Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

280ce 84" vil ikke gå op i gear efter stilstans.

Emne i 'Øvrige serier' startet af Madsman, 18 November 2013.

  1. Madsman

    Madsman New Member

    Joined:
    4 Februar 2013
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190 2,5 16v trackbil
    Km:
    0
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej.

    jeg har netop købt en fin 280ce auto fra 1984. den har efter tidligere ejers udsagn altid skiftet fint, og jeg tror ham.

    den har ikke kørt siden 2011 men har stået godt opbevaret.

    den bakker fint og sætter fint i gang i drive men skifter ikke op. ? hvis jeg kører den godt ud 40-45 i 1. og sætter den i N og ned i D igen tager den 2. det kan ikke gentages til 3 osv.

    har haft tjekket olien efter jeg har kørt og aflæser i N i tomgang står det fint. , er det sådan det skal gøres på denne model??

    nogen der har en ide om hvorfor den ikke skifter .. !??

    mvh mads
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Tjek at kickdown kontakten ikke hænger + tjek om speederkablet er stillet rigtigt ind.

    Ellers er der det som heder en guvanor i gearkassen, hvis den har sat sig, skifter den ikke gear
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Har du prøvet at køre den HELT ud til det røde felt for at tjekke om den så skifter gear som ved fuld gas/Acceleration eller om den så bare går på begrænseren.

    Det er den nemmeste måde for dig at tjekke om det har med kickdown funktionen at gøre.
    Fordi selvom den har sat sig eks. så skal den jo så skifte gear, når du køre den helt ud, ganske som hvis du blot gav den fuld gas under en alm. fuld acceleration.

    Går den på din begrænser uden at skifte gear op, så er der desvære nok noget mekanisk galt i gearkassen som Jacob er inde på.
    Jeg har selv haft samme problem med min gearkasse, men det var et fastbrændt 3 gears tromle der gjorde udfaldet.
    Jeg kunne som dig også starte i D eller R men den ville ikke skifte op i gear, jeg kunne så også sætte den ned i 1 gear med gearvælgeren, men så ville den ikke selv skifte op i 2 gear før jeg manuelt havde haft den i N og så tilbage i D hvor den så igen kunne starte i 2 gear.

    Men prøv efter motoren er varmet godt op selvf. at fortage en fuld acceleration i 2 gear og se om den så skifter op til 3 gear. hvis den gør det, så er det bare din kickdown funktion som hænger fast, tjek herefter dit kontakt under speederpedalen, de er set før give op som ren kortslutning.
     
  4. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Vacum fejl, tjek slange til modulator, eller skift selve modulatoren.
     

Del denne side