Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Autoriseret værksted ikke altid bedst...

Emne i 'Værksteder / Specialværktøj' startet af UlrikM, 10 Juli 2010.

  1. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    :gr8:

    Tak Brabus.
     
  2. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Her bruger du ordet "altid"

    Foreløbig er der kun 2 der har tilkendegivet at de "altid" opfatter tingene sådan.
    Det er at tale ned til folk når man pådutter dem at de "altid" opfatter tingene på en bestemt måde. DET pisser mig af.

    Jeg kan sagtens læse om andres oplevelser med et værksted/butik/whatever uden at jeg automatisk anser dette for "den eneste objektive sandhed" om et specifikt værksted. Som de fleste ved, ( det gælder så ikke BRABUS og Guldsmeden) så vil selv den bedste mekanikker lave fejl, og beskrivelsen af en fejl er jo aldrig det fulde og sande billede af et værksted. Det ved vi andre godt.....

    Vi havde tidligere diskutionen om www.mbdele.dk. Brian viste sig at være den største platugle og jeg er s..... glad for at der var nogle her inde der advarede mod ham. Jeg var selv ganske tæt på at bestille en masse stumper der ovre. Havde jeg handlet dér og var blevet snydt, så spørg dig selv om hvor meget jeg ville have til overs for dem der havde vidst det men ikke mente at de skulle have advaret mig. De var nok ikke kommet med i min aftenbøn.

    Hvis vi ikke kunne diskutere kvaliteten af værksteder på dette forum så slet venligst alle anbefalinger af JTC tuning, Folmer, Gørløse mm. Det er jo ikke sikkert disse anbefalinger er repræsentative for de omtalt firmaer og folk skal jo selv gøre deres erfaringer. NOT

    BTW Hvis man tror at en negativ omtale på et internetforum fuldstændig fjerner eksistensgrundlaget for en forretning, så skylder man sig selv et realitycheck.
    ekstrabladet.dk bliver svinet 100'vis af gange hver dag, enda på deres eget forum. Der er flere klik på deres site end på alle øvrige danske medier tilsammen.
    SUPERBEST er, om nogen, blevet kritiseret af medier, myndigheder og tusindvis af internetbrugere. Der er stadig kø ved kassen en lørdag formmiddag.

    BRABUS og Guldsmeden. Jeg anerkender jeres ret til jeres holdning men jeg mener den er fuldstændig forrykt......hvorfor vil i ikke anerkende at andre mener noget andet end jer.

    My five cents
     
  3. smejpongen

    smejpongen Member

    Joined:
    3 Maj 2008
    Indlæg:
    145
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    nordjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Der skrev Lasse68 da nogle vise ord. Hvad er grunden til man kun må rose og ikke kretisere offentlig.
     
  4. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Jeg købte en KalveSteg i Føtex til nytsårsaften der bare ikke var god og lugtede råddent. Gik over og klagede og fik da mine penge igen men ikke undskyldning eller "plaster på såret" flaske Vin, kiggede mest på mig som om Jeg var dum. Det samme skete engang i Netto og fik bare den bedste betjening, en undskyldning og pengene, og det sker jo engang imellem... Handler stort set ikke i Føtex mere hvor de har den dårligst service men selv reklamere med kvalitet og service i top...

    Det handler i alle tilfælde om hvordan situationen bliver tacklet når der sker fejl og det gør der jo, det er jo menneskeligt at fejle. Men også meget menneskeligt at indrømme sine fejl og tage ved lære af dem.

    Har anbefalet JTC djaabo op til mange gange snart selvom Jeg aldrig har været der og evt aldrig kommer til det (djævleØeen) men kæmpe service moment i min bog han kan svare mig her på forummet på mine utalige spørgsmål...Kanon service

    Har også fået mine fejl leverancer og fejlbehæftet stumper fra Gørløse men super Service fra Nick og Co så der handler Jeg sku stadigvæk...Super service


    med venlig hilsen

    _BO_
     
  5. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Tænk at i ikke selv kan se det. :eek:

    Værkstedet har ingen chance for at forsvare sig selv.
    Havde det været ros de havde fået, har de slet ikke behov for at tage til genmæle - deraf forskellen.
    Comprende ?

    Kritik kan også fremsættes konstruktivt.: fx kunne man spørge "er der nogle der har været ude for noget tilsvarende i samme forretning ?"
    Men ovennævnte indlæg har alene karakter af tilsvining og bagvaskelse - og den slags er der faktisk lovgivet imod.

    Dette er ikke en lille enmands webshop, der er tale om.
    Hvis man på et værksted føler sig skidt behandlet af værkføren, så beder man om at tale med chefen...
    Skulle chefen mod forventning, ikke tage problemet seriøst - så kontakter man importøren... eller i sidste instans FDM/domstolene.

    jeg vil garantere, at det havde ført længere end den valgte metode :roll:

    Iøvrigt vil jeg vædde på at selv de allermest veldrevne og anstændige forretninger, har et par tidligere kunder der kunne have skrevet et lignende indlæg. ;)
    Ser i stadig ikke forskellen ?

    Jeg har da iøvrigt engang fået byttet en defekt reservedel hos gørløse (uden besvær) :gr8:
    Siger i nu til mig, at jeg skulle have haft kompentation for min spildte tid ?
    Og hvis ikke jeg får det ... så er det ok at tilsvine dem på et offentligt forum ?
    Nu må i altså holde op.

    @Lasse68 - hvorfor skriver du at Brabus og jeg ikke ved, at selv den bedste mekanikker laver fejl ????
    Det er jo netop min pointe !
     
  6. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
     
  7. UlrikM

    UlrikM Member

    Joined:
    11 November 2009
    Indlæg:
    158
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    370000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Kawasaki ZX10
    Bil nr. 2 Km:
    44000
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hvis værkstedet/lageret havde tacklet situationerne lidt mere anderledes, havde de ikke haft brug for at forsvare sig selv, for så var sådan et indlæg jo ikke kommet, for istedet for at stå på bagben og benægte og istedet for at komme med dårlige undskyldninger gang på gang, ja så kunne de jo f.eks, have sagt .: ja vi har sgu rodet rundt i bestillingerne med den beklædning, du får sgu lige 10 % ekstra, håber det er okay... OG så ville servicen jo have været i top, og som tidligere sagt, ja så kan alle lave fejl.... og det acceptere man, man gider bare ikke hører på dårlige undskyldninger eller da jeg bestilte fjedre, kunne da have startet med at sige, vi har ikke originale til din model men vi bruger en leverandør som har nogle rigtig gode sænknnings fjedre, men det er dem vi bruger, og så når der kommer et sæt H & R fjedre hjem, ja okay , jeg kunne godt nok have fået med lidt billigere, men nu har de trods alt gjordt et stykke arbejde for at bestille dem og få dem hjem til mig, så de godt 500, ja ja fuck dem, så føler man stadig at man har fået en god behandling og de har gjordt noget for en, og man vil tænke, hvis de fjedre er gode nok til en mercedes forhandler, ja så er de ihvertfald også til mig... og så har service stadig været i top...

    og nu nævner du Guldsmed at du før har fået byttet DEFEKTE dele ved gørløse ude at have fået kompentation, JA DEFEKTE DELE...

    Hvis jeg havde fået de rigtige fjedre og der var gået 14 dage og en var brækket, ja det kan mercedes eller en hvilken leverandør sgu ikke gør for, det er træls, men det er der jo ikke noget at gøre ved....

    men når en forhandler BEVIDST bestiller nogle tilfældige varer hjem som de HÅBER passer, ja så burde man sgu få noget for ulejligheden, det er trods alt ikke et blinklys man skal skifte, men 4 FUCKING FJEDRE af værste format, det tager trods alt LIIIIIGE lidt tid at skifte, endda 2 gange,

    men vi kan tage et eksembel,
    Hvis det var dig der havde fået fat i fjedrene og du ikke selv kunne skifte dem, og havde fået en mekaniker til det, og du pludseligt skulle betale for 2 gange skift af fjedre, vil du med glæde betale for det når du havde fået beskeden af dem du havde købt dem af... JAMEN VI HAVDE GODT NOK SNAKKET OM, OM DET SKULLE VÆRE TIL EN ANDEN MODEL END DEN VI VALGT.... jeg tvivler ,ville du ikke kræve noget kompentation, det tror jeg NOK du ville..

    og hvis de ike havde sendt en bil hjem efter 3. gang uden fejlen var udbedret, ja så havde de ikke haft brug for at forsvare sig
    og hvis de havde taget fejlen på deres skulder, om at de havde bestilt forkert eller der var sket en fejl istedet for at sige det var bilens skyld fordi den havde fået anden kabine, ja så havde de heller ikke brug for at forsvare sig

    Så min konklusion er at de skulle have handlet lidt mere professionelt da de havde chancen, istedet for bare at vende det blinde øje til... nu er det for sent

    en mand der er for en dommer i retten skal da også forsvare sig når tiden er, det hjælper jo ikke at komme efter han har fået dommen, jamen det er også fordi... bla bla bla, der er det også forsent...
     
  8. UlrikM

    UlrikM Member

    Joined:
    11 November 2009
    Indlæg:
    158
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    370000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Kawasaki ZX10
    Bil nr. 2 Km:
    44000
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
     
  9. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Netop derfor skal alle historierne frem, så objektivt og fyldestgørende som muligt, så kan dem enkelte selv afgøre hvilket værksted han til benytte - det har intet med tilsvining i et offentligt forum at gøre.

    En tænkt situation: Samtidig kan jeg også se at MBdele har 20 indlæg med leveringsproblemer og er meget svær at få fat i. Gørløse har så 4 indlæg med fejl, men har så efterfølgende byttet uden problemer.

    Det er da en Win-win-situation!

    MBdele havde jo snydt videre hvis vi ikke hjalp hinanden.

    Så frem med alle historierne så objektivt og fyldestgørende som muligt.

    Bendix
     
  10. Heureka

    Heureka Member

    Joined:
    18 Oktober 2006
    Indlæg:
    117
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    MidtJylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    250 D
    Km:
    877
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Skoda Greenline
    Bil nr. 2 Km:
    50
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Med emnet: "Retten til at lave fejl, og andres pligt til at acceptere effekt og følgeomkostninger heraf" er der tydeligvis en og anden, der er på hjemmebane i forbedringsmodstandsargumentation og manglende reflektion over egne præstationer. :yes:
     
  11. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg synes faktisk sådan noget som firmatjek.dk er bedre da der her har været en objektiv kilde til at kikke på sagen og kun hvis firmaet ikke vedkendte sig afgørelsen vil de fremstå på siden og det er jo måden de takler reklamationerne som i siger der er afgørende faktorer og det er så dem der ikke takler dette rigtigt der fremstår på firmatjek.dk.

    http://www.forbrug.dk/Dine-klagemulighe ... /Firmatjek
     
  12. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeg er da ragende ligeglad med forkerte fjedre eller beklædninger.
    Læs mine indlæg igen !

     

Del denne side