Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Autovip og væsker ?

Emne i 'Diverse' startet af kas190e, 28 Januar 2013.

  1. kas190e

    kas190e New Member

    Joined:
    27 November 2011
    Indlæg:
    51
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190e 1,8
    Km:
    245000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej vil bare lige høre det mest kompetente forum jeg til dagsdato har stødt på .
    Jeg skal have rullet den gamle frue om på siden og kigget under hende (altså mb projektet)
    Med en autovip-
    Hvad skal jeg tage hensyn til mht væsker olie osv.?

    Hvis tanken er Tom så lampen lyser
    Køler væsken drænet
    Og sprinkler væsken drænet ligeså burde det vel være ok??

    Tænker mere på motor olie/bremsevæske/olie til servo.
    Og hvad der ellers er som jeg ikke kender til.


    Mvh
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Der sider noget krumtap ud luftnings rør på venstre side af blokken, sådan et kammer med en slange videre op til indsugning på de 6 benede benzin motorer ihvertfaldm ved ikke med din. :|

    Så jeg ville jeg nok ikke tilte den over mod føresiden trods den nok er pakket ok.
    Ellers kan jeg ikke lige se hvad der skulle være galt i det.
     
  3. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    .
    Hvad med batteriet
    Hvilken type er det?

    Hvis det er af den hermetisk tillukkede type går det måske.
    Men jeg ville pille det ud.

    Og hvis der er sprinkler væske tank i bagagerummet (er der på stationcar) skal den vel også tømmes.

    Kunne man også tænke sig, at alle mulige olieslamrester fra bundkaret bliver frigivet, og blandet med resten af olien, som så kan give forstoppelser når man starter igen??

    LIdt ligesom Ford m.fl. 1.6 liters turbomotorer :lol:
     
  4. heiber

    heiber New Member

    Joined:
    29 December 2012
    Indlæg:
    195
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230 E
    Km:
    280000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej kas190e hvis det er pga af rep. af rust og det er en bil du vil beholde
    så lav det rigtig dvs. find/lej en lift, hvis du ikke vil betale dig fra det :-D :-D
     
  5. kas190e

    kas190e New Member

    Joined:
    27 November 2011
    Indlæg:
    51
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190e 1,8
    Km:
    245000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det en 1,8 190e manuel 5gears fra 92

    Ja batteriet også :)

    Urenhederne i bundkaret vil vel ikke løbe langt hvis den kun kommer op i 90/100 grader Eller det måske nok ?

    6 benet ?

    Ja det ville selvfølgelig være bedst med en lift, jeg har da også
    Støbt fundament til det, men det er kun til en to søjlet og det duer ikke til panel arbejde osv såvidt jeg ved

    Og det er vel et godt alternativ at kunne vippe den op på siden :)?

    Det mit første skrue projekt så det en basis bil der er meget træt og skal agere prøve klud om man vil :cool:
     
  6. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Urenhederne i olien:

    Tja, nu skal den jo op på siden temmelig længe, kan jeg forstå, så det når nok at glide noget ned i den tid.

    Hvis du kun vipper ca. 45 grader ville det nok ikke gøre så meget, men 90-100, så løber det alle vegne hen.

    Det betyder måske ikke noget, og det er kun spekulationer fra min side.
    Hvis det kun er et forsøgsprojekt, kan det jo være lige meget.
    Men hvis det er en motor du gerne vil have glæde af længe endnu, vil jeg mene den skal køres godt varm, altså mindst 30 km. Derefter tappe olien af med bilen i en vinkel så al olien virkelig løber mod tappehullet (donkraft under højre baghjul f.eks.). Og lade den stå i længere tid en normalt. Et døgn eller noget i den stil. Helst varmt.

    Når du så skal bruge den igen, kan du starte med en billig offerolie og noget motorrens til indvordes brug.
    Det lader man motoren snurre med i et kvarters tid.
    Tapper ud, og skifter filter, og så ny fin god olie på.

    Det er i øvrigt også den kur min får næste gang her til foråret. Så kan det være olien ikke er så sort allerede efter 2 dages kørsel.
     
  7. kas190e

    kas190e New Member

    Joined:
    27 November 2011
    Indlæg:
    51
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190e 1,8
    Km:
    245000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tak for rådet 8)
    I første omgang er det kun nogle timer men det vel også nok til skidt og møg løber rundt .


    Tak herfra
    :D
     

Del denne side