Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Manglende trækkraft og hun hopper

Emne i 'Dieselmotorer' startet af funkyman, 1 November 2007.

  1. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej Funkymann

    Du kan nemt checke om koplingen er tæt på at være helt færdig,- sæt den 1. gear, kobl til giv gas samtidig med at du træder på bremsen,- hvis du kan kvæle motoren,- selv om speederen er i bund, så klarer koplingen nok et stykke tid endnu.

    PS: Det er måske ikke den politisk korrekte måde :oops: - men en måde.
     
  2. funkyman

    funkyman New Member

    Joined:
    13 Februar 2007
    Indlæg:
    53
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Århus
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Bjarne,

    Ja den hårde måde ;-) men jeg har automatgear - er det samme fremgangsmåde ?
     
  3. funkyman

    funkyman New Member

    Joined:
    13 Februar 2007
    Indlæg:
    53
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Århus
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Bjarne,

    Ja den hårde måde ;-) men jeg har automatgear - er det samme fremgangsmåde ?
     
  4. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hejsa

    Nå,- jeg troede du havde manuelt gear siden du talte om kobling :) ,- på en aut. er der ikke nogen kobling :!: :!: - men en converter.


    :shock: - men så begynder uhyggen at brede sig..... nu du taler om kobling..... om det evt. være kan koblingslamellerne/ bremsebånd i gearkassen der er slidte..... hmmm,- godt spørgsmål.
     
  5. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Når den skifter gear, er det da meget blødt ? - "filer kobling"
    Eller kommer næste gear som det skal ?
     
  6. funkyman

    funkyman New Member

    Joined:
    13 Februar 2007
    Indlæg:
    53
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Århus
    Ratings:
    +0 / 0
    okay ... du har nok gættet at jeg ikke er den store mekaniker ;-)

    Før synes jeg det kun var ved kold motor, men den mangler trækkraft (heste) hele tiden :-(
     
  7. funkyman

    funkyman New Member

    Joined:
    13 Februar 2007
    Indlæg:
    53
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Århus
    Ratings:
    +0 / 0
    ja jeg vil sige den filer ... og det er kommet til siden de første problemer startede med kold motor.
     
  8. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det kan sikkert justeres på dåsen på siden af din brændstofpumpe.
    Den må ikke skifte meget blødt. Det holder den ikke til i længden.

    Af med luftfilterkasser, og prøv at dreje dåsen lidt.
    Den sidder med to 10'er bolte, som blot skal løsnes lidt.
    Start med at mærk op hvor dåsen sad, så kan du altid finde tilbage.

    Husker ikke lige hvad vej du skal dreje, men skifter den endnu blødere efter justering, skal den blot den anden vej. :)

    Du skal nok påregne at luftfilteret skal af og på nogle gange, før den er lige i øjet - Men arbejdet er bestemt besværet værd.
     
  9. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Nu har du vel tilstrækkeligt med olie på gearkassen ?
     
  10. funkyman

    funkyman New Member

    Joined:
    13 Februar 2007
    Indlæg:
    53
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Århus
    Ratings:
    +0 / 0
    Alle olier, vædsker og filtre blev skiftet for 3 mdr. siden og jeg tjekker løbende :)

    Går ned og prøver justeringen af med det samme! 1000 TAK
     
  11. funkyman

    funkyman New Member

    Joined:
    13 Februar 2007
    Indlæg:
    53
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Århus
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Guldsmeden,

    Har du eventuelt et billede ? kan ikke lige finde det i Haynes.
     
  12. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
  13. funkyman

    funkyman New Member

    Joined:
    13 Februar 2007
    Indlæg:
    53
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Århus
    Ratings:
    +0 / 0
    undskyld jeg bander, men hold da kæft en forskel ... den sprang til live som en anden lynet McQueen :cool: kan det virkelig passe det har så meget at sige ?

    Den stod i midten og jeg drejede den alt hvad jeg kunne mod uret. Skifter nu silkeblødt og med masser af trækkraft.

    Der sad en slange løs et sted kan det have været årsagen ?

    Jeg elsker dette forum og jeres hurtige svar - håber stadig at kunne give igen engang!
     
  14. funkyman

    funkyman New Member

    Joined:
    13 Februar 2007
    Indlæg:
    53
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Århus
    Ratings:
    +0 / 0
    lige et hurtigt: vil det bliver endnu ringere hvis jeg nu drejer den modsatte vej ?
     
  15. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    hej funkyman nej den bliver ikke ringere af at stille den med uret , men mere glidende gearskift , som en fidtende kobling, DET MÅ DEN IKKE.
    juster den så det er blødt men kontant. Ikke glidende og ikke med et brag.
     
  16. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det kan det meget let. :)
    Det afhænger dog lidt af hvad det var for en slange.

    Var det en af de to i toppen lå fejlen sikkert der. Var det derimod den sorte på siden af dåsen, har det ingen betydning for gearskiftet.
    Den suger blot ren luft inde fra kabinen.
     
  17. funkyman

    funkyman New Member

    Joined:
    13 Februar 2007
    Indlæg:
    53
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Århus
    Ratings:
    +0 / 0
    Hmm ... problemerne er tilbage, så jeg har drejet den tilbage på sin plads.

    Den løse slange sad i toppen.

    Nu venter jeg på levering af overspændingsrelæ og tomgangsrelæ - håber det løser problemet, ellers må den en tur til Lubben's Auto.
     

Del denne side