hej alle nye og gammel her på forum har lagt mærke til at der er usandsynlig mange der her en 4 matic men tro bare ikke helt alle ved hvad 4 matic betyder på en mercedes 4 Matic = 4 hjuls træk (dvs. træk på alle 4 hjul) og ikke som mange nok tror, er 4 gears automatgearkasse
4 Matic ?? Jeg er godt klar over dette kender du noget til vedligehold af dette på bilen ? er det drift sikker ? koster det kassen at vedligeholde jeg har selv en GD 350 så det er vel lidt på samme måde ?? hej Michael påtænker at købe en 124 300TD 4 matic jeg har en 300 D i dag men ikke så meget overskud til en 1500 kg campingsvogn !!! hej mic. på forhånd tak for svaret
Hej Uffe. Du har ret, det ser ud til at der er nogen der har misforstået det. Jeg sad lige og kiggede på brugernes biler og fandt både 200 / 230 / 250 4MATIC. Jeg mener aldrig de er lavet med de motore og 4MATIC sammen. MEN MEN MEN, Jeg fandt også en der må være iriterende at eje, nemlig denne: W210-220CDI / 5MATIC Der trækker reservehjulet tilsyneladende også med. Det kan sq skabe lidt rod i bagagerummet med sådan et løbsk hjul. Michael. Jeg har ingen erfaring med 4MATIC og holdbarheden af dette, men jeg har mere end et sted hørt at det kan koste ''KASSEN'' at reparere på det hvis først det går i stykker.
det er et kanon godt system, det er desværre også meget dyrt, når der går noget i stykker, for ALT er specielt på en 4-matic. Jeg mener at kunne huske at de forreste trækaksler koster 7200 kr / stk måske endda + moms. fjedre, støddæmpere, bærekugler og krængnings stabilisator kardan og fordelergearkasse er i hvert fald forskellig fra en alm 124. men men men, det er stadig en fantastisk køremaskine, en af mine venner havde en 300TDT 4 matic på et tidspunkt, han snakker tit om den og savner den stadig.
det er et meget påæidelig og driftsiller system...vis...den er passet pg pleiet efter servicebogen og "lidt til". spezielle 4matil dele , fx fjedrerne voran , drivaksel og gearkassen er meget speziell og dyrt at skifte men resten er ligesom på den almindelig w124er. Brabus modellen skal man holder sig langt fra , der findes ingen dele til undervogen mere...og så skal det skiftel det hele på en gang... de er meget køreglede i denne bil på snø og is , tom på løs grund men helt ærligt synes jeg at vis man ikke bo i alperne er det spild af penge og olje. mvh viking
hej henrik skrev :............... MEN MEN MEN, Jeg fandt også en der må være iriterende at eje, nemlig denne: W210-220CDI / 5MATIC Der trækker reservehjulet tilsyneladende også med. Det kan sq skabe lidt rod i bagagerummet med sådan et løbsk hjul. ja det må sku være noget rod, især vis man lide her være du at hendle, nå men vi må jo se på de to svære ord, matic og automatic, ja den sidste del af ordet er jo det samme så vi oversætte det til hvors danske sporg hedder det automatisk som er græsk og betyder ( som virker af sig selv ) og det er jo det gearkasse gør, 4 hjulstrække er jo kobel til hele tide og så den gør jo ikke sådan noget automatisk, men er et fast system der køre med hele tide, så skriv ikke jers bil er en 3-5-6-matic for det ser så dumet ud ude i den virklig verden og ikke mindst ude på vejen, ja du er der nok et kvik hoved der tænke , ups sætte twin-hjul på så har man en 8- matic