Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

300E-24 VACUMSLANGE

Emne i 'Automatgear' startet af 300E24, 12 November 2012.

  1. 300E24

    300E24 Member

    Joined:
    23 November 2010
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo V40 2.0T
    Km:
    135000
    Årgang:
    2002
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna V6-24
    Bil nr. 2 Km:
    74000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Er der en venlig sjæl der vil be/afkræfte at vacumslangen fra gearkassen skal gå direkte op på indsugnings manifolden?

    Det gør den nemlig på min, men jeg syntes at kunne huske at have set billeder af noget med en lille elektrisk ventil, men det er måske kun på diesel modellerne?

    Gearkassen er en 722.501.

    Brian
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Korrekt.

    Billeder her til sammenligning taget friske her til aften 8)

    Den fra gearkassen er den klare hvide lige ved siden af oliefilter konsolen hvor den ja går direkte hen på indsugnings manifolden.

    De andre har jeg også taget et billede af 8)

    Her har du også vakum digrammet over motoren.
    Det er nummer 60 du søger, den anden har vi også, men det er det hersens latterilige forøgelse af 2-3 gearskifte til de der her sindsyge 4000 omdrejninger når motoren er kold :roll:
    Men det kan i øvrigt kobles fra blot ved at tage stikket af uden der giver fejl af nogen art. ;)

    :arrow: http://w124-zone.com/downloads/MB CD/W124/w124CD1/Program/Engine/LHIS/14-0030.pdf
     

    Attached Files:

    • 2.jpg
      2.jpg
      File size:
      156.8 KB
      Visninger:
      840
    • 1.jpg
      1.jpg
      File size:
      178.8 KB
      Visninger:
      836
  3. 300E24

    300E24 Member

    Joined:
    23 November 2010
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo V40 2.0T
    Km:
    135000
    Årgang:
    2002
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna V6-24
    Bil nr. 2 Km:
    74000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Tak BRABUS

    Du er sq' altid klar med et svar... :gr8:

    Og super lækker bonus info, jeg ryger direkte ud og piller det stik af, for det har godt nok været en torn i øjet med det forsinkede gearskifte når motoren er kold... :hands:

    Brian
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Funktionen med forhøjet omdrejnings tal for 2-3 gearskifte er også fjernet på de sidste modeller i E280 og E320 fordi man mente funktionen var til mere gene og endnu en kilde til fejl hvis systemet bliver utæt.

    Så ja det er bare pille stikket af, det sider på venstre side af gearkassen helt fortil sådan oppe på sådan en klods/ventil.

    8) total nederen funktion når bilen er kold... :? at skulle pine den ud til godt 4000 snoninger gør ondt når man på sin temperatur måler kan se motoren ikke engang er tæt på at være lunken. :cry:
     
  5. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    oplever lidt det samme på min, når den er kold, men kun 1.ste gang der accelereres op i gearene :jap:
    2. gang acceleration helt normal skift. Måske kold olie. :?
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det er ikke kold olie, det er meningen den skal gøre sådan Supercharger ;)
    Din gearkasse SUperCharger hvis det er den originale, har samme funktion alt efter årgang. 8)
    Men det er kun de første 90 sek. bilen er startet den gør det og den gør det kun en gang, herefter gør den det ikke mere.

    Det er en funktion som resultat af katalysatorene sider under bilen, så der kræves en længere periode, før de er hlet opvarmet til drifts temperatur.
    For at speede denne process op har man derfor valgt at motoren lige skal pines første gang den skal skifte gear.
    Sammen med luftpumpen som også er der pga. katalysatoren sider under bilen.

    ALt i Alt en rigtig lorte placering, fordi selv når bilen er helt gennemvarm, så sker der det at katalysatoren faktisk går hen og bliver for kold i tomgang, derfor kan det til syn også være et problem at få dem igennem med mindre man først virkelig har kørt udstødnigns systemmet varmt og han smider den på testeren med det samme man køre ind, inden kan tager den op på lift og tjekker stel nummer og alt det der.
     
  7. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Dejligt med denne info. Takker 8)
     
  8. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Hvor sidder det stik på biler med 4 trins aut.gear?

    Er nemlig også træt af, at den skal køre så længe i 2. gear, når den er kold ;)
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005

Del denne side