Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Bagenden vil ikke sænke sig 300DT

Emne i 'Niveauregulering' startet af schnellfahr, 24 August 2011.

  1. schnellfahr

    schnellfahr Member

    Joined:
    20 Januar 2009
    Indlæg:
    121
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TD
    Km:
    280000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej Derude

    Jeg vil gerne sænke bagenden på min bil jeg har monteret orginalt sænkning sæt men bilen er stadig for høj. Jeg har læst meget om niveau regulering der inde men inden jeg gjore det har jeg prøvet at flytte armen på niveau ventilen ned ca. 10 mm og ca. 10 mm op over det udgangs punkt armen stod på da jeg startede men bilen bliver værken hævet eller sænket. Nu står armen som den skal efter foreskrifterne ved at sætte et 4 mm bor i igennem armen og ind i huset på niveau ventilen. Jeg har læste en del om emnet her inde og jeg har til aften prøvet at læsse noget i bil så det blev sænket med 10 mm så startede jeg bil og så skulle den jo hæve sig 10 mm. Det et det jeg har læst mig til her inde men bilen forblev i samme niveau.

    Jeg mener bilen står på fjerne nu og at der skal mere læs på bilen før niveau regulering hjælper til med at hæve. Hvis det er rigtigt så skulle jeg kunne sætte nogen andre gummiafstand stykker i men der er bare ikke så meget at hænte for jeg har de gummi ringe i med 2 prikker.

    Kan nogen af jer hjælpe med det for jeg vil meget gerne have lige høj for og bag.
    på forhånd tak.

    Hilsen Tonni
     
  2. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    mon ik eet indlæg er nok ?? :D
     
  3. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Nå nu vover jeg mig igen ud i noget jeg ikke har forstand på, men det plejer at virke, så nogle af specialisterne får for meget, og forklarer den rigtige sammenhæng :lol:

    Det er fuldstændig rigtigt at den skal hæve sig når du har kørt lidt, hvis alt virker som det skal.

    Så:
    Jeg syntes det lyder som om dine membraner i kuglerne (bilens) er blevet utætte. Det skulle ifølge dette forum betyde, at der kommer fuldt tryk på niveaureguleringen, og bilen derfor står højt uanset næsten hvad du gør.

    Hvis den samtidig er meget hård i bagenden, skulle det være forklaringen.

    Hvis den derimod er gyngende og svampet når du kører, kan det være hydraulik cylindrene eller et rør der er gået.

    (så nu har jeg blandet nok ting sammen til at nogen reagerer) :D
     
  4. schnellfahr

    schnellfahr Member

    Joined:
    20 Januar 2009
    Indlæg:
    121
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TD
    Km:
    280000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej

    Du har nok rat. Bilen er ikke meget hård i bagenden men den er hårdre i bagenden end forand. Højde regulering har virket men nu er den altså låst i denne ene stilling lige meget hvordan armen står.Bilen er lidt skæv og efter det jeg kan læse mig til her inde er der tegn på gaskulgerne er i stykker kan du bekræfte det?

    Hilsen Tonni
     
  5. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Som jeg har forstået funktionen, er det kuglernes membran når den står i fast høj stilling, uden at regulere.

    Når den er skæv, kan det jo være at det kun er den høje side det er galt i.

    Jeg ville bede værkstedet tjekke begge kuglers membraner.

    MEN MEN: husk nu at jeg kun har haft MB i 2 år, og nærmest føler og gætter mig frem. Har dog fået styr på min egen undervogn nu. Men det viste sig at være fjedrene (en helt anden historie).
     
  6. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    hmmmm alt dette står efterhånden beskrevet flere steder !! vi tager den igen for kong hans

    gaskuglerne styrer ikke!! højden, hvis de er i stykker virker selve støddæmpningen ikke den bliver som en gummibold

    jeg er sikker på at du enten ikke har drejet selve regulatoren eller den er i stykker, du har åbenbart tryk nok fra pumpen, dog ! så længe der stadig er tryk på systemet og ingen utætheder, vil den holde højden.det er jo egentligt et simpelt hydrolik system. så det er heller ikke givet at pumpen stadig virker, og du har self tjekket oliestand ikke.

    p.s. min virkede ikke ! pga at der hvor armen sad monteret på krængningsstabilosatoren damn langt ord , der drejede den ikke ! altså den sad slet ikke fast som den skulle og derfor var alt andet ligegyldigt den virkede bare ikke

    :D :D :D :D
     
  7. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Hvad sagde jeg.
    Man skal bare rode rundt i det længe nok, så bliver tingene sat på plads :)

    Kugle problemer = dæmningsproblemer

    Højdeproblemer = regulator eller hydraulik cylindre ved hjulene eller utætte rør eller for lidt olie i systemet eller defekt pumpe.

    Ikke sandt ?

    Det jeg undrer mig lidt over er: Hvad sker der så når det er en utæt membran i kuglerne? Bliver den så også gyngende?
     
  8. schnellfahr

    schnellfahr Member

    Joined:
    20 Januar 2009
    Indlæg:
    121
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TD
    Km:
    280000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Nyt i sagen. Mekanikeren flyttede armen ned på niveauventilen ned og så køre jeg en tur med læs i bagage rummet og så sænkede den sig ca 20 mm. Det var nok det jeg skulle have gjort første gang :-D

    Hvis der går hul i menbranen kommer der olie ind i gas kammeret og så bliver bagenden hård da olie ikke kan komprimeres.

    Hilsen Tonni
     
  9. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Godt du fik det løst. :gr8:
     
  10. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Godt du fik det løst. :gr8:
     

Del denne side