Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Afmontering og reperation

Emne i 'Soltag' startet af Sylvester, 19 Maj 2013.

  1. Sylvester

    Sylvester New Member

    Joined:
    5 Oktober 2011
    Indlæg:
    24
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124/230E
    Km:
    400000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Her er mange tråde, men hvor finder jeg en klar og forståelig vejledning og måske tegning til afmontering og rep. af mit soltag på min 230E ?
    Jeg skal overføre tag, mekanik, motor og alt fra en bil til en anden!
     
  2. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    hej.. med de indlæg du har her.. så kan jeg læse at du IKKE har prøvet at skille ret meget Mercedes ad før. !!

    ikke at sige at det er umuligt.. men vil ikke anbefale dig at gå i krig med så stort et projekt.. UDEN hjælp fra en der har prøvet det før !!! specielt soltaget kan da godt drille en del.. osv..

    mvh michael. bluestar
     
  3. Sylvester

    Sylvester New Member

    Joined:
    5 Oktober 2011
    Indlæg:
    24
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124/230E
    Km:
    400000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tak for dit råd.

    Jeg har faktisk rodet en hel del med Mercedes og har brugt MANGE timer på netop soltaget i min 124.

    Og jeg har da også repareret andre soltage, men I erkendelse af, at det er en meget speciel konstruktion på en 124, fik jeg den tanke, at det jo er dumt at fumle rundt i timevis, hvis der findes en god vejledning til af- og påmontering, så jeg dels sparer tid og dels ikke ødelægger noget.

    Men det er jo også svært på en side som denne, hvor der både er fattige amatører som jeg og folk, der lever af at reparere biler. Så det kan vel meget let tænkes, at den viden, jeg søger, ligger gemt hos de professionelle mekanikere og at de værner om deres viden.
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg har lagt mange indlæg op hvor jeg deler ud af div. links til guider osv.

    Men jeg skal gerne smide det direkte link til selve guiden for div. soltags adskillelser til dig her 8)
    I oversigten kan du se div. forskellige guides til soltaget.
    De starter med numrene 77-050 osv 8)

    :arrow: http://www.w124performance.com/service/Index/Groups/77Roofs.htm
     
  5. Sylvester

    Sylvester New Member

    Joined:
    5 Oktober 2011
    Indlæg:
    24
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124/230E
    Km:
    400000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tusind tak
     

Del denne side