Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

5 trins automat gearkasse problemer

Emne i 'Automatgear' startet af Henriksen, 15 November 2009.

  1. Henriksen

    Henriksen New Member

    Joined:
    15 November 2009
    Indlæg:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    7182 Bredsten , ved vejle
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 280E
    Km:
    350000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    ML320
    Bil nr. 2 Km:
    165000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    Jeg har en E280 , som tidligere ejer har hældt en 3,2 med dertilhørende gearkasse i , for ca 3 år siden . Det voldte dem nogen problemer , men de fik det til at virke . Mit problem er at bilen starter i 2 gear , tager 1000 omdr op inden den tager ved i 3 gear , og hopper så direkte i 5 , uden om 4 . Hvis jeg kører dem manuelt igennem , virker de alle sammen . Den kan heller ikke lave kickdown . Jeg har haft den på et værksted , hvor de skiftede nogle vakumdåser og noget andet der sad uden på kassen , og så olie & filter. Det hjalp dog ikke , men den er ikke til at holde ud at køre i . Jeg er ellers glad for bilen , og hiver den snart ind til et par nye forskærme og en hellakering , måske i juleferien . Er der nogen der kan hjælpe mig med det rette sted til at få lavet gearkassen , så jeg kan få lidt køreglæde igen , eller skal man købe en anden gearkasse ? . Jeg synes ikke det gør mig noget om der er 4 eller 5 gear . Bare det for hulen virker 100 % . På forhånd tak . Hc Henriksen . Bredsten autolak ved vejle .
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Start med at tjekke kabel trækket til gearkassen om det står i den rigtige posision.

    Tjek dit kick down system, der sider en kontakt bag speeder pedalen, som aktiveres ved at trykke soeederen i bund.
    På selve gearkassen sider stikket til kick down, det sider bag på gearkassen, ved siden af hvor træk akslen går ud. Tag stikket ud, sæt tænding på bilen og jok speederen i bund, se om der er komer strøm på stikkets 2 ben.

    Ud over det, så lav en fejl udlæsning og se hvad der dukker op. Skriv fejlne ned og slet dem så fra gearkasse styringen, kør en tur og se om de kommer igen.
     
  3. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    ... og velkommen til, Henriksen :love:
     

Del denne side