Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Udstødning m119 ?

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af Bendix, 29 Januar 2015.

  1. Borring

    Borring Member

    Joined:
    1 Oktober 2011
    Indlæg:
    348
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    BMW 135i
    Km:
    100000
    Årgang:
    2014
    Bil nr. 2:
    Peugeot 106 Rallye
    Sådan her Brian, så er der træk for alle pengene:
     

    Attached Files:

    • image.jpg
      image.jpg
      File size:
      8.1 KB
      Visninger:
      1,867
    • image.jpg
      image.jpg
      File size:
      7.1 KB
      Visninger:
      1,856
  2. Borring

    Borring Member

    Joined:
    1 Oktober 2011
    Indlæg:
    348
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    BMW 135i
    Km:
    100000
    Årgang:
    2014
    Bil nr. 2:
    Peugeot 106 Rallye
    Går i gang med at samle dele ind til udstødning nu :D

    Har AMG rørhaler fra en 600S som svejes på den originale lydpotte.
    Har lige bestilt Magnaflow x-pipe i 2,5"

    Bestiller snart 2x Magnaflow kats 2,5" / 63mm
    Skal bare lige beslutte om det skal være 100 eller 200 celler,
    100 er mindst modstand, men måske ikke nok til syn.
    200 er den sikre løsning.

    Bruger 2,5" rør som ligges side om side og svejes på den originale lydpotte.

    Mellempotten ryger i jernbunken.
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Du skal minimum bruge en 200 sellers kat, om den så var med 400 seller, så de katalysatore man får i dag, har ingen modstand.

    Så mangler du bare rustfrit rør, bøjninger i forskellige vinkler, reductioner, potter og en god tigsvejser 8)

    Et godt råd, så drop ikke mellempotten (Det er den der tager alle de høje toner som man ikke gider at havde med ud af udstødnigen)
     
  4. Borring

    Borring Member

    Joined:
    1 Oktober 2011
    Indlæg:
    348
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    BMW 135i
    Km:
    100000
    Årgang:
    2014
    Bil nr. 2:
    Peugeot 106 Rallye
    Super med input her, så bliver det en 200 8)

    Jeg mener at Søren har fjernet mellempotten på sin SL'er uden at der var forskel på lyden, 7 kg mindre vægt der.
    Men det kommer nok helt an på konstruktionen af udstødningen.
     
  5. Borring

    Borring Member

    Joined:
    1 Oktober 2011
    Indlæg:
    348
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    BMW 135i
    Km:
    100000
    Årgang:
    2014
    Bil nr. 2:
    Peugeot 106 Rallye
    Hov Jacob, hvor er din mellempotte :mrgreen:

    Det er selv samme setup jeg går efter..
     

    Attached Files:

  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det var på forsøgs basis, det setup jeg havde der, larmede for meget og den mistede effekt på grund af crospipen sad for langt væk fra manifolden.

    Så jeg er tilbage til dets oprindelige Y system, det virker super godt på en M119.
    Det er bare med lidt andre rør demonsioner og komponenter, da det er en større motor og den er med turbo.
     
  7. Borring

    Borring Member

    Joined:
    1 Oktober 2011
    Indlæg:
    348
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    BMW 135i
    Km:
    100000
    Årgang:
    2014
    Bil nr. 2:
    Peugeot 106 Rallye
    Aha! - Hvis du har lidt brugte dele i overskud så må du meget gerne sende mig en PB.

    Man kan sige at forrøret på en 500E er en meget lang x-pipe, de originale rør er 2,25" hvilket giver et perfekt back pressure, syntes dog ikke at stålrør i 2,25" er til at finde i Danmark. Nogle skriver at de mister effekt hvis man anvender 2,5" - pga. begrænsningen i 500E udstødningsmanifolden. Dette problem skulle E50 AMG ikke have, da denne manifold skulle have mere flow. Så hvis man senere sætte en E50 AMG motor i, så må 2,5" være det optimale.
     
  8. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er korekt at den køre med 2.25" og den størrelse skal beholdes.
    E50eren som kommer fra en W210er, køre med samme manifold, men med en anden ECU som har en anden mapning på tædningen og opbygning på udstødnings systemet, så den køre med 2.5" rør hele vejen.

    Den opsætning kan ikke bruges på en standart 5.0 E500.

    Problem nr 2 er at mange gerne ville havde et H system på deres W124er, men undervognen er bare ikke bygget til det ( ingen udstødnings tunnel) så det forrøret i V side, ville gå alt for langt under bilen og give mulighed for at skrabe på ved vejbump eller kantsten og især så meget som du har fået sænket din.

    Brug det originale forrør, sportskat på og sports afgangs system, det ville give den optimale effekt, lyd og komfort til din bil.
     
  9. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Nå så kigger jeg lidt på udstødning igen.

    Jeg har tænkt mig at beholde det originale koncept med langt X, men hvorfor ikke bare et Y ?
    Altså så i stedet for at gå ud i 2 rør med hver sin kat, så bare fortsætte i et større rør med en ny sportkat, så et rør fra samling før kat hele vejen til bagpotten ?
     

Del denne side