Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

2.5 TD med 520.000 på tælleren...

Emne i 'Diverse' startet af asteen, 16 April 2014.

  1. asteen

    asteen New Member

    Joined:
    16 April 2014
    Indlæg:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W210 300D
    Km:
    525000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hejsa alle glade 124 forum brugere! farvel

    Jeg har kig på en w201 fra 1991 med en 2.5 L Turbo diesel motor, som egentligt ser rigtig velholdt ud. I servicebogen er den blevet renoveret i motoren i ´07, hvor turboen er lavet, og ventilsæder er blevet udskiftet. Der var i den forbindelse en del andre småting, som rensning og udskiftning af diverse. Regningen var alligevel 23.000 så vidt jeg husker.

    Da jeg skulle prøvekøre den, ville den ikke starte! Vi aftalte derfor, at en mekaniker lige ville se den efter, og at jeg ville blive kontaktet senere.

    Mit spørgsmål er så, er motoren stadig ok efter 520.000 km? Hvor lang tid holder automat gearet? Hvad med kardan og differentialet? Hvad med kompression? kan den være dårlig efter så mange km?

    Kunne se at der var lidt utætheder ved diesel pumpen, og desuden, var der en pakning ved indsugnings manifolden som iflg. sælgeren var "glemt" at blive isat.

    Håber at nogen herinde kan være behjælpelige med at belyse hvad jeg bør være opmærksom på. :-? :)

    Mvh Asteen
     
  2. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Det vigtige er at gearkassen kører pænt og skifter ordentligt, derefter skal man sørge for at olie på gearkassen bliver skiftet hver 60-80.000 incl filter og olie i converteren
    bagtøjet skal også være støjfrit, især ved 80 km/t og let speeder fod
    motoren skal starte........ :) og køre jævnt, især fra kold, km i sig selv er ikke noget problem, hvis den er blevet passet.
    man skal kunne mærke turboen slår til

    tag evt en med der ved noget om de biler.

    og så lige den her:

    viewtopic.php?f=32&t=1488&start=0
     
  3. asteen

    asteen New Member

    Joined:
    16 April 2014
    Indlæg:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W210 300D
    Km:
    525000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tak for det hurtige svar kongebiler. :gr8:

    Jeg må jo se hvordan den opfører sig, når de engang får liv i den gamle dame. :D
    Alle mekanikere var taget på påskeferie, så der går nok en lille uges tid inden jeg kan køre i den.

    Håber forøvrigt at de vil tage den op på en lift, så jeg kan få et kig på undervognen. :cool:

    Mvh
    Asteen
     
  4. Lars190

    Lars190 Member

    Joined:
    21 Oktober 2010
    Indlæg:
    321
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Hyundai Atos
    Km:
    65000
    Årgang:
    2006
    Skal selvfølgelig ikke kunne sige om det er et hændeligt uheld at den ikke starter, men kombineret med at de har glemt at skifte en pakning? Forhør dig herinde med hvem der har den til salg, måske nogen ved noget om sælgeren. En dieselmercer plejer at start næsten uanset hvad. Hvad turbo angår. Bundgas på en stigning så skulle den gerne accelerere. Uden turbo sker der næsten ingenting. Få gerne en der ved noget om mercedes med. Hjulophæng skal tjekkes godt ellers kan det koste dyrt.
     
  5. asteen

    asteen New Member

    Joined:
    16 April 2014
    Indlæg:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W210 300D
    Km:
    525000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Gik en tur ned til forhandleren i dag, da vi var ude at gå en tur.- tilfældigvis var vi i nærheden, og jeg kunne ikke lade være med at tage et par billeder op under bilen Til min ærgelse, kan det ses at der er en del gearkasse olie oppe under den.-
     

    Attached Files:

  6. Lars190

    Lars190 Member

    Joined:
    21 Oktober 2010
    Indlæg:
    321
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Hyundai Atos
    Km:
    65000
    Årgang:
    2006
  7. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Det med gearkasse olie skal undersøges det kan være en lille o-ring eller det kan være en mere intern pakdåse der lækker olie, er det fx o-ringen fra påfyldnings røret er det ikke jordens undergang at skifte den! men skal gearkassen af koster det som regel meget mere...
     
  8. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
  9. asteen

    asteen New Member

    Joined:
    16 April 2014
    Indlæg:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W210 300D
    Km:
    525000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Nå... Jeg købte den ikke. Det blev til en w210 300D i stedet for. :D

    Den bliver jeg nok rigtig glad for.- :yipi:
     

Del denne side