Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Hylende blæsermotor

Emne i 'Alm. Varme/ventilation i kabine' startet af MichaelMerce, 13 Februar 2012.

  1. PEBA

    PEBA New Member

    Joined:
    19 November 2012
    Indlæg:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E 24V
    Km:
    322000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Er drikke nogen der ved hvor at man kan se billeder af denne udskiftning på en w124 1991 300-24 med org. Ac eller klima anlæg
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jo den kan du finde her:

    Du starter med at fjerne visker motoren. efter denne guide:

    :arrow: http://www.w124performance.com/service/w124CD2/Program/Chassis/82-0680.pdf

    Her efter bruger du så denne guide til udskiftningen af blæser motoren.
    HUSK som der også er anført i guiden, der findes 2 forskellige typer.

    :arrow: http://www.w124performance.com/service/w124CD1/Program/Climate/83-556.pdf
     
  3. superclaus232

    superclaus232 New Member

    Joined:
    26 Oktober 2008
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300D 24V
    Km:
    506
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    39
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Jeg lavede "operationen" for 3-4 år siden, da min blæsermoter hylede lidt i 1. trin men ikke på 2. trin. Så kørte med den på 2. trin i ½ vinter..

    Det er ligetil at skille det ad og komme ind til motoren, men gummilsten til forruden kan ha' godt af lidt scilikonefedt eller andet klister når du monterer den igen.

    Jeg brugte alm. 10W40 smørreolie til at smørre lejerne og det har holdt 3-4 år eller ca. 25-30.000km nu. Blæseren står altid på trin 1 eller 2.

    Jeg er ret sikker på at det er vigtigt med en hurtig reparation hvis du vil undgå at skulle skifte blæser (som er lidt dyr!) - en leje uden smørrelse slides hurtigt og pludselig er det for sent. Kan du finde lejer der passer i størrelse, så skift dem, eller mål i det mindste størrelsen (og del med os andre) så du kan købe nye hvis lyden kommer igen.
     

Del denne side