Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

202'er springer pærer

Emne i 'Øvrige serier' startet af Superman, 4 April 2013.

  1. Superman

    Superman New Member

    Joined:
    19 Juli 2012
    Indlæg:
    448
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W210 E290
    Km:
    506000
    Årgang:
    1997
    Hej..

    Er jeg bare uheldig, eller springer 202'ern lidt flere pærer end normalt?

    Min har nok sprunget 5-6 stykker på 3 måneder og 10.000 km..
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hej.

    NEj det rimelig unormalt det forbrug der, uanset hvilken pærer du snakker om :|

    Så til hvilke pærer er det der springer for dig, snakker vi forlygte "Nærlyset" eller i kabinen ... :?:
    Giver måske sig selv, men man kan tit blive overrasket hvis ikke man spøger, men du mener sikkert nærlyset går jeg ud fra.

    Og da det er en 202er så vi ikke ude i noget Xenon vel :| :?:

    Ellers gør du lige dig selv den tjeneste at tjekke spændingen ude ved dine lygter OG ved batteriet 8)
    Det kan være du køre med et defekt laderelæ som gør den ikke regulere spændingen til maks 14,8 volt men bare lader derud af med højere spændinger.

    Så tjek spændingen med motoren tændt, det kunen tyde på du har for meget spænding til dine lygter.
    Hvad er spændingen :?:

    Hvilke pærer køre du med :?:
     
  3. Superman

    Superman New Member

    Joined:
    19 Juli 2012
    Indlæg:
    448
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W210 E290
    Km:
    506000
    Årgang:
    1997
    Det kan godt være at jeg er ung, men det bliver et nej tak til xenon.. rules

    Det er nærlys, positionslys, tågelygter, og nogle pærer bagtil.. Jeg tjekker lige spændingen imorgen..
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Lyder som et deffekt laderelæ
     
  5. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej
    Det havde jeg en gang på min! Der var rigtig godt lys på! og 17 volt ved batt!!
    chr
     
  6. Superman

    Superman New Member

    Joined:
    19 Juli 2012
    Indlæg:
    448
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W210 E290
    Km:
    506000
    Årgang:
    1997
    Jeg er ikke imponeret over mit lys, så tror ikke at jeg kører og lader med 17 volt.. ;)
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Bare rolig, dit lys vil ikke syne af noget i retning af den spændings forøgelse set i forhold til.
    Men noget får dine pærer til at springe og når det er så mange forskellige, så kan du næsten være sikker på de får overspænding. 8) og som Jacob siger, så det med garanti dit laderelæ der er gået.

    Jeg har faktisk erfaring med en 260E som fejlagtigt blev monteret med 24V laderelæ og det resulterede ikke i sprunget pærer men i en satans hurtig rude visker når først batteri spændingen er fulgt med op og så kogte batteriet af.
    Så i starten ser man det ikke, fordi batteriet til dels holder ladespændingen nede, men som batteriet bliver overladt, så sker der en gradvis forøgelse af spændingen til det begynder at koge og lugte af rådent æg i kabinen.
    MEn kører du kun små ture oplever du det aldrig, så det var først en dag jeg kørte en tur på ca. 1 time det gav sig til kende og udslag i kogende batteri og sindsygt hurtigt rude visker.

    Det eneste som døde under den behandling var uret som stoppede med at gå :D
     

Del denne side