Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

300E-24, 220 HK og 231 HK ?

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af Lasse, 28 April 2008.

  1. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Er kommet til at tænke lidt over en ting..

    En W124 300E-24 har 220 HK.

    En R129 (SL'eren) 300E-24 har 231 HK.

    Umiddelbart ligner de 2 motorer hinanden på en prik.
    -men er der nogen der ved hvorfor SL'eren har 11 HK mere? Hvad er forskellen?

    Jeg ved godt at der findes en 300E-24 RUF-motor med 231 HK -Er det den der er smidt i SL'eren?
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det er vist kompresionen eller knasten har kan jeg svagt huske noget om og det at den har en større udstødning mener jeg.
    Nogen har nævnt at det er blokken der er anderledes på et engelsk forum, men hvor og hvad aner jeg ikke :)
     
  3. JCH911

    JCH911 New Member

    Joined:
    7 November 2007
    Indlæg:
    81
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E320
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Porsche 911
    Bil nr. 2 Årgang:
    1968
    Det er kun andet udstødningssystem der er på SL'eren. Selve motoren er identisk med den der ligger i W124. Om der så også er ændret lidt på motorstyringen ved jeg ikke helt sikkert
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    Hvor mange HK giver et KNH luftfilter :D Peter
     
  5. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    -Det kunne være jeg lige skulle prøve at undersøge det med motorstyring og udstødning lidt nærmere :D
     
  6. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Ikke nok til at mærke forskel :wink:
     
  7. JCH911

    JCH911 New Member

    Joined:
    7 November 2007
    Indlæg:
    81
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E320
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Porsche 911
    Bil nr. 2 Årgang:
    1968
    I forhold til et helt nyt papirsfilter er det nok ikke det store du får ekstra ved at skifte til et K&N filter. Fordelen ved K&N filter er at det ikke bliver stoppet til på samme måde som et papirsfilter. Du vil således med sikkerhed opleve en forbedring ved at skifte dit gamle papirsfilter med et K&N, men ville sikkert have oplevet der samme ved at skifte til et nyt papirsfilter.
    Den største fordel ved K&N er at det holder "næsten" evigt.

    P.s. Oventsående skal ikke forståes som om at jeg er modstander af K&N. Jeg kører selv med det i min, man skal bare ikke forvente 10 hk ekstra og bedre benzin økonomi :)
     

Del denne side