Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

320cdi

Emne i '210 serie emner' startet af sj410, 13 December 2010.

  1. sj410

    sj410 New Member

    Joined:
    3 Juni 2009
    Indlæg:
    25
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300d
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej ved godt det ikke er en w124 det er også der for jeg spørger holdbarehed på w210 den type jeg tænker på er en 320cdi 2003den sidste af dem den har kørt 322000km rust mæssig skulle den værer i god stand men dur de mek ( pluser-minuser) på forhånd tak Mvh Thomas. bluestar
     
  2. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det er jo en fantastisk motor - den trækker helt vildt godt. :)

    Derudover kan jeg nok ikke bidrage med så meget.
    Men man ser da indimellem cdi'ere der har kørt meget langt også.
    Hvor bekosteligt det så har været at holde dem kørende, ved jeg faktisk ikke.
     
  3. Johnson

    Johnson Member

    Joined:
    3 Maj 2010
    Indlæg:
    355
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    A124 E220
    Km:
    210000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Thomas

    Jeg har kørt en del taxa i sådan en og det er jo en fantastisk køremaskine. Kilmoterne skal du ikke være nervøs for.. Der er mange kilometer tilbage i den endnu hvis motoren er passet ordentligt. Du skal også være opmærksom på at converteren på gearkassen ikke står til snarlig udskiftning. Den må ikke hugge når den skifter gear. Rust var jo et stort problem for W210 og derfor skal du være efter den hele tiden. Men ellers så kører den jo bare. Du kan evt chippe den for at få flere kræfter i den og så får den faktisk også en lidt bedre brændstoføkonomi:).. Alt el skal selvfølgelig også virke.

    Plusser:
    Billi i reservedele
    Driftsikker

    Minusser:
    Dyser soder til ved for lidt kørsel
    Rust

    Jeg håber du kunne bruge det til noget:)

    Hej fra John
     
  4. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Som sagt er det jo et vidunderligt køretøj, komfort og køreglæde er helt i top.
    En 320 cdi trækker jo helt vildt, og er forholdsvis stabil og holdbar (afhængig af kørslen, chip osv.)

    Pil dine dysser og gløderør ud jævnligt og smør dem med fedt, da de ellers kommer til at sætte sig fast, som i sidste ende kan betyde nyt topstykke.
    Hvis bare man er obs på at være efter rusten på en 210'er, kan jeg ikke sige noget dårligt om dem.

    210'erne har en svær tendens til at ødelægge rudeoptræk BAG (mest venstre) spørg mig ikke hvorfor, men dem sælger vi i bunkevis stort set hver dag :D


    Jeg er selv glad 210 ejer, og bare rolig jeg har stadig min 124 ved siden af ;)
     
  5. sj410

    sj410 New Member

    Joined:
    3 Juni 2009
    Indlæg:
    25
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300d
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Mange tak for din fine svar som altid her inde. bluestar
     

Del denne side