Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

250D, ryger meget??

Emne i 'Dieselmotorer' startet af langhoff, 20 Juni 2009.

  1. langhoff

    langhoff New Member

    Joined:
    19 April 2008
    Indlæg:
    49
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    0
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hey, hvorfor ryger min 250D som et ondt år, hun bruger ikke vand, men ryger og lugter meget af diesel fyr..
    hun er fra 87` hun har godt 600000 på bagen, men hun er min.. Hjælp mig..
     
  2. Peter24V

    Peter24V New Member

    Joined:
    17 Juli 2007
    Indlæg:
    174
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    nordfalster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Tør ikke indrømme
    Km:
    8000
    Årgang:
    2011
    Bil nr. 2:
    Koreaner Kadett
    Bil nr. 2 Km:
    130000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1997
    Er ikke ligefrem diesel ekspert, men det kunne jo være tilstoppet luftfilter, for det kunne da lyde som den får for fed blanding.
     
  3. rune4000

    rune4000 New Member

    Joined:
    5 April 2009
    Indlæg:
    124
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    For enden af regnbuen
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190 E AUSTRALIA
    Årgang:
    1989
    Justering/renovering af pumpe + dyser, så er der sikkert klaret.
     
  4. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Lyder som dårlig forbrænding - Måske dine dyser trænger til fornyelse ?
    BOSCH anbefaler at få dem kontrolleret/fornyet for hver 100.000 km.
    Dyserne er ofte en forsømt sliddel, idet slidet opstår gradvist over laaang tid og således ikke bemærkes.
    Dyserne holder jo ikke op med at fungere... men forstøvningen og dermed forbrændingen bliver dårligere i takt med at de sliddes.
    Ud over lugt og røg generne, så får du jo heller ikke fuld valuta for den mængde energi du har betalt den flinke tankpasser for. ;)
    Så mange af jer kunne sikkert have glæde af at få dyserne efterset.
    En meget defekt dyse kan faktisk i yderste konsekvens lave hul i et stempel.

    Dyser kan selvfølgelig købes i en reservedels forretning, men det er uforholdsmessigt dyrt.
    Heldigvis er det muligt at renovere de gamle dyseholdere markant billigere.
    Det kræver så bare at man kan finde en mekanikker der ikke har stillet sit dyseprøveapperat "på loftet"

    Vi har jo faktisk (mindst) en dysespecialist blandt forumets brugere.
    Men jeg vil give ham selv muligheden for at tilbyde sin hjælp, hvis han har lyst. :)
     
  5. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Bestemt et godt sted at starte.
    Og så en frisk tur på motorvejen - evt. i 3. gear
    ... selvfølgelig med omdrejningstælleren på den rigtige side af det røde felt. ;)
     
  6. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Går omdrejningstælleren i jeres dieselmaskiner ikke til 6000 uden et rødt felt? :cool:
     
  7. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Jo :) og de kan efter bogen kun tage 5200 omdrejninger,-(300D) men jeg mener at min synsmand fik banket min op på 5400 omdr.
     
  8. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    He he.. Så er der jo ingen fare. :D - så bare giv den gas...

    Ej.. Det jeg mener er.: Ned på motorvejen og hold den i 3.
    Giv den så lidt at leve af, uden ligefrem at sprænge den i luften.

    Sådan en 124'er må jo ikke strække ud på DK veje af hensyn til fartbegrænsningerne.
    Men på ovennævnte facon er det dog alligevel muligt at ryste støvet af den.
     
  9. Love-Mercer

    Love-Mercer New Member

    Joined:
    26 Februar 2009
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190 E 2.0 aut.
    Km:
    221000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Sikke en dejlig synsmand.. NOT :twisted:
     

Del denne side