Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Vil ikke tage gas ved varm motor

Emne i 'El-system' startet af Hollner, 12 Marts 2017.

  1. Hollner

    Hollner New Member

    Joined:
    16 Marts 2015
    Indlæg:
    22
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    3
    Location:
    Odense
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    385000
    Årgang:
    1991
    Hehe ja det er selvfølgelig en mulighed :-D

    Ja der måtte lige en googlesøgning til før jeg fik afklaret hvad der hedder hvad hmm_
    Og det eneste jeg har inspiceret er den mekanisme bag ved mængdemåler der bliver synlig når man fjerner luftfilterkasse.
    Det lyder som et større projekt at få taget blandingsanlægget af.

    Men at tjekke kabel til temp sensor lyder simpelt nok, så det vil jeg lige få tjekket i weekenden og samtidig få tjekket tomgangsregulator. :gr8:
     
  2. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Hmmm... Jeg kan ikke huske, hvor meget man kan se ned via luftkanalen på anlægget, eller om man evt. lige kan løsne manchetten og trække den til siden. Men ellers må du bare undersøge, om mekanismen kører helt frem og tilbage uden modstand (der skal naturligvis være fjedermodstand) ved at påvirke speedertrækket, og så og holde øje med mekanismen udefra. Tror ikke man er i tvivl, hvis det binder, så umiddelbart behøver du ikke at skille det fra hinanden, hvis du synes det er lidt besværligt. Du kan også se, om fjedrene virker lidt slatne. Ved ikke om du har bestilt et OVP-relæ, men det er altså vejen frem! Hvis ikke, kan du købe et af mig for en billig penge. Det har kørt under et år og er uden skidt og ir.
    Er fejlen vendt tilbage?
     
    Sidst redigeret: 17 Marts 2017
    • Like Like x 1
  3. mb230ce250d

    mb230ce250d Member

    Joined:
    6 September 2013
    Indlæg:
    352
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    300e
    Km:
    102000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej igen. Jeg havde nogle lignende symptomer på min hvor fejlen lå i tomgangsregulatoren.
     
  4. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    tændkabler kan også finde på at drille på denne motortype, også selvom de ser fine ud kan der være en fejl på dem...
     
  5. Hollner

    Hollner New Member

    Joined:
    16 Marts 2015
    Indlæg:
    22
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    3
    Location:
    Odense
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    385000
    Årgang:
    1991
    Ja problemet vendte tilbage dagen efter jeg tilsluttede EHA igen.. Jeg giver en update når jeg har fået kigget på tomgangsregulator og ledning til temp sensor. 8)
     

Del denne side