Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

300E - 12v ujævn motorgang ?

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af hwidsted, 13 Juni 2016.

  1. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    hej.. min far har en 300E årg 1987 der plejer at gå simpelthen så pænt.. og jævnt.

    når man starter går den hurtig tomgang 1500 omdr.
    når man begynder at køre i den går den ok.
    men efter ca 5 km begynder den at svinge op og ned i omdrejninger.
    hvis man sætter bilen i N. (autgear) svinger omdr imellem normal tomgang og 2500 omdr. uden speederen røres !
    når man kører tager den selv gas eller slipper gassen. ???
    overspændings relæ er skiftet.. og rotordæksel.

    nogle bud og HJÆLP på hwa det kan være ?

    problemet startede da bilen, efter en indkøbstur IKKE ville starte..
    og da vi kom op for at hente den.. startede den fint !!!
    og kom hjem med den.. og der ville den ikke starte igen..
    vi skiftede tændingsmodulet.. og så ville den starte.. men begyndte på det andet sjov her !!
    kan der være en fejl på det tændingsmodul ?

    pfh mange tak.
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det lyder til at den trækker falsk luft eller at OVP relæet er dårligt. Er det et originalt MB relæ du har sat i?
     
  3. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    ovp relæ ?? er det overspændingsrelæet ?
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    ja
     
  5. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    det er skiftet med et andet originalt..
    godt nok ikke nyt !!
    men hvorfor startede problemerne EFTER vi skiftede det tændingsmodul ? som VAR stået af..
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Har modulet samme part nummer?
    Nogle gange hvis tændingen slår retur, så skyder dem slangen af luftbælgen til tomgangsventilen
     
  7. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Det er normalt speedertrækket eller falsk luft eller er det fejl på gasspjæld/potentiometer på luftmassemåler jeg har lavet et et par guides på youtube vedr dette...

    Sendt fra min ALE-L21 med Tapatalk
     
  8. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Det kan også være fejl på stellen ved det store Stik i sikrings boksen

    Sendt fra min ALE-L21 med Tapatalk
     
  9. OHolm

    OHolm Member

    Joined:
    4 August 2013
    Indlæg:
    271
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hadsten
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    E320CE
    Km:
    185000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2:
    E320CE
    Bil nr. 2 Km:
    283000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    På min (e320 nyere motor) var det luftmassemåleren den var både skyld i både periodisk urolig motorgang og svigtende 5 gear.
     
  10. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    har fået et andet tændingsmodul og en motorstyrring fra Nick..
    skiftede dem ud.. uden resultat..
    satte det gamle i igen.. og så kørte den som en drøm !!!!!!

    men NU.. den starter (kold) med det samme.. men hakker og sprutter og går i stå flere gange når den er kold..
    men når først den kommer ud og køre, så går den fint.. !!!!!

    nogen bud ?? hjælp ønskes.. (godt vi ikke har meget hår tilbage.. for så var det sku røget !!!)
     

Del denne side