Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Alt for useriøst vejarbejde!!!

Emne i 'Dæk & Fælge' startet af Stofberg, 19 Juli 2013.

  1. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Her kører man igennem vejarbejde med "høj kant" så man kører selvf maks 25-30 pga sænket bil og alt det der smarte gøgl.. hvad jeg ikke lige regnede med var at kanterne var på størrelse med små legehuse.. hvilket resulterede i et tab af penge må man sige :( det gør satme ondt i hjertet med en vold bukket fælg nu man har passet på :/ - det må være en nybegynder der har pløjet asfaldt op ihvertfald! :twisted: :cry:
     

    Attached Files:

  2. Borring

    Borring Member

    Joined:
    1 Oktober 2011
    Indlæg:
    348
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    BMW 135i
    Km:
    100000
    Årgang:
    2014
    Bil nr. 2:
    Peugeot 106 Rallye
    Husk billeder at hul/kant plus vidner og bed så kommunen/VD om at dække skaden.
    .
     
  3. PeterASK

    PeterASK New Member

    Joined:
    21 Januar 2013
    Indlæg:
    333
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    504000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Er de begyndt at gøre dette ved "gejlede" biler? Mener kun det er hvis den er "original". Altså uden sækning etc. Men det er altid et forsøg værd. Selv vil jeg da mene at hvis man kører efter forholdene som det lyder du har gjort, burde der være mulighed for erstatning. Men logik er ikke altid... det man oplever.
     
  4. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    well Original Sportline undervogn.. men sænkningen burde ikke have indflydelse på det hele ved en fart af 25-30 ville jeg mene dog har jeg udfyldt en formular de ville have og venter nu på svar :) - men håber da på det bedste ! :)
     
  5. heiber

    heiber New Member

    Joined:
    29 December 2012
    Indlæg:
    195
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230 E
    Km:
    280000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej, måske du skulle se om du kunne finde andre der har været ude
    for det samme,så står du måske beder stilet, hvis du går op til kommunen
    det ville jeg sku gøre. Men igen 25-30 kmt måske ;) du har kørt lidt
    hurtiger og er det kun det ene fælg der er i stykker og hvad med
    sporing, det kan jo hurtig blive en dyr oplevelse.
     
  6. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    well min bil er sænket en del så jeg kører pænt.. og ved farten pga der er sådan en "fart måler" opsat lige før :p - men Sporing har klaret det der er ihvertfald ingen problemer kun fælgen har taget en god omgang bank + dækket har fået lidt mindre knubs dog ved jeg ikke med indersiden af dækket da jeg ikke har været på arbejde endnu ^^ - men jeg håber helt klart på det bedste :)

    troede reelt i starten det var min udst der ville blive revet af :lol:
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Dokumentér skade og hul
    Skaden på din bil skal kunne dokumenteres. Både i forhold til, hvad der er sket på bilen, og i forhold til, hvor og hvordan det er sket. Du skal nemlig kunne bevise, at andre er erstatningsansvarlige for skaden, og ikke dig selv. Hvis det er muligt, så fotografere hullet og skaden på bilen. Mange mobiltelefoner har i dag kamera indbygget, så gør eventuelt brug af det. Er der et vidne til episoden, så få navn og telefonnummer på vedkommende. Er skaden så omfattende, at du ikke kan køre fra stedet og skal afhentes af vejhjælp eller anden autohjælp, er det en god dokumentation for, hvad der er sket.

    Få skaden takseret
    Er du kaskoforsikret, såt få skaden på bilen takseret af dit eget forsikringsselskab. De skal forsøge at få refunderet udgifterne for skadesudbedringen fra vejmyndigheden. Du skal dog være klar over, at sådan en skade koster en selvrisiko og måske en præmiestigning, hvis dit forsikringsselskab ikke kan gennemføre erstatningskravet.

    Du har også forpligtigelser
    Som bilist har du altid pligt til at køre efter forholdene. Det gælder både i forhold til vejret og vejens stand. Er vejen i synligt dårlig stand, er det din pligt at afpasse hastigheden efter det. Hvis du ikke kører efter forholdene og får en skade på bilen, kan det blive meget vanskeligt at gennemføre et erstatningskrav. Det gælder også, hvis der er skiltet med, at vejen har huller, og der måske også er skiltet med en hastighedsnedsættelse. Kører du derimod på en generelt godt vedligeholdt vej, hvor du ikke bør have en mistanke om, at der ikke kan køres med den lovlige maksimumhastighed, og kører i et hul, du ikke har mulighed for at vige uden om eller kunne forudse var i vejen, bør der være mulighed for at kunne få erstatning. Det er vejmyndigheden – enten kommune eller stat – der skal erstatte skaden på bilen.

    Vedligeholdelse og tilsyn
    Vejmyndighedens tilsynspligt med vejene strækker sig til nogle gange om året, afhængig af vejens placering, færdsel mv. Det er klart, at der er forskel på, om der er tale om en bivej eller en hovedvej/motorvej i forhold til hyppigheden af tilsyn. Hvis huller i vejene er opstået over kort tid, og hvis kommunen/vejmyndigheden i øvrigt har ført et rimeligt tilsyn og prioriteret vejnettet sagligt, vil der næppe være et erstatningsansvar for vejmyndigheden
    Hvis et hul ikke kan udbedres med det samme og vejmyndigheden har kendskab til hullet, da vil der være en forpligtelse til som minimum at opsætte advarselskilte eller til at afspærre omkring hullet eller et stykke vejbane med flere huller. Gør kommune eller stat ikke det, er der basis for at hævde, at de forsømmer deres forpligtelser omkring vedligeholdelse og tilsyn med vejene. Det kan igen føre til, at vejmyndigheden kan gøres erstatningsansvarlig for de skader, der kommer på de biler, der kører ned i disse ikke afmærkede og ikke forventelige huller.

    Ikke samme krav til rabatten
    Vær opmærksom på at der ikke gælder samme krav til vedligeholdelse af rabatter som veje. Rabatten er ikke beregnet til færdsel udover, hvis man får motorstop eller lignende nødstilfælde.
     

Del denne side