Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

722.3(59) Skifter ved for lave omdrejninger

Emne i 'Automatgear' startet af Dazzle, 17 November 2014.

  1. Dazzle

    Dazzle New Member

    Joined:
    9 Februar 2010
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE-24
    Km:
    328
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej

    Symptomer:
    Efter en kortere tur i bilen kan jeg konstatere at der ikke længere skiftes gear i relation til gas pedalen. Automatgearet skifter op i gear ved ret lave omdrejninger uanset position af gaspedalen. Herudover virker kick-down funktionen heller ikke. Begge dele er opstået samtidigt så jeg antager at symptomerne hænger sammen. Det skal lige siges at det er opstået under kørsel og ikke i forbindelse med noget service/pilleri.

    Gearskiftet er ganske blødt som altid, og ingen mekaniske mislyde. Umiddelbart skifter den op i gear ved 2300-2500 rpm uanset hvor megen pedal man giver den. Den skifter alle 4 gear uden problemer og hvis jeg selv skifter manuelt igennem gearene (2-3-D) så har den ingen problemer med at tage omdrejninger og skifte på kommando.

    Pt checket:
    Justering af Bowden cable (gearskift kontrol kabel) = ingen effekt
    Niveau af olie = ser fint ud
    vacuum slanger i motorrum = ser umiddelbart fine ud

    Jeg har fundet en anden string med hvad ser ud til at være de samme symptomer, men jeg håber der måske er en mellemvej end at skulle skille ventilblocken ad til gearkassen for at lede efter blokkerede kanaler (man har lov at håbe på en nem løsning.. :D).

    http://www.peachparts.com/shopforum...w124-auto-tranny-changing-up-too-early-3.html

    Nogen her på forummet som har erfaringer med lignende problem?
     
  2. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    det er enten et problem med olietrykket i kassen eller bowden kablet som er defekt, måske længere ned ved gearkassen som du ikke kan se ved at kigge i motor rummet, hvis det ender helt galt har jeg en 722.359 gearkasse i meget fin stand, men tror ikke du ender der!
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Du kan eventuelt tjekke om vacum forskyderen på speedertræket til gearkassen fungere?

    Har den katalysator og e/s knap ved gearvælgeren, så sider der 2 styk vacum dåser på kablet.

    Den nemeste er at afmontere det ved lige at vippe bagenden af gearkassen ned.
     
  4. Dazzle

    Dazzle New Member

    Joined:
    9 Februar 2010
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE-24
    Km:
    328
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeg får først mulighed for at kigge under bilen i næste uge. Umiddelbart virker E/S funktionen. Jeg kan godt få den til at starte i 1. Gear i S og når jeg skifter til E starter den i 2. Gear.

    Vi får at se. I hører nærmere :)
     

Del denne side