Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Bagtøj 260

Emne i 'Bagtøj' startet af kkk, 21 Februar 2014.

  1. kkk

    kkk New Member

    Joined:
    13 Januar 2014
    Indlæg:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260 E
    Km:
    354000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    ford mondeo
    Bil nr. 2 Km:
    208000
    Har købt et brugt bagtøj til min Mercedes med asr og abs ,men har asd og abs i det som sidder på min Mercedes,nogen der ved om det kan bruges.
    Man kunne måske bare bruge det uden at få tilkoblet asr men vil det fungere,skal lige sige at gearringen er den samme 3,27 i begge bagtøj.
     
  2. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Du får problemer med hydraulikken hvis din bil er med ASD, rør føring går fra servopumpe, helt til bagtøjet, du skal blænde det af men stadig vil systemet blive forvirret da det er koblet sammen med ABS og du bør fjerne ASD relæ, men hvorfor har du ikke købt et bagtøj med ASD til at starte med! trækaksler er heldigvis ens med ASR bagtøj, håber du har fået fat i en fra en 6 cylinder model eller bliver der også monterings vanskelligheder og du skal udbytte flancher, evt. pakdåser og det bliver pludselig et større arbejde!
     
  3. mb230ce250d

    mb230ce250d Member

    Joined:
    6 September 2013
    Indlæg:
    352
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    300e
    Km:
    102000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej med jer to.
    Jeg undrede mig over min forleden! Da jeg så at der var niveaupumpe på den w124 250d, men de er blændet af bagtil ved bagstøddæmperne ( den sædvanlige sparetricks). Og derefter så jeg til højre i motorrummet at der bagved ABS enheden sidder en beholder med hydraulik! Så stod jeg lidt og kiggede røverne efter hvor de førte hen!
    Derefter opstod følgende spørgsmål:
    1) jeg er godt klar over at der skal hydraulikolie i beholderen, men er det samme type som servopumpen? Serviceinterval 50000 km som ved servopumpen?
    2) selve hydraulikbeholderens rørføring ender den ved ASD enheden bagtil? Har skiftet bagtøjsolie specielt til ASD og der har jeg aldrig lagt mærke til rørføring fra hydraulikbeholderen?
    3) niveaupumpen den fodres af hydraulikolie fra hydraulikbeholderen, og sammen med ASD bagtøjet. Men bagstøddæmperne er blændet af, så er der da ikke meget cirkulation i systemet ? Er lidt på bar bund her:) hjælp søges.tak.

    4) forleden aften skulle jeg ned efter en liter is til fruen og tænkte at jeg lige ville motionere bremserne og håndbremsen fik også lige en tur:) med det resultat at ASD fejllampen i bunden af spedometerhuset begyndte at lyse herefter! Nej tænkte jeg.... Idiot...
    Men har bestilt et brugt ASD relæ på Ebay, da jeg vil se om ASD relæet er brugt sammen. Lige til orientering koster et nyt ca 600 Euro i Tyskland ved Mercedes! Av av et dobbelt så langt relæ som lysrelæet koster 1150 kr?
    Men kan I fortælle hvad jeg gjorde galt, er godt klar over at der sker ting med ASD når forhjulene og baghjulene kører med en difference på over 2 km/t.
     
  4. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    På min bil har de både blændet bagtøj og støddæmpere af, og monteret et ikke ASD bagtøj? de har fjernet beholder det meste rørføring, og skifter servopumpen!

    MHT din asd fejl så hjælper det ofte bare at tage strømmen helt af i nogle time så plejer fejlen gerne at forsvinde med mindre relæet er helt kaput
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Der er lidt udfordringer i den løsning med at bruge et ASR bagtøj på en med ASD.

    1.
    Du skal have blændet dit ASD system af, dette kan gøres på røret til bagtøjet hvor hydraulik olien tilsluttes.
    Så skal du afmontere dit ASD relæ ( :info: husk til syn skal din ASD fejlindikator lampe lyse med tænding på, lav evt. en lus over fra din ABS lampe)
    ALT andet kan du lade være intakt, hvis det skal laves om igen en dag.
    Bare husk at komme olie på beholderen hvis din pumpe er en tandem pumpe hvor den både virker som servo pumpe og ASD pumpe da pumpen har 2 kamre og ikke må køre tør. Nogle har dog 2 seperate pumper, som diesel biler.

    2.
    ASD hydraulik olie er ikke det samme som den hydraulik olie man bruger til servostyringen.
    Den til servoen er 99% tilfælde rød og magen til automatgearkasse olien.
    Den til hydraulisk ASD og eller undervogn er som regel klar og heder noget andet.

    3.
    Du har 2 ABS følere på et ASR bagtøj mod kun 1 på et alm og ASD bagtøj.
    Her kommer du til at kun at have ABS system på dit ene baghjul, eftersom du kun har 1 ledning derom.
    Så blokere den på det baghjul hvor du ikke har brugt ABS føleren, så ser dit ABS system det ikke :!:
    Du kan ikke krydse de 2 signaler, men det er muligt man kan trække det ekstra signal op til ABS boksen, dog skal du så også have en ny ABS boks da der er forskel på dem med og uden ASR fordi dem med ASR har 4 ABS følere og dem uden har 3 :!:

    4.
    Pasformen, mener jeg ikke er ens med ASD bagtøj i alle tilfælde, det må du kunne se og måle dig frem til.
    Men jeg mener man bruger forskellige længder af kadan henholdvis til ASD og ASR bagtøj (ikke helt sikker)
    Men træk axlerne burde faktisk være kortere til et bagtøj med ASD fordi det har det ekstra koblings sjov inde mellem der gør det bredere, men jeg kan tage fejl, fordi et ASR bagtøjs eneste forskel er blot det har 2 ABS følere i stedet for 1
    Sådan at det kan føle på hvilket hjul der laves hjulspind og nedbremse det enkelte med bremsen, hvor ASD bare skal vide om der er hjulspind eller ej for at koble spæret til.

    5.
    en ASD bagtøjs olie er speciel, fordi der skal optages affaldsstoffer fra koblingerne inde i bagtøjet som følge af brugen af spæret.
    og så kan den som oftest klare en lidt højere temperatur uden at blive for tynd.

    Man kan derfor med fordel bruge en ASD olie til alm. bagtøj og ASR bagtøj, men ikke omvendt da en alm. bagtøjsolie ikke er beregnet på at optage de affalds stoffer som et ASD bagtøj afgiver fra koblingerne til spæret.
     
  6. kkk

    kkk New Member

    Joined:
    13 Januar 2014
    Indlæg:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260 E
    Km:
    354000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    ford mondeo
    Bil nr. 2 Km:
    208000
    Jeg siger tak for svarene,det ser ud til at blive lidt besværlig at bruge bagtøj med asr når min bil er født med et med asd.Da jeg købte bagtøjet var jeg ikke lige klar over forskellen på de to systemer,så jeg må prøve at sælge det igen og så købe et med asd,det der sidder på er slidt og larmer.

    Mvh Karsten
     
  7. mb230ce250d

    mb230ce250d Member

    Joined:
    6 September 2013
    Indlæg:
    352
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    300e
    Km:
    102000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Brabus.
    Takker for erfaringen og viden:) men kan du evt give en forklaring på hvad der evt. Skete med min ASD da jeg ville støve bremserne og håndbremsen lidt af forleden aften da jeg skulle ned efter lidt is til lillemor:) bremsede kraftigt ned fra ca 50 km/ t med håndbremsen trukket og derefter lyste ASD fejlmelding?

    Til KKK.
    Se her fra Ebay!

    http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p ... &_from=R40

    Pøj pøj.
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    I det øjeblik du bremser får ASD relæet at vide det skal træde helt ud af funktion.
    Så selve neebremsningen tror jeg ikke rent fysisk har gjort nogen skade der kan påvirke din ASD funktion.
    Jeg ville dog vælge som det første at læse fejlkoden ud på ben 5 i diagnose stikket med motoren tændt.
    Det vil sige hvilken fejl der er opstået og hvis ingen fejl kan udlæses andet end kode 1 = ingen fejl. Så må det være relæet.
    Men rensning af bremser, hvordan foregik det, hvis der kommer for meget metal støv på dine foreste følere, så kan de melde fejl, men det burde så også bare påvirke ABS til at melde fejl.
    Måske det bare er din bremselys kontakt, eller manglende lys i den ene baglygte da den får signal om bremserne på denne måde ;) tjek det :idea:
     

Del denne side