Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Af skade bliver man klog, men sjæ..... ...

Emne i 'Karosseri' startet af erik1303, 20 September 2011.

  1. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Tja man burde vel have været klogere, haft en dejlig 124 i 8 år uden de store rustproblemer.
    Finder et godt tilbud på en 210 der er repped af Mercedes for 5 år siden på den afsindige 30 års´garanti.
    Dejlig bil, med mange nye dele og servicebog udfyldt.
    Selvfølgelig med et par enkelte synlige "ting", men generelt iorden selv efter jeg gennemgik den selv.
    Nysynet i fredags d. 16-9-11 uden bemærkninger.
    Så afsted til dinitrolmanden idag, der gik ca. 1 time, så ringede telefonen, du kan godt hente dit "ådsel" igen, der er flere ting der skal fikses inden jeg vil rustbeskytte den. Det er spild af penge hvis det ikke bliver lavet først.
    Lidt i 2 inderskærme og et par steder ved paneler (den nye model med plast ud over).
    Så det er da lidt ØV, men man er jo klar over risikoen, så det er da OK at dinitrolmanden er så prof. så han siger, det vil jeg altså ikke.
    Han får også kun :-D , :-D ,i teknologisk instituts stikprøver, så det er da iorden.

    Iøvrigt har han altid selv kørt Mercedes og kender derfor de forskellige modellers svagheder, og han siger at 210 er slem og at 211 desværre ikke er bedre.
    Så hvis der kommer en 212, må man håbe den når ud til kunderne inden den forsvinder (min egen mening)
     
  2. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    211 er MEGET bedre end 210 , og 212´eren ER kommet :), de første er faktisk ved at være frikørte.
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg synes ikke at have set lignende 211ere med samme fejl som 210erne der rustede MIDT på klapper og døre osv. :shock: det er jo helt til grin.

    Men jeg har da også set 211ere som var angrebet af rust i en alder og et Km. tal hvor jeg ikke rigtig kan se de skulle være bedre end 210erne når man ser bort fra 210erens grælle tilfælde og de senere 210ere uden dette rust problem.
    Jeg har svært ved at tro 212eren skulel være meget anderledes.
    Generalt synes jeg bare 124ere er bedre beskyttet, men jeg har helt sikkert også set 124ere som lignede en hullet ost hvor man tænker ok hvor hulen har den været henne på saltholm eller sårn noe :lol: men de lignede så også et af de få eksempler der kunen have gået 2 milioner km. både ude som inde i kabinen.

    Det rust jeg har i mine bagskærme (W124) det var boblende i 2006 og er nu 5 år senere blevet værre, men slet ikke som man kunen have frygtet men det skal snart laves, min fars Hundai Trajet havde ganske små bobler i bagskærmene og på bare 2 år er de rødræve af rust over det hele, malingen skaller af i falger og huller er på vej og har bredt sig med lynets hast :shock:

    Så der må være forskæl på selve jerne også, måden det bliver behandlet på inden maling og måden samt kvalitetten af malingen osv. alt er ikke bare overladt til rustbeskyttelsen alene, men det bliver sjovt at se mer etil 212eren og hvordan den klare sig.
     
  4. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Mængden af genbrugsjern er blevet meget større siden de byggede vores elskede 124
    men surt og få de besked når man vil gøre det godt for sin nye bil
    men hatten af for en ærlig forretningsdrivende i svære tider
     
  5. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    211'erne er MEGET bedre rustmæssigt... Man ser slet ikke de samme tendenser overhovedet. Men de første årgange kan dog godt have nogle små problemer. Tager man en faceliftet 2007 -> er der INTET at komme efter.... og 212'erne skulle være 112% i orden, jeg ved at alle vognmændende er helt vilde med dem, og de er kåret til årets firmabil i adskillige lande :)
     
  6. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    min gamle taxa vognmand har en MEGET fin 212'er til salg.
    med læder.. klima.. elruder.. tv.. dvd.. navigation.. osv.. og det er en 350'er.. sølvmetal..
    RIGTIG fin bil.. som har kørt i det nordjyske.

    Michael.
     
  7. chrnielsen

    chrnielsen Member

    Joined:
    20 Marts 2011
    Indlæg:
    114
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Glostrup
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    R129 SL320
    Km:
    253
    Årgang:
    2000
    Hej,
    Lidt surt for dig, men fint at din Dinitrolmand er ærlig og professionel. Måske du vil dele ham med nogle af os 8)
    Hilsen Chr.
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja i om nogen må jo vide hvordan billede tegner sig :lol:
    Men hvis man ser bort fra de problemmer W210erne havde med klapper og døre i bunden osv.
    Så er de vel også på højde med W211eren ? specielt de sidste W210ere hvor man havde løst det såkalte rust problem så der kun var det "normale" rust med tiden fenomen tilbage på dem som der er på alle biler, eller hva siger du Nick?
    Mange siger nemlig at 211eren er MEGET bedre end 210eren udelukkende pga. deres kendte rustproblem med klapper og døre hvor hvis man ser bort fra dette at de så skulle være ok :|

    Men 1 ting er sikkert, JEG skal godt nok ikke have en W210er ;ill
    Jeg kunen til nød synes om en 211er men looket med de runde lygter osv. ahh det er sgu ik helt lige mig :p

    Så er jeg meget mere til 212erens linier og former og de tilbagevendene firkantede lygte former.
    En bil skal have lidt kant og skarpe linier, hvis man vil have en bil med bløde former så skal man bare have en Hundai Coupe :lol:
    http://www.cargurus.com/Cars/1998-Hyund ... pi35655681 ;ill

    Jeg glæder mig til at se en evt. 213er eller hvad den kommer til at hede, man kan jo håbe på at et sted i fremtiden når de når til taller 24 i 200 serien at vi så får den rigtig afløser altså en 224er :mrgreen: men der går sgu nok en hel del år før de når til den :D
     
  9. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Jeg skal slet ikke lægge skjul på, at jeg synes at en 210'er er en KANON bil, og jeg har været meget glad for de 2 jeg har haft... Men efter at have konverteret til 211'er må jeg bare sige, at det er en bedre bil på ALLE måder :) Jeg er SÅ glad for den.

    Jeg planlægger at købe en frikørt 212'er om et års tid eller to... Og der har jeg ikke kunnet finde nogen som har sagt ét eneste dårligt ord om dem, også nu hvor flere snart har kørt 250-300,000 km! - det er gode tegn, kombineret med de utallige tests som har kåret den til vinder. 8)
     
  10. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Jeg skal da gerne dele min særdeles grundige dinitrolmand med jer. Goran og Dennis og de er altså 100% OK.
    Det er Dinitrolcenter i Frederiksværk tlf. 47723232.
    Jeg kan fortælle at min søster og svoger købte en Honda Civic fra 97 i 2000, fik den behandlet hos Goran, har fået den efterbehandlet flere gange, og pudsigt nok har den været "plukket" ud af tekn. instut. 2 gange, og begge gange har "synsmanden" nærmest fået tårer i øjnene over det gode arbejde, alt er bare iorden, det er faktisk bedre end foreskrevet, og nej jeg er ikke på lønningslisten, men som Smut 25 skriver, er det dejligt med en samvittighedsfuld behandler som ser kvalitet frem for kvantitet.
    Da jeg fik min 124 behandlet ringede han også, kom lige forbi og kig, han havde fundet et par minihuller, nogle ubetydelige steder bag plastskjolde, og det var der altså ingen grund til at reppe.
     
  11. zky

    zky Member

    Joined:
    25 Januar 2011
    Indlæg:
    192
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124290
    Km:
    304
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    W201029 + W201034
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Kan kun tilslutte mig det her, de har KUN fejlfrie kontrolrapporter - og nej jeg er heller ikke på lønningslisten :)
     
  12. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    kan vi flytte ham til midtjylland ??
     
  13. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Over halvdelen af alle steder, skiller ikke en W124er ad som´tænkt fra fabrikken, de bore huller alle mulige steder hvor der i forvejen er huller og kofangere bliver sjældent afmonteret for at komme til de org. huller og så bare en stor gang snask ud over det hele hvor det ingen ting gavner.

    Jeg ville have svært ved at sætte min lid til nogen som helst steder før jeg havde egen erfaring med dem.
    Men det er sjovere at starte et sted hvor man har hørt andre udelukkende har haft gode erfaringer 8)

    Jeg ville helt klart også hellere vælge en god mid sommer dag at få den behandlet på, så de ikke har møj travlt som i efterårs tiden.
    Så har man en fornemmelse af at der nok er mere tid til at gøre det rigtigt :-D
     
  14. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Nu er vi jo forlængst blevet enige om at updates på forum altid er særdeles velkomne.
    Så her er endnu en, og nu hvor hævelser og ømhed efter weekendens "tæsk" er ved at fortage sig (bare læs om fjeder just)
    er jeg da klar med endnu en melding.
    MHT at jeg havde et mindre rustproblem på min "nye" 210 var jeg da lidt klar over, og efter Dinitrolmandens afvisning, måtte jeg hellere ringe til Mercedes DK, ang. deres 30 års garanti.
    Meget flink, ærbødig og pædagoisk værkfører der var vant til at tale med kunder der var oppe i det røde felt, men den der garanti kan da stikkes skråt op, den er ikke en skid værd, så det gider jeg ikke skrive om her.
    Nå her i weekenden fik jeg endelig tid til at kigge på "ådslet" og det var ikke skide positivt da inderskærme for og bag + plastpaneler blev hevet af.
    Huller i inderskærme foran, lidt huller omkring løftepunkter på panelet, men kun fordi en klaphat har kørt donkraft for langt ind og løftet på kanten af paneler og derved bukket dem, og så henne bagved omkring bagagerum ude i siderne, hjulkasserne, hvor der sidder et afløb.
    Der hvor plastinderskærme for/bag har dækket var der intet at komme efter, tværdigmod masser af edderkopper, ARRGH FØJ AD, og de lever kun hvor der er tørt.
    Nu skal jeg skynde mig at sige at vores 210 nu er 12 år og kørt som taxa, og vores gamle 124 var 13 år da vi købte den, også kørt som taxa.
    Og den "gamle" 124 havde da bestemt også rustproblemer, både for og bag, men mest i bagvognen, begge hjulkasser og inderskærme bag, der var ikke plastskærme til at beskytte dem (og det er bare en god ide) og bagpanelet mellem karosse og kofanger.
    Og rustangreb ser altid værre ud end de er.
    Summa Summarum, det er godt man kan lave det selv, klippe. bukke og svejse, så den "nye herlige 210" kan da holdes kørende mange år endnu.
    Og nej jeg gider ikke rustarbejde for andre desværre, det er livet for kort til.

    Erik
     

Del denne side