Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Benzin motor MB 2,6E fra 1988

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af Arnesen, 21 September 2014.

  1. Arnesen

    Arnesen New Member

    Joined:
    3 Juni 2011
    Indlæg:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190
    Km:
    188
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej håber at der er hjælp at hente her er ved at blive grå i toppen,det der er tilbage ,jeg har en MB 2,6 fra 1988,6 cylinder,mit problem er at når jeg starter bilen,så halter den på cyl,skiftevis på 5-6,cyl ,det tager ca 5-10 sek.så går den normalt,når jeg så sætter igang,er det som om den ruller mellem 5-6 cyl,i 3 sek,og så går den jævnt,har fået nye Tændrør nye kabler,nyt Benzin relæ,håber der sidder en herinde som måske kender lidt til problemet.V,H, Arnesen, NB den bruger ikke vand
     
  2. stero

    stero Member

    Joined:
    23 August 2010
    Indlæg:
    75
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    214000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Typisk nedslidt strømfordeler + rotor, og især hvis det du har er det der har siddet der fra bilen var ny.
     
  3. Arnesen

    Arnesen New Member

    Joined:
    3 Juni 2011
    Indlæg:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190
    Km:
    188
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det du nævner er skiftet
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Tjek for en sikkerheds skyld at kompressionen er ok og at motoren ikke suger falsk luft et sted, ellers ville jeg gå efter et sær nye dyser til motoren. Så kommer den til at køre som en ny motor.
     
  5. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
  6. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    For mit eget vedkommende har det været en dyse som har hængt lidt på dem som har haft de symptomer... Så får den lige 6 nye og kører som en drøm ;-)
     
  7. Arnesen

    Arnesen New Member

    Joined:
    3 Juni 2011
    Indlæg:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190
    Km:
    188
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    hej Nick tror at jeg vil prøve nye dyser,forslag til hvor man køber dem til en rimelig pris
     
  8. Arnesen

    Arnesen New Member

    Joined:
    3 Juni 2011
    Indlæg:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190
    Km:
    188
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
  9. Arnesen

    Arnesen New Member

    Joined:
    3 Juni 2011
    Indlæg:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190
    Km:
    188
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Takker for Rådet
     
  10. Arnesen

    Arnesen New Member

    Joined:
    3 Juni 2011
    Indlæg:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190
    Km:
    188
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    djaabo hvor får man dyser uden at blive flået?
     
  11. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Der findes en del andre komponenter hvor det kan være galt fik du også nye stop ventiler så benzinen ikke går baglæns? Tjek om den holder benzintrykket
     
  12. Arnesen

    Arnesen New Member

    Joined:
    3 Juni 2011
    Indlæg:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190
    Km:
    188
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Nej det er der ikke kommet i,
     
  13. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Det er jo en ældre type indsprøjtning hvor åben luk af dysser er trykstyret derfor skal benzin trykket altid være i orden og måles med tryk ur
     
  14. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Er det et benzin tilførelses problem, så ville den jo ikke kun halte på cylender 5 og 6 hver gang.

    Der er også en anden mulighed, som er benzinmægndefordeleren. Men det er sjældent at de står af.

    Så ville starte med de test der er forlået fra min side af og ellers skifte de dyser.
    En udgift der er til at havde med at gøre og lige meget hvad, så får du en bil med langt bedre motorgang med et sæt nye dyser
     
  15. Arnesen

    Arnesen New Member

    Joined:
    3 Juni 2011
    Indlæg:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190
    Km:
    188
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Takker vil gi mig i kast med det
     
  16. Arnesen

    Arnesen New Member

    Joined:
    3 Juni 2011
    Indlæg:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190
    Km:
    188
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    takker
     
  17. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    der findes ingen statsgaranti på noget men hvis kilometer standen er meget høj er det som regel en god ide at skifte dysserne men igen er det ikke med garanti en forbedring
     

Del denne side