Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Automat gearskift fra 2 til 3. K1 fjedersæt

Emne i 'Automatgear' startet af Ross24, 26 Marts 2010.

  1. Ross24

    Ross24 New Member

    Joined:
    30 Maj 2009
    Indlæg:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    e300-24vCE SPORTLINE
    Km:
    320000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej Alle.

    Oplever at mit gearskift fra 2 til 3 gear "Hugger" lidt.

    Har været på nettet og fundet en hjemmeside der omhandler dette :idea:

    http://www.benzworld.org/forums/w201-19 ... 2-4-a.html

    Mit spørgsmål er om der er nogen der har erfaring med udskiftning af K1 fjedersæt ?

    Min har en 4 trins automat. (1292700700722501...)
     
  2. W124

    W124 New Member

    Joined:
    3 Marts 2010
    Indlæg:
    72
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Kibæk
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    725000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Buick
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1979
    Desværre er der ikke nogen der har meldt sig endnu med erfaring i dette....jeg synes at det lyder som en god, billig og ligetil løsning...hvis det virker! Har selv samme problem med et hårdt opskift mellem 2. og 3. så jeg er med på en "lytter".............
    bluestar
     
  3. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hvis man oplever det nævnte problem, er der vel ikke så meget at betænke sig på ?
    Linket viser udførligt hvordan oprationen udføres, og reservedelene er forrygende billige.
    En nem lille opgave. :)

    Det er en win-win situation ;)

    I bør som nævnt længere nede i tråden, nok overveje at købe sættet til 1-2 gear også. (hvis i ikke selv lige så det)
     
  4. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej

    Vi er også med på en lytter. Har lige købt en E300D-24 der har gået 750000 og jeg syntes den skifter lidt hård i geare :roll:

    Det ser ud til at der er nemt at skifte :-D

    Hilsen Søren SøBaTech
     
  5. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    @SOBATEC

    Er det mellem alle gearene den skifter hårdt ?
    For så er det sikkert bare en simpel justering der skal til.
     
  6. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej Guldsmeden

    Ja jeg syntes den skifter lidt hård i alle gerne. :shock: jeg har selv en 300E-24 AMG og den skifter ikke nær så hård :-D

    Hilsen Søren SøBaTech :tc:
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jeg har affaring med de fjeder kit skifte. Det er jo en nem proses at skifte, men man får den stadig ikke til at skifte godt med mindre man har den rette affaring eller udstyr til at justere koblings tryk, modulator tryk og bremsebånd ind på en automat gearkasse.

    Jeg har samarbejde med et firma som ikke laver andet end de autmat gearkasser, er det modulatoren har jeg selv udstyr til at stille den ind, men er det bremsebånd eller koblinger... så ryger den ind til det firma og bliver justeret ind.

    Så i bund og grund, så lad være med at købe de fjeder kit. Brug istedet pengene på at få en profesionel til at justere gearkassen ind.

    Automat gearkasser er noget sart noget og ikke en opgave man skal kaste sig ud i med mindre man har 110% styr på hvordan sådan en fungere.
     
  8. W124

    W124 New Member

    Joined:
    3 Marts 2010
    Indlæg:
    72
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Kibæk
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    725000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Buick
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1979
    Med en del års erfaring som mekaniker og ejerskab af et utal af automatgearede biler, skal jeg være den første til at indrømme, at min erfaring med automatgears reparationer er meget lille (for bøvlet, nemmere at købe en god brugt eller renoveret),...... ved at de er meget komplicerede og følsomme,
    derfor en vis skepsis med udskiftning af denne fjeder....... takker jeg for svaret... :)
    bluestar
     
  9. Basse

    Basse New Member

    Joined:
    4 Marts 2007
    Indlæg:
    208
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Fjenneslev
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W202 220TCDI
    Km:
    518
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeg har lige skiftet det fjeder kit. Symptomet med min var et for lang skifte tid fra 2. til 3. gear ved ca 1/2 gas, det virkede som om 3. gearet var for længe om at koble til så motoren svagt øgede i omdrejninger og så kom 3. gearet med et lille ryk. Efter skift at fjederkit, er skiftettiden fra 2. til 3. gear blevet forkortet væsentligt og 3. kobler fint og stramt til uden at virke for hårdt. Jeg havde også købt samme sæt til 1. - 2. gear også men fjeder holderen i gearkasse var ikke ens så jeg turde ikke skifte det. Det er hellere ikke det store problem da min jo starter i 2. gear.

    Ross24: hvis du synes din bil hugger pga for lang skiftetid mellem 2. og 3. gear, så synes jeg du skulle prøve med det fjederkit, det er piece of cake at skifte det. Man skal bare sørge for at have en ligekærvet top/bits da skruerne er spændt en smule.
     

Del denne side