Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

bagtøj med spær til track 190 2.5 - 16.

Emne i 'Bagtøj' startet af Madsman, 31 Marts 2013.

  1. Madsman

    Madsman New Member

    Joined:
    4 Februar 2013
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190 2,5 16v trackbil
    Km:
    0
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej - jeg er nu kommet lidt længer i mit 190 16v track projekt.

    Jeg søger et bagtøj som er med spær med laver i gearing. mit er orig. 3,27

    mange biler med aut-gear har et laver gearet bagtøj. - er der nogen der ved om det også gælder 190 -2.5 16v Aut ??

    syntes ikke rigtig at jeg kan finde det på nettet.

    kan man evt bygge en laver gearing i det bagtøj jeg har og beholde mit org spær:??

    mvh mads - 190 track. :whip:
     
  2. Borring

    Borring Member

    Joined:
    1 Oktober 2011
    Indlæg:
    348
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    BMW 135i
    Km:
    100000
    Årgang:
    2014
    Bil nr. 2:
    Peugeot 106 Rallye
  3. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hvis du skal køre trackdays osv. så få fat i et bagtøj fra en 2,3-16 fra før '87 - de har rigtig spær og ikke ASD som på din. Det virker noget bedre :) og tror faktisk at jeg eventuelt kender en som har et liggende hvis det er.
     
  4. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Er det ikke bare om at smide noget CO2-lim ned i bagtøjet. Så er der 100% spær.

    :whistle:
     
  5. Madsman

    Madsman New Member

    Joined:
    4 Februar 2013
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190 2,5 16v trackbil
    Km:
    0
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    jeg har spær på. men den er alt for højt gearet som standart til race :)
    har målt den i aften, den jeg har er 3.07 ..

    kan se at nogle 190 2.6 kører med 3.92 bagtøj. kan jeg bygge det sammen med mit spær bagtøj?? . det kunne være fedt så ville den ringe ud før 200km/t :whip:
     
  6. ArntAMG

    ArntAMG New Member

    Joined:
    6 September 2012
    Indlæg:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190E 3.2 AMG
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    190E 3.2 AMG
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Man kan jo købe den gearing man har løst til og sætte i bagtøjet, men det er nemmere sagt end gjort da det jo skal måles helt nøjagtigt op inden samling af kron og spidshjul osv.

    Og ASD er slet ikke egnet til banerace, det er tiltænkt hvis man sider i rabaten med det ene hjul og det andet på asfalten at så kan den få bedre fat ved at låse og på den måde komme igang og så virker det kun op til 40/60 Km/t.

    Jeg har før hørt folk har brugt bagtøjet fra en E30 BMW M3 eller dem med spær da det er samme bagtøj som på en 190E 2.3-16 fra før 87 som Nick beskriver.
    Men om det er sandt ved jeg ikke.

    Men de bruger jo også samme gearkasse når der er tale om den hvor 1 gear starter nede "dogleg"
    Så kunne bagtøjet som nok også være sandt.

    8)
     
  8. zky

    zky Member

    Joined:
    25 Januar 2011
    Indlæg:
    192
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124290
    Km:
    304
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    W201029 + W201034
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Det er præsis det samme, der er inde i et 2,3 16v før 87 bagtøj - som der sidder i et ASD bagtøj - samme spærplader, samme forspænding, bare med muligheden for at låse op til 100% - jeg vil våge den påstand, at den eneste grund til at ingen kan få ASD bagtøjet til at virke som spær - er at 99,9% af alle ASD bagtøjer er slidt op, og skal renoveres!
     
  9. Madsman

    Madsman New Member

    Joined:
    4 Februar 2013
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190 2,5 16v trackbil
    Km:
    0
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    min tager godt nok ved i ASD spæret hvis der er sne, grus eller.... tror det virker. og det kan fint bruges til race da det også har alm spær som 2.3 16v. ..

    jeg vil bare gerne have et men en meget laver gearing. sådan jeg kan komme ud af hullerne :whip:

    Jeg har kørt Klubrally i e30 for år tilbage , det er let at skaffe et bagtøj til, så hvis det passer finder jeg en låsning.

    Nogen der har prøvet det :!??? ??

    GO WEEKEND :-D
     
  10. zky

    zky Member

    Joined:
    25 Januar 2011
    Indlæg:
    192
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124290
    Km:
    304
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    W201029 + W201034
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Re: Sv: bagtøj med spær til track 190 2.5 - 16.

    Jeg køre netop klub rally med en 2.6 - jeg har skiftet til en 3.92 gearing, og den passer fint til mit brug, men vil tro at den bliver for lav til bane - min topfart er 153km/t

    Sendt fra min Galaxy Nexus med Tapatalk2
     
  11. Madsman

    Madsman New Member

    Joined:
    4 Februar 2013
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190 2,5 16v trackbil
    Km:
    0
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det lyder som fast arbejde og en meget kvik gearing du har der :) - hvad gearkasse kører ud med, det kan da ikke være 1:1 i 5 gear .?? Eller kører du på meget små dæk.

    Kan se de første standart race i 190 16v kørte med 4.08 - de gik 190 på toppen med 15" dæk ..
    Men gearkasse kører 1-1 i 5 gear . Og jeg skal kører på 17" Slicks - ca 190-192 cm i rulle dia..

    Har du spær i dit 3.92 bagtøj .? Mvh Mads
     
  12. zky

    zky Member

    Joined:
    25 Januar 2011
    Indlæg:
    192
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124290
    Km:
    304
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    W201029 + W201034
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Jeg køre med en standart 4 gears kasse - jeg ved ikke hvor den kommer fra (de holder kun 5-6 løb, når man bruger 1.gear til at blokere baghjulene med) derfor er det bare hvad huggeren har på hylden - men jeg tror de fleste køre 1:1 i 4.gear

    Bilen køre med 195/50-15 dæk, så de er noget mindre end standart - ca. 185-186 cm rullediameter

    6400 omdr/min - giver 153 km/t på gps'en

    Min bil har ASD standart, så jeg har bare byttet et 3,07 ud med et 3,92 ASD (min bil er født aut.)

    Jeg er sikker på at ASD med en anden styring vil være perfekt til rally - men det kræver at bremsepladerne ikke er slidt op, og det er de åbenbart efter 40-50kkm - så uanset om man vælger LSD eller ASD er første skridt at renovere det (min. 10 plader af 210 kr/stk)
    Den orginale ASD styring skal erstattes noget med en pulsvide, der passer til det man ønsker den skal spærre, så har du mulighed for at vælge de ca. 30% den spærre som min. og et sted mellem 30% og 100% efter eget valg

    Det er de samme plader der sidder ASD og LSD - forspændingen er mellem 80 og 160 mn på begge - så de spærre det samme hele tiden, ASD har bare muligheden for at spærre op til 100% også
     

Del denne side