Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Kobler ud under kørsel, og kan ikke skifte til 4 gear.

Emne i 'Automatgear' startet af birkes, 7 December 2012.

  1. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg er enig med Birkes

    Har lige tilføjet lidt til din tekst Brizz :D
    Og hvor købes en G-Tech PRO billigt :|
     
  2. birkes

    birkes New Member

    Joined:
    7 December 2012
    Indlæg:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    318
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Stelnummeret på bilen er: WDB1240301A080525.

    Så langt så godt.
    Men ja, forstår da godt at man må ofre lidt for at den kan køre som ny (eller næsten), men alt har sin pris :)

    Omvendt så angående det med optrækket.
    Hvis jeg nu holder helt stille og klodser speederen i bund gasser den blødt op, altså ikke noget vildt og voldsomt.
    Meeeen, nogle få gange har jeg oplevet at når jeg klodser speederen i bund, kobler den ud i et halvt sekund og får den op i omdrejninger og gasser herefter hidsigt op. Altså man kan mærke man blive skubbet tilbage i sædet, og føler faktisk at der er noget over den.

    Hvad siger i til det?
     
  3. 18051998

    18051998 Member

    Joined:
    7 Juni 2011
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Viborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Golf 4
    Km:
    311000
    Årgang:
    1999
    Bil nr. 2:
    Audi A6 2,8
    Bil nr. 2 Km:
    310000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Hey :-D

    Jeg er enig med Bendix i at ofre lidt penge på din Mercedes ;) ser da ganske ok pæn ud på dit profilbilled :gr8: jeg havde problemer med virkelig dårlig motorgang i min og ofrede små 3 kg på diverse tændingsdele(købt for 15000 kr for 9 md siden),men går altså bare kanon nu :mrgreen:
    Er det ikke bezinpumpe problem,når den periodeisk ikke trækker ordentlig???
    Mvh
    Chr

    w124...er der andet 8)
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Mercedes siger det her:

    POOR ACCELERATION FROM STOPPED POSITION
    Check stall speed. If stall speed is 400-700 RPM less than specified value, one-way clutch in torque converter is slipping. Replace torque converter (if necessary).

    Og jeg er tilbøjelig til at tilføje at når du har kørt uden olie på geakassen, så skal du nok have en ny envejs kobling / converter :(
     
  5. birkes

    birkes New Member

    Joined:
    7 December 2012
    Indlæg:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    318
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jamen der er vel ikke noget at sige til det. Der skal ofres lidt penge på den dejlige bil, også skal min baby nok få det godt igen.
    Hvad koster sådan en envejs kobling? :)
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg havde kørt bilen til gilleleje autogear center.
    De er super dygtige omend jeg har haft en lidt svær start med dem, 8)
     
  7. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Jeg vil så påstå, at din nærighed i forhold til at holde stjernen vedlige nu giver bagslag, og faktisk ender med at blive væsentlig dyrere for dig.

    Hvis du havde reageret på de første symptomer, sørget for rette service, så havde din gearkasse stadig levet i bedste velgående.

    Rettidig omhu i forhold til løbende service og vedligehold er billigere end havari og reparation.


    Bendix
     
  8. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Hvad tror du Gilleleje, Ejner Hessel, T-Hansen og alle andre, du har handlet med, siger om dig.......tror du bare, de også siger 'ham Mick havde vi en svær start med'.......det tror jeg ikke. :nakkal:


    Bendix
     
  9. birkes

    birkes New Member

    Joined:
    7 December 2012
    Indlæg:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    318
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Nu vil jeg så lige sige til mit forsvar, at jeg har eget bilen i 1 måned.
    & de problemer jeg oplever med bilen ang. optræk har desværre været med fra starten :/
     
  10. Brizz

    Brizz Member

    Joined:
    25 August 2012
    Indlæg:
    322
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Skoda Superb
    Km:
    116000
    Årgang:
    2009
    Bil nr. 2:
    Honda VFR800Fi
    Bil nr. 2 Km:
    56400
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
  11. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Haha, nej jeg var nok lidt vel flink i min udtalelse der :D
    Men tænker samtidig omkring gilleleje autogear service at de nok også fik en af de sværere opgaver i mit tilfælde.
    Men alligevel har vist så stort gå på mod, at jeg ik rigtig har noget at udsætte på deres service.
    De kan jo ikke gøre for jeg vidste 200% mere om teknikken i gearkassen end de gjorde på overbelastnings kontaktens side :lol:

    Så jeg vil sige det måske ikke altid er helt fair at svine et sted til, med mindre man har oplevelser som perler på en snor der dirkete indikere at man ligeglad med kunden som i mit tilfælde med Ejner Hessel ;)
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Til dit forsvar vil jeg også sige, det er langt fra de fleste der kender fare signalere på en gearkasse.
    Vi ved alle når motoren begynder at humpe, så må vi hellere få kikket på den.
    Men at gearkassen ikke vil gå i bakgear med mindre den får et dap på pedalen tænker ikke ret mange over kan være mangel på olie, de fleste forventer ikke den bruger olie som en motor osv.
    Men en utæthed som først kommer når den er varm, er svær at spore og der kommer ingen lyde om at det er ved at gå galt før at det er gået galt.

    Men jeg tror med min erfaring og de symptomer de siger du har, at du måske nok kan forvente en gearkasse som nu er defekt og har taget skade/nedslidt pga. Manglende olie hvis du har kørt længe med den sådan.
    Så du er nok ude i en total renovering og så er det nok bedre at finde en billig brugt, selvom det burde jeg være den første til at advare i mod, da det kostede mig en brugt gearkasse plus en montering uden at være kommet videre fordi gearkassen efter få km. Blev utæt :roll:

    Så sørg for hvis du går den vej, at du får en total løsning fra samme sted og ikke køber gearkassen et sted og får den monteret et andet sted som jeg gjorde. :p
     
  13. birkes

    birkes New Member

    Joined:
    7 December 2012
    Indlæg:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    318
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg havde overvejet at købe en donor bil, og på den måde stadig købe det brugt. Selvfølgelig skal donerbilen kontrolleres til mindste detalje. Men jeg vil da håbe at jeg skal undgå det, og på den måde kunne køre bilen rimelig lang tid endnu :)
    Det tror jeg også vil spare mig for en del penge..
     
  14. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Hvis du skal købe en donor bil, så køb en W124 med 5g aut som kan flyttes over...
    Specielt den gamle 300-24v motor nyder godt af den 5 trins aut. da den er psykopatisk moment svag i de lave omdr. hvor eks. 320 bare trækker ved det mindste tryk på speederen... jeg har selv flere biler med denne drivline, bla. en S klasse lang model som vejer 2 ton, og den er trækker stadig godt.
     
  15. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Man skal nok lige vide at det ikke bare lige er at flytte den 5 trins gearkasse med over :D
    Eftersom der lige er det med det elektronisk styret 5 gear.
    Da det org. Er en 80'er model, så skal gearkonsol, tændingslås, gasspjæl, styrboks, ledningsnet, kadang, bagtøj og bremsepedal kabel og tændingslås kabel bygges over.

    Men jeg er helt enig, 300E-24 og ja også 280 og 320 er meget mere designet til den 5 trins gearkasse.
    Ikke så meget pga. Momentet osv.
    Men hvis man kikker lidt på tændings forstiller systemet der avancere tændingen ved ca. 5000 omdrejninger, så falder motorens omdrejninger ned under dette med den 4 trins og så mister man lige noget effekt i et par sek. Frem for med den 5 trins hvor den holdes oppe i omdrejninger efter gearskiftet så den ikke lige stiller tændingen til mellemområdet :p

    Men ja en 300E-24 er lidt momentsvag i de lave omdrejninger, dette er jeg heldigvis langt ude over med min version af motoren :mrgreen: her er der 270Nm til rådighed ved 1500 snoninger :D
     
  16. birkes

    birkes New Member

    Joined:
    7 December 2012
    Indlæg:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    318
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det ville da være lækkert med en 5g, men det er da ikke bare lige til at finde?
    Men ellers ville mere moment være super dejligt. Med det sagt, så trækker den okay når den når op i omdrejninger, og det er altid sjovere selv at skifte i de lave gear, hvis man vil hurtigt frem :)

    Nogen tips til hvorfor jeg ikke kan få min antenne til at folde sig ud, så jeg kan høre lidt radio?
    & hvilken kølervæske skal jeg købe til min bil?
     
  17. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Den 5 trins vi snaker om er automat gear ;) og ja den er hurtigere end med den manuelle 5 trins ;)
    Data er faktisk 0-100 med den man. 5 trins = 8.0 sek.
    Og med den 4 trins aut. = 7.8 Sek.
    Og med den 5 trins aut. = 7,6 sek.

    Grunden er den lavere gearing vil jeg tro, trods den 4 trins næsten har samme gearing som den 5 trins manuelle.
    Men den manuelle har mindre tab så den giver lidt mere topspeed.

    Din antenne har sikkert sat sig, en ny pisk koster ingen ting og er nem at skifte.
    Kølervæske skal være den til topstykke i alu ;)
    Plejer at være blå.
     
  18. birkes

    birkes New Member

    Joined:
    7 December 2012
    Indlæg:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    318
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Ja, jeg er med på at det er 5g AUT.
    Men vil det ikke være ret svært at finde en donor bil, til relative penge som har det? :)
    Hvis jeg havde pengene til det nu, ville jeg da overveje på det kraftigste at sætte den i stand.

    Angående kølervæsken, så har jeg købt en på tanken der hedder Anti freeze og som burde virke til alle biler. Kan dette passe? :)

    Min ene lygtes visker er gået i stykker, og bliver ved med at sprøjte alt min sprinklervæske ud. Kan jeg ikke tage den fra på en måde? :rofl:
     
  19. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Fy, det heder det ikke.
    Det heder, hvordan laver jeg det, så det kommer til at virke igen rules
    Men "midligertidigt" kan du jo hive stikket fra på den lille sprinkleranlæg motor som er den der sider tættest mod motoren ;)
     
  20. birkes

    birkes New Member

    Joined:
    7 December 2012
    Indlæg:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    318
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Haha, ja undskyld sprogbruget :)
    Men det vil jeg så gøre.
    tak for det!
     

Del denne side