter at have ladet startmotoren snurre, så jeg hælder til at det kan være et brændstoffilter eller brændstofpumpe.
    Men hvor sidder de?
    Jeg har ledt efter splittegninger på www.detali.ru , men på opgive, dertil er mit russiske for dårligt til jeg kan finde noget.

    Håber der er en eller flere der kan guide mig på vej. Og evt. fortælle mig hvordan jeg fejlfinder på benzinpumpen.

    Jeg vil også undersøge strømfordeler og dyser, da jeg har set på andre tråde på forummet, at det også kan være årsagen.
     
  2. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Brøv at kigge under bilen - under bagsædet.
     
  3. 300ce

    300ce New Member

    Joined:
    9 Maj 2007
    Indlæg:
    138
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 1
    Min bil::
    w124 300ce
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Vito 110D
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    de sidder nede under i højre side når du står bag ved bilen der sidder en plade og beskytter dem mod mudder mv. pladen sidder med 3 plastic skruer . når du sætter tændning på kører din pumpe så ?????
     
  4. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    du skal kunne høre at benzinpumpen kører i ca 2-3 sek fra du sætter tænding på, rul evt højre rude ned.
     
  5. tspark

    tspark New Member

    Joined:
    11 Juni 2007
    Indlæg:
    84
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Skovlunde
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230 TE
    Årgang:
    1991
    En lille bitte smule off topic :
    Hvor sidder ebenzinpumpe relæst, min svogers 230E dør nemlig også under kørsel, og kan først starte efter 10-20 min. Han mener ikke han kan høre benzinpumpen.
    Har set bag batteriet at der sidder 2 store relæer, er det en af dem ?
     
  6. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    det sidder bag batteriet
    lav en ledning der passer i stikkene, de røde kabelsko samlere passer, så tager du relæet op, og luser ben 7 og 8, nu kører benzinpumpen hele tiden, så du skal afmontere lusen igen når du stopper bilen, ellers tappes batteriet for strøm.
    på mit står der 4 cyl 6200 omdr mit KVS kickd (kickdown)
     
  7. tspark

    tspark New Member

    Joined:
    11 Juni 2007
    Indlæg:
    84
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Skovlunde
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230 TE
    Årgang:
    1991
    Super !!!

    Kigger med det samme
     
  8. alp

    alp New Member

    Joined:
    27 Marts 2007
    Indlæg:
    377
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    600
    Årgang:
    1965
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Tak for gode input og hjælpen!

    Jeg fandt pumpe og filter, testede pumpen med et batteri og den kørte sørme :shock:

    Nå, hvad kunne fejlen så være. Jeg havde relæet ude og bankede lidt på det og satte det i igen, uden umiddelbar ændring. Så satte jeg luftfilterkasse osv. på igen, og prøvede lige om det var sket noget. Og til min store overraskelse kørte alt perfekt. Pumpen snurrede et par sek. ved tænding og vognene startede. Jeg prøvede af en del gange og alt virkede ok. Så kørte jeg en tur og ak! Efter 100 m døde den. Så jeg hælder til at det må være pumpen alligevel der er kaput, men vil lige teste med lusen i relæsoklen.
     
  9. alp

    alp New Member

    Joined:
    27 Marts 2007
    Indlæg:
    377
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    600
    Årgang:
    1965
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Har haft en lus i stik 6 og7, ingen reaktion fra pumpen!

    Bestiller en ny hos Gørløse med det samme :)
     
  10. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Fint du fandt fejlen :)
     
  11. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
     
  12. alp

    alp New Member

    Joined:
    27 Marts 2007
    Indlæg:
    377
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    600
    Årgang:
    1965
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Uppsss! My bad....

    Er åbenbart ikke så god med det til tal :shock:
    Jeg har testet med en lus i ben 7 og 8 og der snurrer benzinpumpen lystigt, så det er et nyt relæ jeg skal have.
    Tak for reminderen Martin!
     
  13. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hejsa.

    Ja det plejer altid at være relæet, aldrig pumpen.

    Jeg havde selv problæemer med min her i weekenden da jeg holdte oppe på Roskilde station :( ikke det fedeste sted at holde parkeret en lørdag aften/nat.
    Jeg lyttede også af erfaring til om pumpen kørte, men det gjorde den ikke, så jeg vidste jo godt hvad der var galt.
    Men jeg vidste dog ikke hvor mit benzin pumpe relæ sad henne :( og efter lystig kikken osv, gav jeg op og trak bilen til nærmsete bekendtskabs garage.

    Næste dag skruede jeg sikrings boksen af så man kommer ind til de relæer som sidder der, og hold da op der sad mange :D hele 8 relæer.
    så et ad gangen blev hivet ud og tjekket.
    Der så ikke ud til at være nogen af dem som sad løst, men det største sorte lange relæ hvor der i toppen af dækslet er monteret en fjedder lignende ting der skal holde relæet på plads, var synderen som åbenbart sad løst et sted, efter monteringen igen, startede bilen som ingen ting, lækkert siger jeg bare, så ingen rådne dyr denen gang.

    Jeg tror det har været varmen i går og de seneste dage der får mange relæer til at give op hvis de er på grænsen til at være udtjente.

    jeg skrev også lige alle nemrene ned på relæerne da jeg godt kunne tænke mig at vide hvad de forskællige relæer gør og er til?
    Nogen der ved hvor jeg kan tjekke mercedes reservdels nemre henen? eller slå dem op?

    Mvh.
    BRABUS
     
  14. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Det var da mange relæer! i min er der "kun" 4 relæer bag sikringsboksen, incl. det lange sorte.

    Man skal vist til Mercedes, for at finde ud af hvad de enkelte relæer gør.
    For slår man dem op på Gørløses hjemmeside, står der oftest bare "relæ".
     
  15. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990

Del denne side