Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

200D turbo olieudtag

Emne i 'Tuning, ombytning af motor og specialmodeller' startet af ckdk88, 9 Oktober 2010.

  1. ckdk88

    ckdk88 Member

    Joined:
    4 Juni 2010
    Indlæg:
    308
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sydals
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    405000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E320CDI
    Bil nr. 2 Km:
    315000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hej

    Jeg er ved og forberede et mindre Turbo projekt på min fine 200D, og i den anledning, skal jeg bruge et olieudtag til turboen og oliekøleren, er der nogen der har en go ide, eller ved hvor man kan lave det?

    For de Nysgerrige :) Så var min ide følgende:
    Special lavet manifold
    Garnett T2 turbo A/r 0,35 med t25 Flance
    16 ribbers oliekøler fra Bmw 525i
    IC fra saab 9000 2.3 Turbo
    og indkøring
    Min ide er og køre maks 0,5 bars tryk.
     
  2. makiti57

    makiti57 New Member

    Joined:
    16 Oktober 2010
    Indlæg:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W201 D 2,5
    Km:
    185231
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej
    På topstykket, i den ende der vender ind mod kabinen, er der en lille flad bolt der kan skrues ud med en umbraco nøgle, der kan du tage olie fra, til din turbo. Held og lykke
    Mvh
    makiti57
     
  3. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeg ville tage olieudtaget fra filterkonsol eller fra din olietryksføler og føre tilbageløb fra turboen ind i bundkar og over oliestand..
     
  4. ckdk88

    ckdk88 Member

    Joined:
    4 Juni 2010
    Indlæg:
    308
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sydals
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    405000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E320CDI
    Bil nr. 2 Km:
    315000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Dejligt med nogle gode svar :)

    Den med og lave et udtag ved olietryk, havde jeg os selv tænkt lidt over, men jeg var i tvivl om det ville påvirke det gennerelle olietryk.
    Er der nogen der ved hvad mercedes selv gør ved de modeller der kører med turbo som 250 turboD og 300 TurboD?

    Nu har jeg da to rigtig gode bud på hvor jeg kan tage olie, og tilbageløb har jeg fundet et passende sted til over oliestand så det frit kan løbe retur.

    Indtil videre Rigtig mange tak, det er Kanon med go hjælp herfra.
     
  5. makiti57

    makiti57 New Member

    Joined:
    16 Oktober 2010
    Indlæg:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W201 D 2,5
    Km:
    185231
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej igen

    på Mercedes 250 TD bliver olien taget ved et udtag på motor blokken lige indenfor turboen, men det er der ikke gjort klar til på dem der ikke er født som turbomodel.

    Har iøvrigt selv en 190 2,5D, kørt 184000km, som jeg selv skal til at montere turbo på, har købt original turbo og manifold (brugt) :) på ebay.de, 1500,-kr og så har jeg fået renoveret turboen, nye lejer og pakdåser nyt kompressorhjul og aktuator 2000,-kr, så glæder mig til at få den på.

    MVH makiti57

    PS. husk lige at få skruet pumpen lidt op (ca. en halv omgang på skruen, fuldlast), så den får lidt mere at leve af, ellers bliver den varm, og evt en ladeluftskøler, "mega ide" du får så ca 5% mere effekt
     
  6. ckdk88

    ckdk88 Member

    Joined:
    4 Juni 2010
    Indlæg:
    308
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sydals
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    405000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E320CDI
    Bil nr. 2 Km:
    315000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det med og skrue den i pumpen det gir sig selv når man kun har 72 hk std :lol:

    Og det med intercooler der vil jeg som skrevet bruge en fra en saab 9000turbo, for den har samme str som min køler og passer perfekt foran den + den er super billig der holder jo alligevel et par saab 9000 turbo rundt omkring hvor man kan få en Ic for en lille plov, så det har jeg gode erfaringer med på en BMW 324td.

    Mange tak for hjælpen!

    P.s makiti57 go fornøjelse med dit projekt
     

Del denne side