Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

124 E300 Turbo: demontering af orig. alarm, hvordan?

Emne i 'El-system' startet af Nick, 9 Juni 2012.

  1. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej Alle

    På min 300 turbodiesel var der eftermonteret noget uoriginalt alarm/startspærre, som desværre lavede bøvl da jeg holdte i Jylland, så jeg hverken kunne åbne bilen, starte den, eller for den sags skyld bare få lys i instrumenterne.
    Jeg smurte ærmerne op, og afmonterede det hele, så alting virkede igen på nær startspærren.

    Jeg kunne høre, at den klikkede nede fra fodsparket i passagersiden, og fandt ud af at det var den originale alarmboks der sad dernede. På en eller anden måde har den uoriginale startspærre også aktiveret den originale, men jeg har samlet alt hvad der skal samles.

    Lige nu starter jeg den ved at sætte tænding på, og så gå ud og give den signalplus på starteren = IKKE holdbar løsning ;)

    Er der nogen der ved hvordan jeg deaktiverer den originale startspærre, så jeg kan starte på nøgle igen?


    Og ja, jeg har tjekket den lilla ledning fra bundstykket, der var den uoriginale koblet på, men synes ikke at kunne se yderligere brud, dog går den ind i hovedledningsnettet og over til den originale boks i passagersiden.

    På forhånd tak,
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    En diesel er jo rimelig simpel. Så mål om der kommer signal på den lillae ledning når nøglen drejes helt over.
    Også skal din gløde tænding jo ellers også køre når der er tænding på.

    De fleste eftermonteret alarmer går bare ind og afbryder starter signalet og nogle hoved forsygninger fra bundstykket af
     
  3. zky

    zky Member

    Joined:
    25 Januar 2011
    Indlæg:
    192
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124290
    Km:
    304
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    W201029 + W201034
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Og du er sikker på at det ikke er gearkasse kontakten der drille ?
     

Del denne side