Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Lidt mere special 300D

Emne i 'Tuning, ombytning af motor og specialmodeller' startet af djaabo, 6 Juli 2010.

  1. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    har du bare brugt den gamle pumpe fra 603'eren og så kørt uden om alt det ledningsnet-rod eller hvordan?? :|
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Nej det er med om606 pumpe.
    Jeg har selv bygget ledningsnettet op.
     
  3. ckdk88

    ckdk88 Member

    Joined:
    4 Juni 2010
    Indlæg:
    308
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sydals
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    405000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E320CDI
    Bil nr. 2 Km:
    315000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det er da et rigtig spænnende projekt du er ude i der.
    Jeg går selv med overvejelser om og bygge en lille turbo på min 200D, så jeg følger lige dit projekt med spænding.
    Men hvordan vil du gøre med smøring/køling af turbo'er, og hvordan vil du holde motoren kold?
    Og er der nogen der kan forklare mig fænomenet: Elementer på en række pumpe, jeg havde en ide om man skruede bilens pumpe til og gi noget mere og så var det nok (til mindre effektforøgelser) Men er elementet noget man bare kan skifte?

    Go arbejdslyst
    Mvh en Diesel novice :D
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jeg benytter Holsted turboer. De er både vand og olie kølet.

    Om jeg skal havde en ekstra køler på? det må tiden vise:)
     
  5. Backmann

    Backmann New Member

    Joined:
    10 August 2011
    Indlæg:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 260E Sportline
    Km:
    195000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej.

    Rigtig flot w124 du har dig der :)

    Hvilket H&R sænkningssæt har du monteret, altså hvor mange mm sænker det?

    Jeg har selv planer om at sænke min 260E sportsline. Kan du anbefale samme sæt, som du har sat på din?
    Hvordan med kørekomforten, er den der stadig? Eller er det begrænset? :p

    Vh. Peter
     

Del denne side