Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

260E dårlig træk kraft

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af swax, 3 Februar 2008.

  1. swax

    swax New Member

    Joined:
    20 Januar 2008
    Indlæg:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Har lige oplevet at min 260E fra 1988 begyndte at gå dårlig en gang imellem
    Tomgangen falder til ca. 500 rpm.og den trækker ikke jævnt + dårlig træk kraft.
    Det viste sig at være mit tankdæksel der var for tæt så der blev suget undertryk
    I tanken. Regner med at bore et lille hul i dækselet.

    Bare lidt info hvis andre skulle opleve det samme problem.
     
  2. pdrhan

    pdrhan New Member

    Joined:
    26 September 2007
    Indlæg:
    271
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Kastrup/Danmark
    Ratings:
    +0 / 0
    Hmm - skal et tankdæksel nu ikke være tæt....?
     
  3. 300ce

    300ce New Member

    Joined:
    9 Maj 2007
    Indlæg:
    138
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 1
    Min bil::
    w124 300ce
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Vito 110D
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    min siger osse puf det er normalt det står osse i tankdækslet ohne luftung
     
  4. swax

    swax New Member

    Joined:
    20 Januar 2008
    Indlæg:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Er det ikke fordi du måske har overtryk i tanken. I min kan man tydeligt
    Høre at den trække efter vejret når dækselet pilles af altså der er undertryk i tanken..

    Men ved bare hvad jeg har oplevet. Jeg tog benzin dækselet af og kørte en
    Tur. Og problemet med ujævn træk + manglen trækkraft var væk.
    Det kan måske være min benzinpumpe der ikke har det så godt mere..
     
  5. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det er normalt med undertryk i tanken - Det opstår efterhånden som tanken tømmes.

    Har du også problemet med fuld tank ?
     
  6. swax

    swax New Member

    Joined:
    20 Januar 2008
    Indlæg:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg har næsten lige fået bilen.da jeg fik den tanket jeg den helt op.der var ikke nogle
    Problemer. Problemerne kom føst ved ¾ tank. Men nu prøver jeg lige at bore et lille
    Hul i dækselet.og få kørt nogle kilometer og se om problemet forsvinder…
    Jeg sad lige og søgte lidt på google der var en i en audi der har oplevet det samme som mig.

    Tjek link.

    http://www.audiclub.dk/forum/viewtopic. ... 241&hilit=
     
  7. pdrhan

    pdrhan New Member

    Joined:
    26 September 2007
    Indlæg:
    271
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Kastrup/Danmark
    Ratings:
    +0 / 0
    Min giver da osse et lille puff....
     
  8. pdrhan

    pdrhan New Member

    Joined:
    26 September 2007
    Indlæg:
    271
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Kastrup/Danmark
    Ratings:
    +0 / 0
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Min giver også et puf.
    Det er helt normalt og skal faktisk forekomme.
    Det sidder en mekanisme/anordning som netop sørger for dette så vidt jeg er orienteret.

    Da der ellers ville komme undertryk i tanken som den tømmes.
    Hvis dit overtryks/undertryks system er tillukket har jeg fået af hvide det kan forsage at bilen kan gøre det du oplever.

    Det skulle efter sigende ikke være tilfældighedder hvor meget tryk/undertryk som opbygges i tanken, der er en større mening med dette.

    Men jeg skal ikke gøre mig til den store lære omkring dette.
    Jeg formidler bare min erfaring videre som bygger på at jeg har hørt dette omtalt flere gange fra flere forskællige kilder.
    Men precist hvad der sker og hvorfor har jeg ikke lige lagret i den store hukkomenlse :D

    Mvh.
    BRABUS
     
  10. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Det undertryk SKAL være i tanken. Det er laver for at undgå fordampning af benzin ud i den grønne natur.
    Der er en vacumforbindelse til tanken. Det hænger også sammen med aktiv-kul filteret i venstre forskærm.
     
  11. swax

    swax New Member

    Joined:
    20 Januar 2008
    Indlæg:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg har tænk på om dette kunne være benzinfilteret det er galt med... :?
     
  12. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Er der egentlig noget interval for kontrol eller udskiftning af det aktiv-kul-filter?
     
  13. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Intervallet kan jeg ikke sige noget om, men dem jeg har skiftet har været gennemtærede af rust. Den sidder jo et lidt udsat sted hvor al vandet fra mellemrummet mellem rude og hjælm bliver drænet ned i hovedet af den... Ikke ubetinget smart lavet...
    Hvis du løsner plastinderskærmen bag venstre forhjul kan du se den lige inde bag ved. Så kan du jo samtidigt se, om der ligger en masse snavs i bunden af skæmen der skal skylles ud :idea:
     
  14. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Okay, jeg har haft min ude "i lyset" jeg jeg renoverede min; og ja, den sidder godtnok udsat :wink:
     

Del denne side