Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

320 cdi Blå røg

Emne i '210 serie emner' startet af andersen, 1 Februar 2014.

  1. andersen

    andersen New Member

    Joined:
    2 December 2009
    Indlæg:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300 D 24v
    Km:
    713000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    W210 E320 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    445000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Har været til syn med min 320 cdi årg 2000. Den osede så meget at testeren viste 999999999999. Jeg har efterfølgende givet den en servicerens bell add 2d hvor jeg blev overrasket over at der ikke kom ret meget sod ud. Det skal dog siges at ved ca 2700 omdr. begynder den at ose blå røg og gå ujævnt. Er det motorolie fra turboen ?. Det er ikke for at den ånder unormalt. Kan det være olien der ikke kommer tilbage i bundkarret hurtigt nok ?.
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det kan sagtens være et turbo leje som driller.
    Men det er mere normalt at EGR ventiler hænger eller at indsugnings manifolden er tilstoppet
     
  3. andersen

    andersen New Member

    Joined:
    2 December 2009
    Indlæg:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300 D 24v
    Km:
    713000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    W210 E320 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    445000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Jeg har lavet akutatortest på egr ventil som er ok. For mig er det mærkeligt at den blå røg først kommer ved 2700 omdr.
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Har du fået lavet testen med en Startester? Det er nemlig den eneste måde at teste den rigtigt på.

    Men som du beskriver det, så lyder det som en tilsodet manifold. Den er desværre næsten umuligt at rense selv og man får bedst resultat i at købe en ny fra MB.
     
  5. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Prøv at skifte krumtaphus udluftningen, højre side af motoren, rund sort plastic kasse

    Sendt fra min HTC One SV med Tapatalk
     
  6. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    har du tjekket smørelinien til turbo det kan jo godt være at trykket forøges samtidig med ladetryk ved 2700rpm+ mener det normalt er den "metal flettet" slange
     
  7. andersen

    andersen New Member

    Joined:
    2 December 2009
    Indlæg:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300 D 24v
    Km:
    713000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    W210 E320 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    445000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Krumtaphusvent. er kontrolleret da jeg har skiftet en turbo på den fejl så det sker forhåbentligt ikke igen. Så er manifolden afmonteret. Den er godt sodet til men jeg havde ikke forventet at soden er temmelig blød. Der var lidt tørt løst sod i egr ventilen men fra dens udmunding i indsugningen og indefter er der en blød masse. Jeg satte ild til soden med en blæselampe i 1 sek. og det kunne brænde af sig selv. Er det motorolie ?. Er der nogen der ved hvad en ny manifold koster, og kan man rense den i en ultralydsrenser?,. Kan man fjerne spjældsystemet da de kun er med til at opfange sod ?.
     
  8. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Mener den koster en 5.000,- og der følger spjæld regulator og egr ventil med. Så funger det 8)

    Men kan nok rense en del af det med ultralyd, men tror bare ikke det kommer ind i krogene... Jeg har efterhånden hørt om en del som har prøvet og endt ud med at de købte en ny
     
  9. Spaceraver

    Spaceraver Member

    Joined:
    26 Oktober 2007
    Indlæg:
    228
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Store Darum
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211 320CDI
    Km:
    443000
    Årgang:
    2004
    Bil nr. 2:
    W124 E300D
    Bil nr. 2 Km:
    542000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Køb noget grundrens, og lav en prop af flamingo, bland det med kogende vand. Højttryksrenseren i brug. Mit tværrør og manifold var fuldstændig sodet til, det er rent nu.

    Sendt fra min GT-N7000 med Tapatalk
     
  10. andersen

    andersen New Member

    Joined:
    2 December 2009
    Indlæg:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300 D 24v
    Km:
    713000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    W210 E320 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    445000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Grundrens ?. Hvor kan det købes og hvilket fabrikat. Jeg har fået det meste sod ud ved at sænke den ned i dieselolie og sætte trykluft til med en slange med en kuglehane så det bobler svagt. Det ser ud til at virke men det er godt at have en plan b.
     
  11. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Grundrens kan købes i byggemarked eller malerforretninger.

    Petroleum plejer at virke på sod, mon det også virker på en manifold?

    Sendt fra min Nexus 4 med Tapatalk
     
  12. lbe

    lbe Member

    Joined:
    29 August 2008
    Indlæg:
    550
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hvalsø
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w201 2.0D
    Årgang:
    1986
    Og dieselolie er ret tæt på petroleum, så mon ikke du er på rette spor...
     

Del denne side