Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

124'r landstræf 2008

Emne i 'Arrangementer, events, træf mv.' startet af Bjarne, 9 August 2007.

  1. Thomas

    Thomas Member

    Joined:
    24 September 2006
    Indlæg:
    361
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hinnerup
    Ratings:
    +0 / 0

    Preben,

    Jeg er lidt beæret over, at du vælger at bringe ikke mindre end fire billeder af min vogn. :) Det var da rigtig nok også hyggeligt, der sidst på aftenen i din garage. :)
     
  2. Thomas

    Thomas Member

    Joined:
    24 September 2006
    Indlæg:
    361
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hinnerup
    Ratings:
    +0 / 0

    Jaaaøh, jow da, for pokker! ;bang
     
  3. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej
    Vedr. det med rulle felt jeg ringer til ham i morgen og spørger har ikke forstået problemet før nu så fluks skal jeg undersøge det.
    Skriver sidst på aftenen i morgen.
     
  4. Thomas

    Thomas Member

    Joined:
    24 September 2006
    Indlæg:
    361
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hinnerup
    Ratings:
    +0 / 0
    Der skulle findens en "test mode" som mekanikere bruger til fejlsøgning, som slukker asr. Mener man sætter den ved at jumpe noget i testsoklen, eller et andet stik afhængigt af årgang osv.

    Mht 4-matic så skal de på et 4wd rullefeldt med 4 ruller.
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja det findes vist på V8 modellerne, men da de bruger en anden styring som sidder over i relæ boksen og ikke er en del af en styrboks er det nemt, men på min er det helt anderledes bygget op end det er på en eks. 500E og W140erne, mener jeg at have læst.
    Jeg ved i hvertfald mit er anderledes opbygget, men ja der findes jo en masse after marked udstyr som kan koble systemet helt fra, men de er alle lavet til w140erne og kan til nød bruges på en w124er af V8 modellen da det er samme styring, men min og Peters eks er jo anderledes opbygget.
    Der er desværre ikke noget som rullefelts manden kan gøre for at få det til at virke da det er bilen der sætter begrænsningen og ikke rullefeltet.

    Jeg vil prøve at finde en løsning, men af erfaring i min søgen efter nogen som kunne repararre på selv samme system så ved jeg at der stort set ingen findes der ved noget om systemet med ASR på de 6 Cyl biler. :(

    Vi må se
     
  6. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Ja og jeg har ikke ku få fat i ham i dag så i må vente desværre
    ;aargh ;bang
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det går nok Smut 25.

    Jeg arbejder også ldit i at finde ud af noget.
    Men det er da kun godt at få vendt så lang tid i forvejen så vi ikke stod til træffet og så dumme ud :D det ville også være synd når i gør så meget for træffet.

    Jeg synes i arrangøre er guld værd når man tænker på hvor meget tid der lægges i arbejdet, det er jo ikke bare noget man stabler på benene på 2-3 dage.
    Og man har også familien og daglidagen at se til, så stor tak for det og lad os håbe endnu flere vil komme til træffet og støtte op om sammenholdet her på siden.

    Mvh.
    BRABUS
     
  8. Thomas

    Thomas Member

    Joined:
    24 September 2006
    Indlæg:
    361
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hinnerup
    Ratings:
    +0 / 0
    Allerede 13 tilmeldte. ;jubi

    Jeg tror det bliver stort i år. Ikke for at være sarkastisk, men skynd og meld jer til mens der er plads!!! Sidste år troede jeg det skulle holdes i Uffes baghave lige indtil 14 dage før tilmeldingsfristen udløb. - Så tog tingene fart og tilmeldingerene strømmede ind!

    Og alle jer der ikke kan afse en hel week-end, kig bare forbi fx. Lørdag eftermiddag. Det er bare SÅ hyggeligt. :)
     
  9. Henning Larsen

    Henning Larsen New Member

    Joined:
    30 Juli 2007
    Indlæg:
    58
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Oslo
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 E280
    Årgang:
    1993
    Har ikke forsøkt dette. men det påstås at man kan ta ut sikring/relè til ABS for å koble ut ASR
    Kan jo være verdt å forsøke??

    H`n
     
  10. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hej Henning :)

    Det er rigtig, det er en mulighed men som man også kan læse i instruktions bogen så står der at bilens kraft vil blive reduceret til 2/3 gas hvis ASR træder ud af kraft som følge af en fejl.
    Faktisk så styres den første 1/3 af gassen elektronisk via ASR og det er det der gør det så svært bare at slå fra uden det giver problemer :(

    Det er mit problem lige pt. at min ASR ikke virker så jeg kan kun give 2/3 gas :( det kan sagtens mærkes på krafterne.
    Jeg håber jeg finder tid til at få sat mig ind i elektronikken så vi måske kan finde en løsning.

    Mvh.
    BRABUS
     
  11. mb41

    mb41 New Member

    Joined:
    10 Juni 2008
    Indlæg:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej må man nøjes med at komme en dag f.eks lørdag??
     
  12. Thomas

    Thomas Member

    Joined:
    24 September 2006
    Indlæg:
    361
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hinnerup
    Ratings:
    +0 / 0
    Ja da! Kom bare det du har tid til. :)
     
  13. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Så nu fandt jeg ud af ingenting....
    han har ikke nogen gode triks til hvordan vi gør udover den Henning foreslår med og tag en abs sikring.
    Problemet har han været stødt på ved andre Mercedeser at de slår fra ved
    4500 omdr.
    Han havde hørt at der var 2 ledninger der kunne luses i diagnosestikket ?
    Men han vidste det ikke og han ville ikke ret gerne rodes ind i det med elektronikken fordi som han siger går der noget i stykker er det min skyld.
    Så Brabus du har en opgave
    Jeg vil forsøge med en auto elektrikker som er ved MAN i odense som har været ved Mercedes før og høre om han har nogen foreslag
    Hvis vi ville afprøve et eller andet skulle vi bare komme forbi og tjekke
    om det dur så var han klar med feltet.
     
  14. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hej smut 25

    Ja det er nemlig det som også sker på min hvis jeg hiver sikringen får jeg en fejlkode samt at begrænseren slår til allerede ved 4500 Omdrejninger og det er lidt tideligt når vi skal helt ud til de 7000 på en 300E-24er jo...
    Den der med at kortslutte de 2 ben som står et sted er mellem ben 1 og ben 5 det er kun gældene for ASD og ikke ASR, det er desværre blevet forvækslet med hinanden mange steder på forskællige forums rundt omkring har jeg erfaret.
    ASR er et så gennemgribende system der har fat i stort set alt fra følere til motor styringen og fartpiloten at det ikke er lykkedes nogen endnu at koble det ud på en 300E-24, men alle de andre V8ere 500, 400 og S modellerne er det nemt nok.

    Jeg får min dyt på værksted her i morgen og regner med at der så sker noget i sagen, jeg vender tilbage hvis der er nyt :)

    Mvh.
    BRABUS
     
  15. Basse

    Basse New Member

    Joined:
    4 Marts 2007
    Indlæg:
    208
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Fjenneslev
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W202 220TCDI
    Km:
    518
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Nu kommer der måske nok et vildskud i tågen ;yes , men er det ikke muligt at koble de forreste følere fra, og så luse signalet fra baghjulene på dér. Så opfatter ASR enheden vel at både for og bag hjul kører med nøjagtigt sammen omdrejninger. Det kræver jo selvfølgelig at der er ligeså mange takker på forreste nav og bagerste drivaksel. Og om det er muligt uden for meget klipperi i ledningsnettet ved jeg ikke ;clue
     
  16. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Ideen er faktisk god nok. :) Og bare signalet er ens, så burde det også virke :wink:
     
  17. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    iden er god og virker logisk nok.
    men følerne sidder ikke på hjulene bag på men inde på bagtøjet.
    det er dog hylene let at måle på da der sidder stik forbindelser lige under højre bagsæde, men de har ikke samme signal som de foreste siger min mekanikker som har målt på det.
    og man ville alligevel ikke kunne forbinde dem til samme signal da det vil halvere den modstan som der skal være i kablet når man paralel forbinder dem.

    men idén var super god, jeg havde ikke selv tænkt tanken.

    Jeg ser hvad min mekanikker finder ud af i løbet af de næste 3 dage.

    Mvh.
    BRABUS
     
  18. Henning Larsen

    Henning Larsen New Member

    Joined:
    30 Juli 2007
    Indlæg:
    58
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Oslo
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 E280
    Årgang:
    1993
    Er det noen som har sett på hvordan "fun off" knappen er forbundet med speedometeret. den kobler jo automatisk inn igjen ved 60 km.h. kan det være mulig å koble ut eller manipulere der??
     
  19. Thomas

    Thomas Member

    Joined:
    24 September 2006
    Indlæg:
    361
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hinnerup
    Ratings:
    +0 / 0
    Hvad med at hive stikket ud til både de foreste OG de bagerste følere? Bliver den så begrænset, eller "tror" den kører 0 km/t på alle hjul?
     
  20. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Lige så snart ASR forstyrres og lampen tænder =fejl, så begrænses den i omdrejnignerne og der er efter følgende kun mulighed for at give 2/3 gas.

    På en 500E vil den som oftest gå i "limp home" instilling og her er det kun 1500 omdrejnigner der tillades.

    Men 300E-24 er anderledes.
     

Del denne side