Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Autoriseret værksted ikke altid bedst...

Emne i 'Værksteder / Specialværktøj' startet af UlrikM, 10 Juli 2010.

  1. UlrikM

    UlrikM Member

    Joined:
    11 November 2009
    Indlæg:
    158
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    370000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Kawasaki ZX10
    Bil nr. 2 Km:
    44000
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Lige en lille historie om at autoriserede værksteder ikke altid er bedst...

    Har et par venner som har en dejlig 3 årig W211 320 CDI alt i udstyr osv. osv... men pludselig virkede åbning af bagklap på fjernbetjening og kontakten i dør, til samme, ikke, nummerplade lys virkede ikke og sidst men ikke mindst lys i bagagerum, de kørte den til Ejner Hessel mercedes i Viborg, men de kunne ikke finde fejlen
    Efter 3. gang ved mercedes i Viborg hvor de ikke kunne finde fejlen, var de ved at være godt og grundig træt af dem, og jeg lovede at kigge på det...

    Det tog mig så under 10 min at finde fejlen, en stel ledning op til bagklappen der var "nappet " over, da den var loddet sammen igen, ja så virkede alt som det skulle....

    FLOT ARBEJDE EJNER HESSEL, MERCEDES VIBORG, kunne jeres pc ikke finde den fejl...

    Så min pointe er, at den lille "garage fusker" nede på hjørnet kan være ligeså god, om ikke bedre, end det fine autoriserede værksted, som intet kan uden sin pc
     
  2. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +14 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Jeg kan kun give dig fuldstændigt ret, jeg har selv dårlige erfaringer med Ejner Hessel. For tre år siden smuttede jeg lige indenom for at få dem til at skifte antennen i bagskærmen, da jeg synes den var lidt for fedtet ind i dinitrol :D Det endte med at de kun havde en antenne hvortil hullet skulle være lidt størrer :-? Nå?? Jamen de gik da igang, en ung "amitiøs" pladesmed med "pophår" gik igang med at bore/skære et par millimeter af så antennen kunne være der. En af mekanikerne rystede lidt på hovedet og sagde "Dæk den lige af" men det vidste den dygtige unge mand jo bedst selv.... Resultatet blev at glødende bore/skærespåner trillede ned af bagskærmen, alt i mens jeg krummede tæer :evil: Jeg ville jo lige se hvordan han tacklede den bagefter. Det gjorde idioten ved at hente en lakstift inde på lageret og duppe den de steder den var brændt i lakken. Jeg krummede endnu mere tæer :evil: Liiige indtil idioten sagde "Ja så skulle den være klar" :twisted: :twisted: Kan da godt være at akustikken ved Hessel i Hjørring blev afprøvet :D Det endte med at værkføren kom, men det fik ikke undertegnede til at dæmpe sig ret meget, specielt ikke da klovnen sagde "Jamen han har lagt meget arbejde i at udbedre det, og det er jo en gammel bil" :twisted: :twisted: Så det endte med at bilen kom på besøg dagen efter, hvor de så kunne afmontere diverse og køre den til maleren... Med den utrykkelige besked at såfremt bilen var to farvet ville de høre fra mig :evil: Men tilbage kom vognen med et proffesionelt stykke malerarbejde, så ingen fejl på det stykke arbejde som også blev lavet ved en lille lokal automaler... :-D Nej men helt rigtigt, de er sgu fortabt uden deres computere og fejlsøgere, og rigtigt håndværk er en mangelvare..
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg vil til dels give dig ret i at der tit ikke er så meget styr på noget uden at PCen kan fortælle dem noget om det.
    Men dertil skal det også siges at en Mekanikker ikke er elektronik geni og at der jo også findes en uddanelse som hedder autoelektrikker som man nogle gange tror de ikke helt har nogle af på værkstedet.

    Men det er forkert at klantre en mekanikker for ikke at vide noget om elektronik (dog burde en knækkede stel være nem nok) :lol:

    Noget andet er at nævne navnet på omtalte oplevelse, det kan være meget uheldigt for omtalte værksted, da 1 eller 2 oplevelser slet ikke kan eller vil være noget sandfærdig billede af hvilke stykke arbjede der ellers forgår det pågældene sted.
    Manden der har lavet arbejdet kan være forholdvis ny eller have en dårlig dag osv osv.

    Derfor er det som jeg ser det at hænge et firma ud for at "generelt lave et stykke lorte arbjede og være total uduelige på et så sølle grundlag som en enkelt oplevelse der igen er leveret fra den "sorte seer" af kilden til oplevelsen.

    Men detil skal siges at jeg er stor tilhænger af at sådan historier komemr frem i lyset når der er tale om eks. værkførre eller andre personer som står som forbillede for det pågældene firma.

    Jeg har selv haft dårlige oplevelser ved Mercedes og eres gennerelle viden omkring de enkelte modeller og typer samt udstyrs lister osv osv. kan man altså ikke have en forventning om bare skal ligge på rygraden.
    Men man kan godt forvente at de i det mindste søger en nødvendige viden inden man selv "gætter" sig frem til hvad kunden skal bruge eller have.

    Tilgengæld vil jeg godt se det lille baggårds værksted lave noget af alt det andet elektriske omhandlene CAN data bussen på en sådan bil, her ligger der altså en ekspertise uden side stykke hos Mercedes som menig mand ikke hverken er uddannet i eller kan fejlsøge på med mindre man har udstyret og deres diagnose vejlednings lister der ret presist kan indkredse fejlkilderne.

    Men ja til alm. arbejde kan man med fordel køre andre steder hen og "Mpske" spare lidt på arbejds lønnen :gr8:

    Tastefejl er gratis :whistle:
     
  4. UlrikM

    UlrikM Member

    Joined:
    11 November 2009
    Indlæg:
    158
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    370000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Kawasaki ZX10
    Bil nr. 2 Km:
    44000
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Syntes ikke jeg har det store problem i at skrive navnet på det pågældende værksted, hvis sådan et værksted vil kalde sig specialister og de ikke finde sådan en fejl efter 3. gang, ENDDA på deres eget mærke bil, , så er der fanme noget gal i deres holdning eller i ledelsen, for mener absolut at sådan et værksted BURDE have folk der magtede den opgave, ellers må de da "tilkalde" hjælp fra et af deres andre værksteder rundt om i landet...

    Arbejder selv med entrepanør maskiner til hverdag og mit firma er importør af flere mærker, og har værksteder flere steder i landet, og hvis vi har en fejl på en maskine vi ikke selv kan løse, jamen så henter vi da hjælp i en af vores andre afdelinger.... vi kan da ikke ligge navn til at vi ikke kan løfte opgaven
    dårlig service er da den visse død for et hvilken som helst firma...

    Og sidst men ikke mindst, deter så ikke første gang jeg har dårlige erfaringer med Mercedes i viborg, det maler arbejde de får lavet, og acceptere, er sgu under alt kritik, men nok om det,
    Men skulle bruge en afdækning ved sidespejlet i venstre side indvendig til min bil, trods de havde stelnummer og stamkort på bilen, OG fået at vide at afdækningen var sort, ja så fik de 3 forkerte hjem de 3 første gange , først med hul i spejljustering men i blå, så uden hul, men stadig i blå, og så med hul men stadig i blå, og da de så havde fået de 3 forkerte hjem kom undskyldningen, jamen den må have fået en anden kabine engang, LUK NU RØVEN, og find et arbejde du magter...

    Så har derfor ingen problem med at nævne stedets navn....
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    8) fair nok.

    Jeg kan kun give dig ret, jeg synes også det er vildt at man ikke sætter sig ind i det kunden skal bruge før der bestilles hjem, og det med stelnummeret glem ALT om det, det har altid været en sikker vinder på at få ting som ikke passer.
    Det kan være bilen har noget ekstra udstyr eller andet der precis gør at det man så får ikke passer, fordi stelnummeret giver dem kun en indikation af hvilken model bilen er med hvilken motor og ikke om den lige har ekstra side spejl eller andet ekstraudstyr.

    Altså de kan godt slå det op, men generelt kikker de kun på modellen og bestiller herefter, så ja stelnummer glem ALT om at bestille efter det, det virker i mange tilfælde på alm. dele osv. men så snart det er en speciel del så virker den motode ikke mere.

    Eks. min fars den lange 6 dørs limousine skulle have ny køler, den havde både en option med facelift model ii eftersom det var en 93 årgang med bestilt som 94 model med den nye motor osv.
    Derfor så fik han en forkert køler der slet ikke passede, nå op og skifte den til en ny, og den var også forkert, fordi bilen var en lang model og de køre med en større køler monteret, ej heller dette kunne de se før jeg gjorde opmærksom på at selv efter stelnummeret kunne de jo se at det var en lang model. :roll:

    Jeg kan til dels forstå det med de ældre biler så som W124eren, men på en W211 der burde lærdommen ikke være sååå langt væk jo :lol:
    Men igen så er sådanne værksteder som du selv siger, meget afhængige af deres PCer (lader det til) og der er ikke så meget now how inden for elektrisk fejlfinding.

    .
     
  6. fisker

    fisker New Member

    Joined:
    4 September 2008
    Indlæg:
    496
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Bagsværd
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE 12 vent.
    Km:
    272
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    BMW R100RS (MC)
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1979
    Hej Brabus,
    Du har ret i, at en mekaniker ikke nødvendigvis er autoelektriker, begge er lige gode, men de skal dæl'me bare holde sig til deres eget kompetenceområde, jeg forestiller mig lige rædselsscenariet (det kan du garanteret også) hvor elektrikeren begynder at renovere en BRABUS-kværn.
    Så essensen må være (ud fra mit eget snævre perspektiv) at "skomager, bliv ved din læst".
    Punktum, basta og en dejlig sommer til Jer alle ;-)

    bluestar hilsen
    Fisker
     
  7. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,466
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Sålænge man skriver hele historien med fuld argumentation, så syntes jeg det er fint. Vi skal selvfølgelig huske, at alle kan lave fejl, og det er mange gange holdningen efter en fejl, der afslører det gode fra det dårlige værksted.

    Til gengæld en indlæg der blot siger 'værksted X er noget l...' kan ingen bruge til noget.

    Bendix


    PS. husk nu også de gode historier.
     
  8. fisker

    fisker New Member

    Joined:
    4 September 2008
    Indlæg:
    496
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Bagsværd
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE 12 vent.
    Km:
    272
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    BMW R100RS (MC)
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1979
    @Bendix:

    Gode historier ..........:

    Kender en fyr der hedder Jacob :lol:

    Se dét var en go' historie :lol:

    bluestar og sommerhilsen
    Fisker
     
  9. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,466
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Jeg tør vædde med at Jacob også har dårlige historier, men sikkert ikke mange.

    Iøvrigt er der nogle gange 2 sider af historien, det er ikke altid kunden er rimelig, det ses dog sjældent hos stjerne-ejere :D

    Bendix
     
  10. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hos stjerne ejerne laver vi jo det meste selv :lol: og så er der kun en til at tage skrældet bagefter og det er hunden eller alle idioterne i trafikken :lol: hehe...
     
  11. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det er egentlig sjovt du siger dette, har du nogen sinde undersøgt hvad Jacob er uddannet som :?: , jeg tror han føler sig trådt på nu :lol: ikke engang elektrikker kan gøre, han er vaske ægte elektronik mand.
    Essensen i det og alle andre der har haft bilen forbi manden må være at sådanne sammenligner ikke rigtig kan retfærdiggøre nogen som helst skarpsindige konklusioner :lol:

    Før Jacob lavede biler, så reppede han TV og andet elektronik 8) så siger du til mig jeg skal se at få hentet min bil i en fart :go: det vil jeg så gøre og sige til Jacob at en fra forummet kom med et godt råd :lol:

    Ej spøg til side, det var blot et sjovt sammentræf af virkelighed og sammentræf :)
     
  12. fisker

    fisker New Member

    Joined:
    4 September 2008
    Indlæg:
    496
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Bagsværd
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE 12 vent.
    Km:
    272
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    BMW R100RS (MC)
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1979
    @BRABUS:

    Ej, hvor ER det bare nemt at komme til at jokke i spinaten uden at ville det, men tak for tippet, og bare lige for at sætte ting på plads:

    "Jacob's my man"

    bluestar hilsen
    Fisker
     
  13. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Hey Ulrik

    Må man så høre hvordan Ejner H tacklede situationen?
    Nemlig altid vigtigt hvordan man bliver behandlet når man havner i en sur situation.

    mvh

    _BO_
     
  14. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    He-he BRABUS
    Prøv at spørge Jacob hvad han lavede før han blev radio/tv tekniker.
    Kunne det være almindelig elektrikker..... :rofl:
     
  15. UlrikM

    UlrikM Member

    Joined:
    11 November 2009
    Indlæg:
    158
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    370000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Kawasaki ZX10
    Bil nr. 2 Km:
    44000
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jamen MHT den episode med w211èren, ved jeg det ikke for lavede den jo lørdag aften, og den afdækning, syntes jeg egentlig de tacklede det dårligt, for på trods af at de havde alle oplysninger osv osv, og jeg kørte derop 3 gange forgæves, var der sgu ikke det mindste afslag ud over de 10% jeg får i forvejen, ingen undskyld eller vi beklager eller noget, kun .: nu har vi fået den rigtige hjem....

    Men glemte faktisk også at fortælle en anden histrorie nu hvor vi er i gang med den omtalte Ejner H.

    da jeg fik min Mb for snart 7 år siden og havde sat den TOTAL i stand, fået alu på osv. ja så gik der et par år og jeg ville så gerne have den sænket lidt , og derfor ringede jeg til Ejner i viborg for har det absolut bedst med originale dele.
    Der spurgte jeg om man kunne få nogle original sænknings fjedre til min MB, .: JA SELVFØLGELIG KAN MAN DET , var svaret, og de skulle så have at vide om den havde soltag, automatgear osv. osv. , da jeg så fik fjedrene, og skulle have dem skiftet og havde fået mine egne af, var der stort set ingen visuel forskel på de nye og gamle, men vidste jo at man ikke altid kunne regne med det før de var på bilen, så monterede dem.....
    Til min store overraskelse var bilen blevet 5mm lavere og så blevet som en gyngehest at kører i istedet for at den var blevet stivere...
    Jeg røg lige i røret, og spurgte om de var sikker på at det var de rigtige fjedre jeg havde fået, og der kom så det mest overaskende svar :- JAMEN VI HAVDE GODT NOK SNAKKET OM, OM DET SKULLE VÆRE TIL EN ANDEN MODEL END DEN VI VALGT....

    HVA SIGER DU.... HAR I BARE VALGT EN TILFÆLDIG FJEDER TIL MIN BIL, .: øh ja kom svaret, for man kan ikke få nogle originale, så vi plejer bare at tage dem fra en anden model, men så må vi jo bare få fat i nogle rigtige sænkningsfjedre til dig til samme pris, JA FLOT BROR JORD I HOVEDET, for det første sagde du at man kunne få sænkningsfjedre, og nu siger du så man ikke kan... for det andet.: så kan jeg selv få H & R sænkningsfjedre til 560 kr. billigere end dem i kunne skaffe, så nej tak

    men i kommer til at give mig noget for at have spildt en masse tid på 2 gange af og påmontering af fjedre.... men det ville de ikke... diskuterede i langtid oppe ved dem , men de ville stadig ikke give noget

    Så syntes egentlig ikke at de har tacklet situaionerne særlig godt...

    men derimod skal MERCEDES I RANDERS, ihvertfald lageret have ros, når man lige fanger den rigtige især når det er (scascer) ved ikke om det er stavet rigtigt :D , ja så er det sgu altid det rigtige første gang
     
  16. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Den forretningsgang,- og manglende forståelse for hvad de har med at gøre,- osv. ..... Det er jo til at kaste op over....... du kunne ligeså godt have spurgt Benny Bomstærk nede i børnehaven,- melodien lyder næsten ens.


    Som positiv tilføjelse kan jeg også sige at Ejner Hessel I Tuse v. holbæk er efter min erfaring både dygtige og engagerede i det de laver. Samme kan jeg sige om Mercedes i Roskilde , reservedelafd. :gr8:
     
  17. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Synes i selv det er rimeligt at nedgøre en forretning med 30-35 engagerede ansatte, pga. en enkelt medarbejders mangelfulde håndtering af en opgave ?
    Har i aldrig selv fucket op på jobbet ?
    Hvis i nu siger nej... er i fulde af løgn. (eller også laver i intet)

    SELVFØLGELIG er det autoriserede værksted ikke altid bedre.
    De har altså også nye medarbejdere og lærlinge.
    Ligesom det lille værksted på hjørnet indimellem har en hamrende dygtig mekanikker - der måske endda har tidl. erfaring fra et aut. MB værksted ?

    Rutine opgaver kan de vel alle klare... eller fucke up.
    Men skal du have løst et modelspecifikt problem eller opgave, er det altså på de autoriserede værksteder at de har mest ekspertise.

    Vi har diskuteret dette emne utallige gange før - min holdning er fortsat uændret.
    Hvis i ønsker den uddybet udover dette indlæg.... så læs de gamle tråde.

    I skulle skamme jer. :slap:
    Det har altid været populært at rakke ned på værkstederne - men få brancher gør så meget for kunderne som netop autobranchen.
    Men det er selvfølgelig ikke nær så populært at råbe op om.
     
  18. Heureka

    Heureka Member

    Joined:
    18 Oktober 2006
    Indlæg:
    117
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    MidtJylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    250 D
    Km:
    877
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Skoda Greenline
    Bil nr. 2 Km:
    50
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Guldsmeden må lige fortælle lidt mere om, hvorfor en kunde skal skamme sig?
    En kunde, der ofte har pantsat sit hus og hjem, måske valgt at bruge flere af sine fremtidige arbejdsårs økonomiske råderum på at købe sig et køretøj, så han kan passe sit arbejde.
    Hvorfor skal han skamme sig over, at de reservedele han bestiller hos mærkevareleverandøren, oplysende bilens stelnummer, ikke er de korrekte?
    Hvorfor skal han skamme sig over at forvente, at han kun skal køre en gang efter det?

    I betragtning af de betragtelige summer, der afleveres ved diverse autoforhandlere, kan Du med rette forvente at blive betjent af en havnens hutigste knallerter.
     
  19. UlrikM

    UlrikM Member

    Joined:
    11 November 2009
    Indlæg:
    158
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    370000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Kawasaki ZX10
    Bil nr. 2 Km:
    44000
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    jo selvfølgelig laver vi alle fejl i større eller mindre grad, men så tager man da også ansvaret for det og sørger for at kunden, får nogeet kompentation eller ihvertfald bliver skadesfri, men når de fucker op gang på gang så skal de fanme også have en lussing :slap:
    men ja de er da helt sikkert gode til det du kalder modelspecifikt problem, i mit hoved er det et problem der er en svaghed for modellen og de har set mange gang, eller et de kan løse med deres fine pc... ved ikke om det kun er mig der tænker sådan , men får de en gammel 124èr ind, ja så bruger de, de første 3 kvarter på at find stikket til pcèn , og når de ikke kan det, så står de som et :?: og siger, jamen hva gør vi så....

    syntes iøvrigt at man oftere ser at det er de små værksteder som har de hamrende dygtige medarbejdere og lærlinge, for det er dem der har lært at tænke selv og ikke har haft en pc til det for en, dem som har stået i lortet og selv løst det, OG LÆRT AF DET , istedet for de reservedels udskiftere der får at vide af deres pc, skift dit eller dat, og det gør de og så kører det igen

    men nok om det, det vi kom fra var om det var rimelig at rakke dem ned....



    En enkelt medarbejder... hmm tror du skal læse indlægene igen....

    men JA, syntes egentlig det er fuldstændig rimeligt at nedgøre sådan et værksted/lager...

    Forklaring.:

    Eksembel 1.
    Hvis lager medarbejdere ( i fleretal) kan sidde og diskutere hvilke fjedre de skal vælge for at sænke en bil det rette, når de ved de ikke findes og istedet for at sige med det samme, de ikke findes i original, og især når hverken værkfører eller afdelingschef vil tage et ansvar og sige, JA vi har sgu lavet en brøler, du får sgu lidt for ulejligheden, ja så syntes jeg det er i orden....

    Eksembel 2.:
    Hvis lager medarbejdere (igen i fleretal) kan få 3 forkerte beklædninger hjem , trods de har sletnummer og HAR fået at vide at den skal være sort, og kommer med undskyldningen , "den må have fået en anden kabine engang" (hvilket den absolut IKKE har) , bare fordi de ikke magter den opgave, ja så syntes jeg egentlig også det er iorden...

    Eksembel 3.:
    hvis en mercedes kommer op på et værksted mercedes værksted med en fejl som denne, ja så burde de have fundet den efter 1. gang og ihvertfald max efter 2. gang, men ikke komme hjem efter 3, gang med beskeden, vi kan altså ikke finde fejlen, for om så det har været en ny medarbejder eller en lærling der har fejlfundet på bilen, ja så burde de jo have fået hjælp af en anden til at løfte opgaven istedet for bare at sende den hjem uden problemet ar løst...

    så ja syntes egentlig det er HELT iorden...

    Og hvis man ikke må "rakke" ned på et firma, efter sådan en succes historie, ja så ved jeg ikke hvornår man må....

    Men til sidst, selvfølgelig har de garanteret også nogle dygtige medarbejdere, men hva hjælper det hvis de enten ikke vil, eller kan få lov til at lære fra sig, og så burde en lærling og en ny medarbejder iøvrigt også også altid have en mand at at "læne" sig opad...
     
  20. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Man skal jo bare tænke på at disse ikke løste opgaver som stadig udgør et meget ringe grundlag for at nedgøre et firmas gernelle ekspertise ikke er fair og det er det man gør, trods man fortæller om en specifik oplevelse og opgave, fordi det "kan" blive sådan opfattet af læseren/modtageren i et offentlig forum :!:

    Vi er helt enige om at det ikke er i orden den måde de taklede opgaverne på, men det retfærdiggøre jo ikke at man så ødelægger deres ry eller mindsker kundekredsen ved at hænge dem ud på offentligt forum.
    Du tror vel ikke selv på at de vitterligt ønsker at du skulle have disse dårlige oplevelser?
    hvis det er fornemmelsen, så må der bestemt også have været et solidt grundlag for at det var sådan.
    Men jeg synes at en specifik strid om en specifik opgave er en sag imellem den specifikke kunde og det specifikke værksted, ingen andre kan bruge denne oplevelse til noget med midnre den var set fra objektiv kilde og fortalt ud fra objektiv kilde ;)

    Det kan godt være du fortæller om en specifik opgave de ikke kunen løse, (de løser 1000 hvis af andre opgaver dagligt uden problemmer) og hvad sker der så når folk ser på et forum at der skrives at de ikke kunne løfte opgaverne.
    Der vil unægteligt være en bred vifte som trods de skal have løst en anden opgave end dem du havde uheld med, derfor vælger at gå andet steds hen fordi den gennerelle betragtning er, at når der er 1 dårlig oplevelse så er det utryk for alt hvad de laver.
    Det er også denne holdning der skinner igennem måden hvor på de uheldige oplevelser fremlæges på uanset om det er dig elelr andre.

    Det ved du også selv er løgn og latin at de ikke kan andet end at stå med deres PC og altid er uduelige.
    Men som svigtet kunde har man meget nemt ved at "forstille sig" og ytre denne holdning over for andre og at det altid er sådan de gør tingene og der er intet nemmere end at få modtageren af disse historier til også at få det indtryk.
    Hvem siger ikke også at de har lært af deres fejl og stadig gør.
    Nogle kunder stiller sig tilfreds med hvad som helst og andre er næsten uanset godmodighed aldrig til at stille tilfredse.

    Som Guldsmeden er inde på havde vi en stor diskution her på forum for noget tid siden omkring det om vi skulle have en "gabestok" hvor vi kunne ytre vores dårlige oplevelser omkring steder, men vi valgte at se positivt på det og lave den kategori vi har i dag som hedder "anbefalinger af værksteder og firmer" osv i stedet for, fordi er vi ikke mere intereseret i at vide hvor vi kan få god service frem for at vide de steder hvor man ikke kan få den :idea:

    Fordi 1 enkelt persons oplevelser om det er 1 eller flere ikke giver noget som helst billede af det samlede kvalitets nivaue og den generelle service man kan forvente det pågældene sted rules og så er der ingen grund til at ødelægge ellers gode forretningers ry med sådanne historier der aldrig kan være andet end farvoriseret af fortælleren som den ene part i en strid og det er langt fra objektivt nok eller retfærdigt at bygge generelle konklusioner på, det er min holdning til det :gr8: og grunden til jeg synes det er en sag imellem dig og nævnte firma.
     

Del denne side