Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

sløv 190 2,5D turbo

Emne i 'Dieselmotorer' startet af clubman, 4 Februar 2011.

  1. clubman

    clubman New Member

    Joined:
    27 August 2010
    Indlæg:
    139
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w203 c270 cdi
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det var en ordenlig smøre du kom med der Casper men nyttig læsning :)

    har tjekket lejer bremser osv for modstand og der er ikke noget. Har ikke noget vægt i bilen ud over mig selv og en fuld tank. Da jeg købte bilen klarede den 0-100 på lidt over 10sek så syntes 14 er meget. Plus a den kun kan køre 160 hvor den tideliger fint gik 200.

    Vil prøve at starte med at måle brændstoftrykket til pumpen. Har du nogen tal på hva det ca ska være.
     
  2. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Originalt brændstof tryk her..
     

    Attached Files:

  3. clubman

    clubman New Member

    Joined:
    27 August 2010
    Indlæg:
    139
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w203 c270 cdi
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Super. Den laver 10 psi ved 2500 omdrejninger så burde vel være fint nok eller hvordan?
     
  4. clubman

    clubman New Member

    Joined:
    27 August 2010
    Indlæg:
    139
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w203 c270 cdi
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Efter tolerancedata ska den lave 1,1 bar i tomgang. Så laver min jo alt for lidt
     
  5. Basse

    Basse New Member

    Joined:
    4 Marts 2007
    Indlæg:
    208
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Fjenneslev
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W202 220TCDI
    Km:
    518
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Tjek evt. overflow valve på pumpen. Det er en banjobolt med en kugle og fjeder inden i, der bestemmer fødetrykket i brændstofpumpen. Den sidder på returen fra pumpen.
     
  6. clubman

    clubman New Member

    Joined:
    27 August 2010
    Indlæg:
    139
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w203 c270 cdi
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det kunne da være jeg lige sku kigge på den ventil ;) de har det måske med at blive lidt slappe i det med tiden?
     
  7. clubman

    clubman New Member

    Joined:
    27 August 2010
    Indlæg:
    139
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w203 c270 cdi
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Den overflow ventil har jeg haft a idag og jeg kunne puste igennem den uden nogen problemer. Det burde jeg vel ikke kunne hvis det er den der ska sørge for at opratholde et tryk på 1,1bar i pumpen?
     

Del denne side