Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Aircon pumpe kører ikke = ingen køling

Emne i 'Klima, aircondition og køl/varme' startet af kellk, 23 Juli 2014.

  1. kellk

    kellk New Member

    Joined:
    23 Juli 2014
    Indlæg:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A124 E200 Cab.
    Km:
    130.000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    BMW 330i touring
    Bil nr. 2 Km:
    143.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2008
    Har bakset med dette problem et stykke tid. Da jeg overtog bilen, var pumpen defekt og den blev skiftet. Men den kører ikke. Følgende er prøvet: aktivering af EC knap har ingen virkning, panel i kabine med kontakter og drejehjul skiftet uden virkning, den lille blæser i føleren over bakspejlet kører fint. Relæ skiftet uden virkning - relæ kortsluttet (på værksted, da jeg ikke ved hvilke pinde der skal kortsluttes) og pumpen kører og køler fint, men det er jo ikke holdbart i længden.
    Alle har givet op.

    Håber nogen har devise sten & gode råd modtages med glæde.

    Mvh Kell.
     
  2. Morten Bech

    Morten Bech Member

    Joined:
    23 Marts 2007
    Indlæg:
    554
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Prøv at søge herinde under aircon / klima. Der er vist flere tråde med fejlsøgning.

    Går ud fra at det er kompressoren du tænker på. Der skal være nok tryk på systemet ellers kobler magnetkoblingen ikke til. Dit stik på klimapumpen kan have knækkede eller dårlig forbindelse. Man kan checke magnetkoblingen ved at luse trykmålerene (retrostaten kan ikke stave lige nu :lol: ) så den aktivere, men kan ikke huske hvordan.
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Sikkert bare thermostat føleren til (MOTOR KØLEVANDET) Som er defekt. Set massere af gange og ingen værkstedet fatter hvorfor en føler til noget helt andet på bilen har denne indvirkning, men det har den da den bruges som sikkerheds funktion til frakobling af systemet hvis motoren bliver for varm, så klimaanlæget ikke tilføre ekstra arbejde for en i forvejen for varm motor. Er denne føler defekt, så vil klima anlægget ikke starte.

    Ikke sikkert det er den, men det er den hyppigste fejlkilde som de fleste værkstedet ikke kender til. ;)

    Men du kan jo bare læse fejl ud på den, det vil sige hvor fejlen ligger.
    Det kan jeg gøre for en kasse sommersby ;)
     
  4. kellk

    kellk New Member

    Joined:
    23 Juli 2014
    Indlæg:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A124 E200 Cab.
    Km:
    130.000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    BMW 330i touring
    Bil nr. 2 Km:
    143.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2008
    Hej igen,

    Tak for hurtige svar. BRABUS' svar giver mest mening lige nu. Også når jeg læse dit svar til Faber den 23/6-13. Blæsemotoren til køleren (den store) kører konstant. Men du nævner 3 følere. Kan kun finde 2 på min lille 200 maskine. Én med en ledning samt én større med 4 ledninger. Skal der være 3?
     

    Attached Files:

Del denne side