Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

500 CE eller er det bare mig?

Emne i 'Tekniske data' startet af BRABUS, 12 Juli 2007.

  1. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg ved ikke om det bare er mig.
    Men jeg så en Sort W124 i Ringsted i dag og mindsanten om gutten der kørte den ikke havde de store 500E forskærme på og nogle ordentlige ruller bagpå, ikke under 255 i breden.
    På nogle store tysker fælge.

    Straks slog tanken mig at en w124 500E kun fandtes som sedan udgave eller er det bare mig??? min første tanke var jo netop hvilken tåbe der laver sin Coupe om til en wanna bee 500 model.

    Får at få det afklaret så noteret jeg lige hans nummerplade hehe :)

    Og hjem på nettet og slå den op på www.biltorvet.dk
    Jeg fandt straks data på hans vogn.
    Med stelnummeret og det hele.

    Under bilbetegnelse stod der Mercedes w124 og det jo rigtig nok.
    Under stel nummer stod der så WDB1240361B94 og de sidste 4 er ikke opgivet pga data sikkerhed.
    Indregistreret første gang 31-3-1993
    første gang reg. i DK 23-2-2005 Så det må være en importbil jo :)

    Men så kom jeg i tanker om at det der 036 står for motor størelsen.
    Og jeg husker kun en CEer lavet med 230E og 300E samt 300E-24 og E320
    Og ingen af dem har koden 036 i stelnummeret.
    Men ved lige at slå op på en af de der model sider så fant jeg frem til at biler der starter med stelnummer WDB124036 ER en 500E...??? :shock:

    Jeg er 114% sikker på det var en CEer jeg lå lige bag ham og ja der var kun 2 døre og så ham dreje ind et sted på 3-5 meters afstand så det er helt sikekrt det var en Coupe.

    Men blev de virkelig lavet i en 500E??? udgave.
    Jeg har intet kunne finde på nettet om det.

    Det som jeg synes er underligt er at den havde de 2 samme org. udstødnings rør som på en alm. 6 benet 260E til og med E320.

    Jeg mener ikke de 8 benet havde samme afgang?

    Men kan nogen løse dette mysterium? :?:


    Hjemme sider jeg brugte til afklaringen var:
    www.Biltorvet.dk
    www.detali.ru
     
  2. Rasmus.Andersen

    Rasmus.Andersen New Member

    Joined:
    25 Juni 2007
    Indlæg:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Pendler mellem 8543 og 8370
    Ratings:
    +0 / 0
    Det ser ikke ud til at den findes i en 500E.

    Den største hedder: E36 AMG Coupe og den største "almindelige" hedder 320CE eller E320 Coupe alt efter årgang.

    Jeg så en 250D (tror jeg det var) sedan på nettet, her den anden dag. Den var udstyret med E500 skærme osv.
     
  3. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej Brabus

    ja jeg var da også ret sikke på 500E kun er lavet som sedan men men
    036 i stelnr. er jo en 500 :shock:
    og vis det er en 2 døre er det jo en CE :shock:

    så må vi jo gå ud fra at der findes en 500 CE :D


    du skulle jo nok lide ha fuldt efter ham til et nærmer forhør 8)
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    CE500

    Tja men nu så jeg hvor han kørte hen eller ind.
    Jeg har faktisk set den før mener jeg.

    Men jeg forstår bare stadig ikke at det var en Coupe. :S

    Jeg har set indtil flere lave ombygningen selv osv.
    Men lige det der med at hans stelnummer også passer, det kan jeg ikke forstå :)

    Men mon ikke mercedes ville gå med på iden hvis en kunde havde dette ønske.
    Jeg må lige have en snak med ham hvis jeg ser ham en dag hehe...

    Jeg søger dog stadig efter min optimale W124.
    jeg har været så heldig at se en i virkelighedden engang.
    Han var kunde hos et firma jeg ver arbejds dreng i ved Karlslunde.
    Han kom i en W124 tunes hos BRABUS og ganske rigtig her lå en dejlig V12er i luret under hjælmen.
    Men det er så lang tid siden at jeg på det tidspunkt ikke havde fundet kærlighedden ved en w124 endnu og fandt bare bilen vild og ike videre speciel :) Jeg husker dog det var en w124 fordi min far på daværende tidspunkt havde købt sådan en 260E
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hans nummer plade hed.
    XM 49 788
    så kan i lure den af :)

    Min mening er at hvis en W124 har de store brede forskærme og bagskærme, så ksal det være en 500 og ikke bare en ombygning.

    Der er intet være en wanna bees :)
     
  6. mikkel

    mikkel Member

    Joined:
    3 December 2006
    Indlæg:
    70
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    6650
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 E 300Diesel
    Km:
    250000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    Toyota Aygo
    Bil nr. 2 Km:
    70000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2010
    Hej Alle
    Ifølge Bil-revyen fra 94, fandtes E500 kun som sedan. Men man kunne få både E36 AMG og E60 AMG som coupé. E60 AMG Coupé topper prisen på 124 serien med en pris på 2,800.000 kr.
    Ifølge årbogen.
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ok.
    Det var vildt.
    Jeg ved også at der findes E36 Cabrio AMG
    Men jeg mente bare en 500E kun kunen laves i sedanen pga ombygningen ikke gjorde det muligt i en coupe og T modellerne.
    Men hvad der skulle være til hindre er så et godt spørgsmål ... åbenbart intet :)
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    BRABUS lavet en 190er med samme motor som min.
    Den blev sogt for den nette sum af 1,800.000 Kr.
    For en lille 190er med grynt i snuden :)
    Det kalder jeg dyrt.
    Min har kosted 2.2 Mill fra ny af :)
     
  9. Rasmus.Andersen

    Rasmus.Andersen New Member

    Joined:
    25 Juni 2007
    Indlæg:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Pendler mellem 8543 og 8370
    Ratings:
    +0 / 0
    Den findes åbenbart 500CE

    Om det så er kønt det han har gjort ved den kan diskuteres :shock:

    *Link slettet grundet virus pop-up's.*
     
  10. Rasmus.Andersen

    Rasmus.Andersen New Member

    Joined:
    25 Juni 2007
    Indlæg:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Pendler mellem 8543 og 8370
    Ratings:
    +0 / 0
  11. Rasmus.Andersen

    Rasmus.Andersen New Member

    Joined:
    25 Juni 2007
    Indlæg:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Pendler mellem 8543 og 8370
    Ratings:
    +0 / 0
  12. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej med jer


    W124 E500 er lidt af en ulv i fåreklæder 8)

    Karrosen er bygget halvt færdigt hos MB,- herefter en tur til Porsche, som piller og roder lidt med pladedelene, og forstærker undervogn og montere bremser, herefter hjem til MB hvor resten af teknikken fra en SL 500 (w129) bliver proppet i ,-slutresultat:
    MB W124 E500 :D :shock:
     
  13. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej Brabus

    tro jeg har funde den bil du så :shock:

    Mercedes Benz Ce 230 '88 Custom Silver Blue Pearl Paint & Custom E500 Bodykit with Avantgard grill, AMG style front bumper, WALD style rear bumper

    ***Link fjernet af admin pga. af virus***
    :D :D :D :D :D :D
     
  14. Rasmus.Andersen

    Rasmus.Andersen New Member

    Joined:
    25 Juni 2007
    Indlæg:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Pendler mellem 8543 og 8370
    Ratings:
    +0 / 0
    Uffe

    Det var da en farlig masse pop-up's med spam den side generer.

    ÅBN DEN IKKE.
     
  15. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    lidt 500 E HISTORY
    Developed in conjunction with Porsche, the Mercedes E500 was based on the popular 300E model which had been released in 1986. Each E500 was transported back and forth between the Mercedes plant and Porsche's Rossle-Bau plant in Zuffenhausen during assembly and hand built, taking a full 18 days to complete each model. It was produced between 1992-94 in which time approximately 7200 cars were built. The 500E/E500 was a limited production sports sedan created in a collaboration between Mercedes-Benz and Porsche. In the grand line of sports sedans from Mercedes dating back to the 300SEL 6.3 of the 60's and 450SEL 6.9 of the 70's came the next generation. Production ran from 1992 to 1994 model years and yielded only 1505 total cars imported to the U.S. The line was renamed E500 in 94 in addition to some minor bodywork changes. Special suspension, interior, and bodywork caused the price to skyrocket to approximately 80K during its run. With 326HP and 354 lb-ft of torque on tap combined with 2.82 gearing caused 60 to come in less than 6 seconds and the car was electronically limited to 155. The W124 chassis was fortified with Porsche's help to ensure this car performed flawlessly in all aspects.

    Introducing the E500

    This car needs no introduction in the motoring world. They call it the "4-Door Porsche". Besides the V-8 5.0L engine taken from the popular S 500 and SL 500 models, the E500 was also equipped with a hydraulic self-levelling suspension, 11.8 inch vented discs in the front and 10.9 inches in the back, wider 16" wheels and 225/55 tires and shorter and stiffer springs which lowered the E500 nearly an inch over the 300E. While the resulting slalom time is nothing to boast about (61 mph), the E500 still manages a healthy 0.84g on the skidpad and a sports-car-like 116 ft stopping distance. The engine was the same unit used in the SL500 but with a Bosch LH Jetronic fuel injection replacing the KE Jetronic and a redesigned intake manifold with longer runners that resulted in an additional 22 lb-ft of torque over that power plant. The four speed Automatic transmission and rear axle were also sourced from the SL500 and the E500 was also equipped with standard ASR (traction control). While there was no factory option for an override switch, many aftermarket tuners could provide this, lowering 0-60 mph times into the 5 second ranges. There were a few other slight faults with the E500 as well. The single windshield wiper arm was not very efficient and the interior ergonomics were less than perfect while for the price, the E500 could still not deliver the same amount of all-out performance as the BMW E34 M5.
     
  16. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    500 CE

    Ja det ene links jeg åbnede fra Rasmus Andersen sendte mig ud i en loop af pop ups og virus scanner haløj
    Dette skal man absolut ikke åbne.
    Det var linket som blev postet først. Car et eller andet.

    Den virus scaner man bliver tilbudt gratis ER en virus i sig selv og den skal man aldrig åbne, jeg har bøvlet med den før og var nær endt med en død PC som skulle helt formateres.

    Nå men ud over det, er det jo ikke sikkert du vidste det eller selv erfared dette Rasmus.

    Den 500CE jeg så var nu helt nede på jorden også bogstavlig talt :)
    Den var sort.

    Men jeg er altså også ret sikker på den ikke findes som Coupe org.
    Han må have fikset stel nummeret for at få den godkendt tror jeg.
    Det kunne være sjovt at taste hele hans stel nummer ind på den rusiske hjemmeside og se hvad den kom frem med :)
    Om hans stel nummer overhoved findes hos mercedes hehe...
    Eller om han har "lånt" det fra en sedan udgave :)

    Uffe det er ret sjovt at læse det med introduceringen af 500E hvor der står at hvis ASR systemet kunne slåes fra kunne en 500E nå helt ned på 5 sek. fra 0-100.
    Det har jeg også set et sted, men hvor har du fundet den tekst henne?
    Kan du skrive et link til det?
    Jeg har nemlig en flok gutter som ikke tror det kan lade sig gøre for en 500E at nå de 5 sek.
    Og jeg ville gerne selv have mulighedden for at slå mit fra hvis man stadig kan fidne dem som modificere systemet :)
    Jeg har også noget bøvl med at få min fra land uden alt det blinkeri i trekanten.
     
  17. Rasmus.Andersen

    Rasmus.Andersen New Member

    Joined:
    25 Juni 2007
    Indlæg:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Pendler mellem 8543 og 8370
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg var ikke klar over at det link jeg postede også genererede en masse pop-up's. Der var ingenting da jeg googlede mig frem til siden.

    Jeg sletter det med det samme, så andre ikke kommer ud for det.
     
  18. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej Brabus

    jeg tro jeg har funde svare på dit problem med den 500 CE du har mødet
    for jeg har funde lidt om de CE og fandt en 300 CE 6,0 AMG og en CE 600 v12 AMG det må være en af de to du har set i ringsted
    du kan kikke i det indlæg jeg har lagt ind
     
  19. 300E24

    300E24 Member

    Joined:
    23 November 2010
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo V40 2.0T
    Km:
    135000
    Årgang:
    2002
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna V6-24
    Bil nr. 2 Km:
    74000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Fik lige lyst til at hive en oldgammel tråd frem...

    Her er hvad russersiden siger til bilens stelnummer:





    Umiddelbart så er det en sedan, man kan slå både for & bag døre op til den, og fordørene er med ruderammer...

    Og så tilbage til nutiden... :D

    Brian
     

    Attached Files:

  20. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hejsa,

    Jeg kan se fortælle at det 200% var en CE model jeg mødte på vejen og jeg kan også fortælle at den havde V8er lyd og at den havde 500 forskærmene OG bagskærmene samt forkofanger og sidepaneler der matchede til.

    Så hvis ikek den er født sådan, så har man altså savet en Sedan om til en Coupé "næppe" :D

    Jeg slog den også op via russer siden dengang og stelnummeret er rigtig nok det samme som til en sedan, men det kan jo så betyde 2 ting.
    Enten har Mercedes valgt at gøre dette fordi en 500CE simpelthen ikke findes, eller også har man snydt med registreringen af bilen og fået lavet en 300CE om til en 500CE og importeret den på et sedan nummer til en 500E som måske var død i Tyskland.
    I DK er de jo ikke for smarte når de indreg. biler, flere køre rundt og har betalt afgift som en autocamper = ½ afgift.

    Men jeg tror måske mest på den anden model at Mercedes har kreaeret den og så bare givet den et alm. sedan stel nummer eftersom de ikke havde en 500 Coupe på programmet.

    De findes jo som før nævnt også som T modeller

    Hvis man betaler nok penge, så bygger de jo nok det kunden ønsker vil jeg tro. :lol:

    Men det ville jo kunen lade sig gøre hvis man kunne finde en død 500E i tyskland og tage motoren med kofangere og det hele og smide over på en 300CE og så prøve at indreg. den i DK
    Men ja man skulle selvfølgelig lave et godt stykke plade arbejde omkring stelnummer pladen osv.
    Men hvis den så først var indreg. som sådan, så vilel der jo nok ikek være noget som rynkede på næsen vel?
     

Del denne side