Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

500 CE eller er det bare mig?

Emne i 'Tekniske data' startet af BRABUS, 12 Juli 2007.

  1. Morten Bech

    Morten Bech Member

    Joined:
    23 Marts 2007
    Indlæg:
    554
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Så engang en 500TE til salg her hjemme. Det var en aml. TE der som ny var bygget om af et firma i Tyskland.
    Det hele var lavet med orginale MB dele. Denne CE kan have været ude for det samme.
     
  2. tconradsen

    tconradsen New Member

    Joined:
    28 Maj 2008
    Indlæg:
    286
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300D
    Km:
    460000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W211 E220 CDi stc.
    Bil nr. 2 Km:
    328000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re:

    offtopic

    BAVL.

    Vinduesviskeren er særdeles effektiv :!:
    Ergonomien er nær perfekt :!:

    Tænk i overså dette offtopic
     
  3. dean325

    dean325 New Member

    Joined:
    7 December 2009
    Indlæg:
    168
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    320 CE +190e 2,3
    Km:
    185000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    bmw 735i biturbo
    Bil nr. 2 Km:
    165000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    jeg har lige slået bilen op her på arbejdet ud fra nummerpladen i skrev og ja det er rigtig nok en 500 men det er en 4 dørs i følge systemet og ikke en coupe. i hvert fald født som 4 dørs. håber det hjælper lidt
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja men tror du ikke bare det er fordi stelnummeret siger det skal være en 4 dørs?
    Der findes jo netop ikke et stel nummer for en 500 CE og derfor har mercedes måske valgt det oprindelige 036 som tilhøre 500E 4 dørs, de kan jo ikek bare opfinde et specielt stelnummer for en enkelt bil og så har de måske taget et alm. og bare angivet en kode for at det så er en coupe et sted...

    Den bil så ret meget original ud, ingen tilføjet effekter i form af nye lygteglas eller noget, den stod bare helt org. og havde så bare lige 500E brede for og bagskærme samt V8 bulder, men ok, det kan da også laves så det ser sådan ud selvfølgelig.

    Jeg tænker bare på, hvilken synsman kan have godkendt den i sin tid ? har han været så pisse stiv at han har set dobbelt og derfor set 4 døre :lol:
     
  5. 300E24

    300E24 Member

    Joined:
    23 November 2010
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo V40 2.0T
    Km:
    135000
    Årgang:
    2002
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna V6-24
    Bil nr. 2 Km:
    74000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Jeg tror at BRABUS sagtens kan have ret.

    Og jeg er RET sikker på at BRABUS kan se forskel på de forskellige 124 modeller, han har jo, trods alt, udvist en vis interesse for 124'eren.... :D

    Det kan også være en udenlansk ombygning, evt. kombineret med et "nyt" stelnummer. De såkaldte "bilsagkyndige" hos skat aner ofte ikke hvad de har med at gøre. Jeg har f.eks. haft en GMC som på de danske papirer var en chevrolet, på trods af der sad GMC emblemer overalt på bilen og der ikke stod Chevrolet på et eneste af de originale papirer. Så den blev til en Chevrolet GMC Savana og jeg kender til flere andre eksempler. Så meget glider igennem told og skat, uden at de ved hvad de "siger" ja til...

    Men vi finder nok aldrig ud af hvordan den 500CE kom til verden. Men som sagt, så er jeg sikker på at BRABUS både kan kende forskel på en E & en CE, og forskellen på lyden af en 6'er & en 8'er... :gr8:

    Brian
     
  6. onetwofour

    onetwofour Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    76
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Hadsten
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes C 180 K
    Km:
    221000
    Årgang:
    2005
    Hej entusiaster...

    Prøv eventuelt at surfe lidt på den her side, http://nast-sonderfahrzeuge.de/MB-Exotenforum, der er mange
    modeller der afviger fra det der står i diverse bøger. (Kig i arkivet, og skriv f.eks 500ce i søgefeltet)
    Der er også flere CE'er med forskellige motorer.
    Sidder i USA lige nu og ser ret mange 124'ere i gadebilledet, dog ikke i lige fin stand alle sammen..

    /Kent
     

    Attached Files:

  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja, mange bygger om osv.

    Mit bedste bud er at man som udgangspunkt har haft en udenlandsk 500E importeret fra Tyskland eks.
    Så har man "fiktivt" solgt sin oprindelige 230/300 CEer og dermed fået udbetalt afgiften på den.

    Så har man så bygget CEeren om med V8er fra den 500E og så bare lavet den 100% som org. 500CE model så alt ligner en 500E med skærme og kofangere fra same 500E, evt. fået omlakeret den også hvis farverne på de 2 biler har været forskællige osv.

    Så har man taget stelnummer fra den 500E man har taget motoren og gearkasse osv. fra og ført over i denne bil.
    Efterfølgende har man så taget turen til et Toldsyn hvor man så har "Kendt" nogen eller bare håbet på at man ikke har bidt mærke i at bilen er en Coupe og ikke en 500E sedan som stelnummeret angiver.
    Der er jo ikke en egentlig typegodkendelse på bilerne fra dengang, så om de har kunne se på papirene osv. at det skulle være en sedan og ikke en coupe vides ikke.
    Men som du siger er det ret sandsyneligt at man ikke har kendt til dette forhold og så er den bare blevet synet og gokendt som en 500E :mrgreen: og så har man betalt afgiften af sådan en også.
    Hvilket jo er snyd eftersom en Coupe jo også er dyre i afgift en en sedan.

    Men den er åbenbart gået og så er der jo ikke noget problem i det, før den havner hos de nforkerte synsmand eller i en SKAT kontrol af biler som man så det for nylig ved grænsen da Danskerne vendte hjem fra ferie :mrgreen:

    Men hvordan man så skulle håndtere sådan en sag er nok svært, men det er jo egentlig snyd med både afgift og identitet på bilen.
    Med mindre man har fået det godkendt, men det tvivler jeg lidt på at mercedes eller nogen forhandler er gået med til som er de eneste der kan godlkende sådan en ombygning.
    Men afgiften er jo egentlig rigtig, bortset fra at den er betalt som værende en sedan og ikke en coupe.

    Men jeg har da før set en C klasse Stationcar model W202 som var født C43 AMG Stationcar, hvor man så havde taget en V8er fra en E63 AMG som alle der kender lidt til modellerne ved er af 2 vidt forskællige årgange.
    63AMG motoren er af meget nyere dato.
    Men da jeg slog hans nummerplade op, så stod der fandme C 63 AMG i papirene.
    Så han har altså taget hele møllen igennem og fået betalt afgift og registreret den som den ombygning han havde lavet.
    Det er altså respekt og den har sikkert været dyr at få igennem med den motor :mrgreen:
    Der findes jo bekendt ikke noget der hedder en C63AMG i W202 Stationcar karossen :mrgreen:
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005

Del denne side