Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

260E startbesvær

Emne i 'El-system' startet af TC260, 18 Marts 2012.

  1. TC260

    TC260 Member

    Joined:
    16 Juni 2009
    Indlæg:
    418
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    W124 260E
    Km:
    334000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    W126 300SE
    Bil nr. 2 Km:
    184000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Hej alle

    Jeg håber at I kan hjælpe med et par gode ideer til noget startbesvær jeg har med min 260E'er fra 1986.

    Når bilen er helt kold starter den med det samme - ingen tøven, Men når motoren er halvt- eller helt varm og jeg stopper, så kan jeg efterfølgende ikke få den startet igen. Jeg skal typisk lade starteren køre i 20 - 25 sekunder før den lidt hostende og tøvende går igang igen. Når den først er genstartet, så kører den helt normalt.

    Problemet har nu stået på i et par år (!), og er ved at være grænseløst irriterende udover at jeg ikke helt stoler på at man kan tage bilen på langtur. Det skal siges at bilen hovedsagelig bruges om sommeren i godt vejr, og at den står stille hele vinteren. Hentede den igår efter 4 måneders stilstand - motoren sprang igang øjeblikkeligt.

    Jeg har prøvet at skifte overspændingsrelæet (den type med én sikring), og det har ikke gjort nogen forskel.

    Kan det tænkes at der ikke pumpes nok benzin nok frem til motoren, og at de 20-25 sekunder er den tid det tager at pumpe det frem fra tanken?

    Kan der være problemer med relæet der styrer benzinpumpen?

    Hvad kan der være af årsager til at der er denne forskel mellem kold og varm motor?

    Gode ideer og forslag er særdeles velkomne!

    Mvh.

    Thomas
     
  2. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Hej
    Havde lidt samme problem og regnede med at da Jeg fik lavet toppakningen ville den springe igang men det var først da Jeg skiftede alle 4 benzindyser (din har vidst 6) at problemet var løst. Det er en super nem gør det selv opgave, og det første jeg ville skifte hvis Jeg ny mercedes. Tydeligt at se hvis det er de originale der stadig sidder i, de nye er guldfarvede og de gamle er helt sorte. Kan ikke svare sig at bruge dyserens efter min mening.

    Tror det kunne være dyserne der drypper lidt når den er var og lige har kørt, derfor den ikke starter med det samme.
    Eller måske benzinfilter...

    med venlig hilsen

    _BO_
     
  3. pchristian

    pchristian Member

    Joined:
    3 Februar 2007
    Indlæg:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    københavn nv
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    426000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    hej
    på min 260E hade jeg samme problem
    jeg skiftede 006 542 7717 O føler
    og siden har jeg ikke haft det problem
    mvh per
     
  4. TC260

    TC260 Member

    Joined:
    16 Juni 2009
    Indlæg:
    418
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    W124 260E
    Km:
    334000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    W126 300SE
    Bil nr. 2 Km:
    184000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Er der nogen der ved om dette kan være forårsaget af et slidt benzinpumperelæ?

    Vil det give de samme symptomer?

    Og nu vi er igang med fejlfinding - kan det forårsages af utætte vakuum slanger?

    Mvh.

    Thomas
     
  5. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Fejlsøgningen af dette tager tid (specielt hvis du ikke har nogen dokumentation for tidligere vedligeholdelse og afhængigt af den tidligere ejer kan det koste tid og penge), jeg måtte igennem mange test inden jeg fik løst mit problem(havde det samme), men en logisk fejlsøgning er at teste indsprøjtnings systemet og rette de fejl der er, justering af spjældet kan også spille en rolle.
    Men start med at følge denne do it yourself guide http://www.w124-zone.com/articles.php?article_id=34 der står også noget om olie skift, det er ikke obligatorisk, men bare en god ide, tjek for div. fejl, har du ingen fejl her eller retter du alle fejl her og fejlen ikke forsvinder kan dit spjæld være justeret forkert guide til at tjekke her http://www.w124-zone.com/articles.php?article_id=23.

    Husk at justering af blandingen ikke kan udføres 100% korrekt uden måleudstyr og husk at oprette en bruger på 124-zone for at få adgang til guiderne..

    Glæder mig til at få feedback :)
     
  6. TC260

    TC260 Member

    Joined:
    16 Juni 2009
    Indlæg:
    418
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    W124 260E
    Km:
    334000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    W126 300SE
    Bil nr. 2 Km:
    184000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Hej alle

    Tak for jeres kommentarer.

    Jeg tror at jeg vil starte med at skifte den nævnte føler, og se om ikke det hjælper.

    Den nævnte føler - er det den der sidder øverst på motoren ind mod bagvæggen af motorrummet?

    Måler den kølervæske temperaturen?

    Hvis ikke skift af føleren hjælper, så må jeg videre til dyserne. Har I en beskrivelse af hvordan man skifter dem?

    Det skal være sådan lidt fra Adam og Eva, da jeg ikke tidligere har prøvet at rode med indsprøjtningssyetemet.

    Mvh.

    Thomas
     
  7. pchristian

    pchristian Member

    Joined:
    3 Februar 2007
    Indlæg:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    københavn nv
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    426000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    hej
    ja det er den omtalte føler
    mvh per
     

Del denne side