Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Afmontering af soltagsklap

Emne i 'Soltag' startet af MB-Freak, 28 Marts 2011.

  1. MB-Freak

    MB-Freak Member

    Joined:
    31 Juli 2007
    Indlæg:
    167
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hedensted
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250TD
    Km:
    355555
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    450SLC
    Bil nr. 2 Km:
    196785
    Bil nr. 2 Årgang:
    1976
    Hejsa..

    Kan I hjælpe mig med nogle råd omkring afmontering af selve klappen i soltaget..
    Jeg er v.at adskille bilen til maler og udbedre de små steder den nu har..
    Hvis nogen ligger inde med tegninger ville det være super..

    Bemærk min bil er en stc.

    Tak for hjælpen..
    Mvh MB-Freak
     
  2. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Kør soltaget lidt tilbage, tag fat i forkanten af beklædningen og træk ned indtil klipsene slipper, tag rimelig fat , skub beklædningen tilbage, og kør soltaget helt frem, på den bjælke kablet trækker i er der ude i siderne tre skruer i hver side, af med dem , og nu kan taget skubbes op, dog er der nogle styr helt fremme , løsne den ene, og taget kan pilles ud. håber det giver lidt mening. bluestar
     
  3. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    fin forklaring fra mirakelsmeden det er ikke så slemt som det lyder
    et lille fif listen kan trækkes vandret ud når du har fået taget op...

    Skal du havde rællingen af på taget ?
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Et lilel fif mere.

    Jeg har længe prøvede at følge denne fremgangs måde uden at kunne hive den ud, trods den har sluppet klipsene.
    Det er bestemt ikke "bare lige" der skal tages så hårdt fat at jeg er sikker på at jeg ødelægger noget hvis jeg hiver så hårdt at det skal komme løst.

    Så jeg har udsat mit projekt udskiftning af soltags beslag indtil jeg finder en som tør hive hårdt nok og stå inde for at det ikke er = ødelagt tag/beklædning :cry:

    Men om mit så bare sidder groet fast elelr der er noget andet der skal løsnes først ved jeg ikke, men så har du en idé om at det ikke er sikkert det er "bare lige" :mrgreen:
     
  5. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    tænkte nok dit fastgroede filt ville komme på banen.... :lol:
     
  6. MB-Freak

    MB-Freak Member

    Joined:
    31 Juli 2007
    Indlæg:
    167
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hedensted
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250TD
    Km:
    355555
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    450SLC
    Bil nr. 2 Km:
    196785
    Bil nr. 2 Årgang:
    1976
    Hejsa..

    Mange tak for det gode svar..Det giver et fint indtryk af hvad der skal til for at skille soltaget ad uden at ødelægge for meget..Super :)

    Til Smut25 : Ja min plan er at disse også skal afmonteres og males alufarvet..Er begyndt på at afmontere disse og det er sg. :twisted: ikke let...
    Planen er at alle de mørkegrå alu liste skal have en gang maling.

    Til Brabus : Måske er det armene der er for svage :lol: hvis du ikke kan skille det ad.

    MB-Freak
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hehe, ja jeg måtte jo lige ind med min erfaring :p

    Men armene fejler ikke noget, det er nok snarre nærverne for at ødelægge noget der gør.
    Jeg kan da hive egen vægt op i armene og så meget tror jeg ikke på det holder til :lol:
     
  8. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Nej det er noget skrammel i sær ude bagved men det kan lade sig gøre selvom dæmperne til bagklappen
    ikke afmonteres..
    Husk og afmonter dine side bagruder bobler den uden for listen vil jeg garanter der er hul under
    desværre...
     
  9. MB-Freak

    MB-Freak Member

    Joined:
    31 Juli 2007
    Indlæg:
    167
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hedensted
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250TD
    Km:
    355555
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    450SLC
    Bil nr. 2 Km:
    196785
    Bil nr. 2 Årgang:
    1976
    Det er faktisk kun indvendig i vinduesfalsen der er rusten, så der bliver lige lidt rep.arbejde..
    Ja og så er der de vanlige donkrafthuller, samt lidt forneden til bagklapspakningen...

    Også har den jo den karakteristiske forskærmskade :(
    Ellers ser bilen faktisk rigtig god ud selv om den ikke har fået meget undervognsbehandling..
    Så det sker efter den er blevet omlakket...Jeg vil have en holdbar bil igen :cool:


    bluestar
     

Del denne side