Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

dieselpumpe utæt

Emne i 'Dieselmotorer' startet af skylarkman, 17 Juli 2008.

  1. Andreas

    Andreas New Member

    Joined:
    1 Februar 2007
    Indlæg:
    41
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D 24v
    Km:
    600000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Ok tak for det, så tror jeg at jeg køber noget værktøj :|
    Der er ikke noget med at der kommer luft i systemet eller andre fælder?
     
  2. Andreas

    Andreas New Member

    Joined:
    1 Februar 2007
    Indlæg:
    41
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D 24v
    Km:
    600000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Øv sådan en momentnøgle koster så jorden ryster, så jeg må ud på lånemarkedet.

    Er I sikre på at jeg ikke skal lufte systemet ud bagefter eller at jeg ikke risikerer at skulle indstille pumpen, for det ved jeg intet om. :roll:
    Jeg havde tænkt mig at besøge et gør det selv værksted, det ude på sydhavnen, nogen som har erfaringer?
     
  3. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    har lige skiftet 6 o- ringe på min gamle 300d og det var ved at gå helt galt! (men det var min egen skyld) (de var utæt på stus til cylinder 1 og 2 men alle blev skiftet!) Husk nye plastik Dyse rør holder. Efter endt skift af alle o- ringe blev bil startet igen :? Den var næsten ikke til at få igang igen og den gik meget dårligt!
    som om den ikke gik på alle cyl og banket :shock: Alt blev adskilt igen og samlet , ingen fejl at se! Start igen og samme dårlige gang! (troede jeg havde fået ødelagt noget i pumpen!!! :oh: Da jeg nu ikke synes der var noget der har samlet forkert kørte jeg en tur og den fik tæsk! og nu går den som en symaskine :-D
    Har det været noget snavs i dyser ?? Eller?
    Chr
     
  4. Andreas

    Andreas New Member

    Joined:
    1 Februar 2007
    Indlæg:
    41
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D 24v
    Km:
    600000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det lyder som om der har været snavs, eller måske luft i pumpe/dyserør.
    Hvad er plastik dyse rør holder? :!:
     
  5. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det er de plast bøjler der holder dyserørene på plads.
    De er faktisk vigtigere end man lige umidelbart skulle tro, idet dyserørene kan risikere at knække hvis en eller flere af holderene mangler.
    De kan simpelthen ikke tåle vibrationerne i længden.
     
  6. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    Ja det har nok været lidt snavs der er kommet i :oops: det er svært at holder rent omkring pnmpe når der løber lidt dissel ud hele tiden!
    Har også hørt det er rigtig vigtig at alle plastik rør holder er ok! 6030780141 for 1 eller 2 rør,6010782041 for 3 rør.6010782641 for rør holder i det fri 3 rør!
    o ring heder 0179974148 og top heder 6175890109 se se evt priser gørløse der er ikke noget af de små ting der koster over 5kr stk!
    Chr
     
  7. Andreas

    Andreas New Member

    Joined:
    1 Februar 2007
    Indlæg:
    41
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D 24v
    Km:
    600000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Chr
    Tak for info omkring clips, dem må jeg lige have med. Jeg har bestilt de øvrige dele, incl. en top. :p
    Kunne du nøjes med at fjerne luftfilterkassen? Jeg syntes iøvrigt ikke det er helt intuitivt hvordan man tager den af, men det ser ud som om den sidder fast med 2 bolte ud mod køleren, men jeg kan ikke lige se hvad der sker inde imod kabinen, men det er måske nemt nok når man står der. :oops:

    Jeg regner med at kunne leje en momentnøgle hos gør det selv værkstedet, da jeg ikke selv har noget. Jeg er jo komplet amatør :p Så det skal nok blive spændende.
     
  8. TØT722

    TØT722 New Member

    Joined:
    9 Januar 2007
    Indlæg:
    146
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Tølløse
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E250TD
    Km:
    764000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2:
    YAMAHA FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Så bare lige for at få det hakket ud i bitte små stykker......... der er ingen timing/justering i de forskrugninger som denne tråd handler om. De skal bare spændes det omtalte moment ? Det lyder godt nok voldsomt m 35 nm. ? Nu er min blevet utæt, og der skal skiftes pakninger :eek:
     
  9. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    hej Thomas længe siden
    nu kommer forum betjenten om lidt og siger gammel tråd
    :D

    Da jeg skiftede dem på min egen gjorde jeg det uden moment nøgle
    man kan faktisk godt se hvor de plader har siddet hvis du sørger for og
    holde orden når man afmonter og da jeg jo ved hvilket job du besidder
    tror jeg du kan styre den opgave det er bare på med krum ryk
    nu kan jeg ikke huske om din er en 20v men så husk og køb oringene med til manifolden
    ellers er der ikke meget plads...
     
  10. TØT722

    TØT722 New Member

    Joined:
    9 Januar 2007
    Indlæg:
    146
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Tølløse
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E250TD
    Km:
    764000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2:
    YAMAHA FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Smut.
    Længe siden ja, jeg er jo nok en af dem der mest kigger her når der er vrøvl m den gamle dame :-D
    Tak for tilliden, skal nok huske det med o-ringene til min v20
    Min første opgave bliver dog at få forklaret reservedelsdamen hos Ejner Hessel i Holbæk hvad jeg skal bruge.
    Det er godt nok op ad bakke, tror det er lige før hun havde spurgt hvad det skulle bruges til, hvis jeg ville bestille et oliefilter :evil:
    Tak for dit hurtige svar i denne gamle tråd :D
     
  11. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Okay når du nu kun er her engang imellem så husk du kan få et
    medlemskort ved Bjarne så du kan få Rabat ved hessel...
    Det er til højre på portalen

    http://124forum.dk/w124/files/viewtopic.php?f=33&t=6171#p52990
     
  12. TØT722

    TØT722 New Member

    Joined:
    9 Januar 2007
    Indlæg:
    146
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Tølløse
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E250TD
    Km:
    764000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2:
    YAMAHA FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    0
    offtopic
    Tak Brian. Har set og har fået kort.
    Hun skulle sende et billed på mail, det er åbenbart svært :eek:
     
  13. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Super.....
    der er skal også være plads til dem uden den høje løn som de får penge til og havde :D
    (Skrevet med et smil på læben intet negativt)

    Men hvorfor sætter de dem i en afd hvor tingene er lidt svære og altid der hvor
    vi handler.... :D
     
  14. vimmer7

    vimmer7 Member

    Joined:
    2 August 2013
    Indlæg:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250 d
    Km:
    365000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    E220 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Skide godt forum.
    Ud fra disse ? og svar i denne gamle tråd har jeg skiftet O ringe og kobber ringe på min 250'er i dag, Og har været ud at køre bagefter.
    Takker
     

Del denne side